poont skrev:
Rquired skrev:
AcesHigh666 skrev:
Rquired skrev:
Rille0 skrev:
Rquired skrev:
Väldigt mycket bil för pengarna, men jag hade aldrig köpt en FWD med så mycket effekt då det inte blir bra. Rycker och har sig i ratten...
Du har aldrig kört en t5a eller motsvarande fwd bil märks det, rycker o har sig i ratten e då de dummaste ja hört. Är ju inga 700 hästars monster vi talar om.
Att man märker av effekten i ratten skriver de till och med i testerna, jag litar då mer på ex TVs testlag än en partisk Saab ägare...
Och ditt inlägg som lika gärna kunde varit ett BMW reklamblad är inte alls partiskt då?
sand3rs skrev:
220-230hk är ju inte mycket alls i dessa bilar. Personligen har jag inga problem med ryckningar när man gasar, dock ingen v50 jag har.
Kul att du kritiserar för att vara partisk när du själv försöker "sälja" en bil av samma märke som du har.
Tyck vad fan ni vill, jag bryr mig inte. Jag svarar på TS fråga och tycker han skall köpa en viss bil understött med olika argument, Rille0 gav fan i topic, kallade folk idioter och förnekade en egenskap som blivit bevisad ett flertal gånger och är nästan allmänt accepterad.
Om jag nån gång skriver "Bmw är bäst", utan att komma med några argument för varför. Då kan ni börja påstå jag är partisk. Tills dess må jag vara väldigt förtjust vid märket, men så länge jag kommer med sanna argument till varför man skall köpa en sådan så, nu skrev jag;
Fördelar:
Låg förbrukning/Lite utsläpp
billigare i drift (trots allt kvickare/starkare)
Roligare
Nackdelar:
Rostar gärna i huv och baklucka
Vanligt med glapp och dylikt i framvagn
Låter det som ett reklamblad tycker ni? Eller är det bara något jag hittat på?
Släpp handväskan och kom ner på jorden!
Den dagen då en bmw 330 drar mindre än en t5:a lär ju inte vara inom några år, kör du lugnt med en t5:a drar dom 0.7-0.9, gasar du, drar den ju mer, men inte lika mycket som en sugbmw gör.
Tycker att det verkar vara du som drömmer, att bmwn är snålare är ju konstaterat flera gånger om. Bland annat därför en 3L sugsexa vann ett miljöpris, 231hp på 0,9-1L faktisk förbrukning var rätt imponerande år 2000. En T5a kör du inte på 0,7-0,9 så länge det inte handlar om uteslutande landsväg/motorväg.
Köper man en bil med 200+ hp använder man dessa också, och då sticker Volvons förbrukning iväg också. Jag kör en hel del 330 och trots att det knappast är någon bil man tar det lungt med så kör jag den på 0,87 enligt färddatorn. Visserligen vet vi att denna ljuger lite, mäter man på trippen+tankkvitto blir det 0,92 typ. Men ändå väldigt snålt.
Den V50 1.8F jag haft inom jobbet som hyrbil ett par gånger tog mer än så på bensin. Tvivlar väldigt starkt på att T5an skulle gå snålare än denna miljövolvo...
Att en Bmw kan vara snål på soppa är något som verkar gå in hos alla utom Volvoägare, fördommar är för starka i detta jävla Volvoland. Så visst jag ljuger säkert bara om förbrukningen i 330n, trots att den stämmer hyggligt överens med vad som mätts upp i tester. Volvon är naturligtvis snålare, volvo är ju bäst på allt eller hur?
BOLIN: På en så löjligt låg nivå tänker jag inte diskutera nånting, jag svarade på TS fråga om Volvon OCH hans fråga om det fanns något annat lämpligare alternativ. Jag lade fram Bmwn som hade varit mitt val och tre andra bilar jag ansåg lämpligare. Knappast något märkesfixerat "Bmw är bäst så det så" beteende...