Ja det går grymt sakta framåt. Alla vet ju att helgerna inte räcker till och Måndag morgon kommer med stormsteg varje vecka.
Men det gäller att prioritera rätt så här kommer lite info vad jag gjort.
Här har det läckt en hel del soppa innan, så jag öppnade locket o såg att oringen som ska täta inte fanns på sin plats.
Så fick beställa hos nissan kostade 120 spänn så vet ni det.
Vidare installerade jag samtidigt min walbropump en 255 L/H. Ska ju ge mig på steg 3 nu i vinter är det tänkt.
Sedan gick ju självklart några utav skruvarna som håller locket av. Så jag fick borra hål bredvid o dra dit nya självborrande (chrilles idè alltihop) När jag inte orkar så löser han det.
Sen har vi börjat slipa ner kolfibern för vidare prepp med klarlack o slipa igen o ja ni fattar.
Ett tidsödande jobb men det är ju lätt värt det.
Jag har även gått över hela bilen igen o letat efter små små porer som ska läggas igen och sen klossat detta.
Allt för att få en fin finish på slutresultatet. Kompressorn borde snart vara klar o koppla in så det närmar sig lack. Detta ligger inte i mina händer jag kan bara hoppas att det e löst snart.
Plåten bredvid kolfibern här på bilden var det sjukt många lager färg på b.l.a nån mattsvart seg färg som vid värme inte mår så bra så det får bli plåtrent o spackla upp där det behövs o grunda på nytt.
Tommy out