2946
Sök

Inget ljud från baslådan, Hjälp önskas

39 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Hej forumet, jag har ett problem som jag skall försöka beskriva så gott jag kan.

Idag efter jobbet så startade jag bilen, och då ville inte min baslåda låta någonting. Gick bak och kollade på slutsteget och ingenting lös på det. Testade att lyfta upp slutsteget, och då hoppade allt igång och det dunkade och lös. När jag sedan la ner steget igen så dunkade det i några sekunder sen slutade det att låta, dock så lyser allt på steget. Vet någon vad felet är? Kablarna sitter fast ordentligt både i steg och stereo.

21 761 Inlägg
3 juni 2009
Hur sitter steget monterat, är monteringsytan helt jämn eller finns det ojämnheter?
Lyser det någon protectionlampa på steget när det inte kommer musik?

39 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Hur sitter steget monterat, är monteringsytan helt jämn eller finns det ojämnheter?
Lyser det någon protectionlampa på steget när det inte kommer musik?

Just nu ligger steget löst, men på en jämn yta. Ingen protectionlampa lyser, bara den gröna "power" knappen.

21 761 Inlägg
3 juni 2009
Låt stereon vara avslagen och plocka ur säkringen på stegets pluskabel framme vid batteriet. Skruva sedan loss både plus/minus och remotekabeln, sätt tillbaka dem igen. Till sist sätter du tillbaka säkringen på pluskabeln. Kolla också lågnivåkablarna och högtalarkablarna så att de sitter som de ska.

Även om du "vet" att kablarna sitter ordentligt så kan man aldrig vara helt säker. smile

Prova att starta steget igen och se om det funkar som det ska.

39 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Låt stereon vara avslagen och plocka ur säkringen på stegets pluskabel framme vid batteriet. Skruva sedan loss både plus/minus och remotekabeln, sätt tillbaka dem igen. Till sist sätter du tillbaka säkringen på pluskabeln. Kolla också lågnivåkablarna och högtalarkablarna så att de sitter som de ska.

Även om du "vet" att kablarna sitter ordentligt så kan man aldrig vara helt säker. smile

Prova att starta steget igen och se om det funkar som det ska.

Tack för förslaget, kan testa smile

Sök