3298
Sök

Kan man stoppa en polishund ?

714 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Hallå för några dagar sedan hade jag en sjuk dröm, att polisen jagade mig för att jag kört full...så ja sprang omkring i skogen så länge som möjligt, för att min promillehalt skulle sjunka..men bara ett problem dom skickade schäfrar efter mig..men i min dröm så var jag "mannen som pratar med hundar" när hundarna kom i kapp mig så skrek jag SITT !!!!!! sen efter det så följde hundarna efter mig..hehe, hund efter hund som dom skickade på mig lyckades jag få ur ballans...
Men iaf...går det i verkligheten om man får en schäfer efer sig..så har men en kött bit i fickan..så dom kommer på andra tankar ? smile
jag har schäfer själv...men jag kan ändå inte svara på det..vad tror ni ? smile

Sanizz
3 juni 2009
Japp det går, har sett farsan göra det i action, en vildhund som attakerade honom i hemlandet. De är bara att sträcka ut handen eller en tröja om du hinner. För den hoppar på det närmst tillgängliga. När den väl hoppar får du se till att vara snabb och sparka eller slå av allt du har i magen. (försök även att ta bort handen, inte alltid det lyckas) Den ger sig direkt.   Enligt pappa fick dom avliva många hundar så fast med kniv då när han gjorde lumpen i forna yogoslavien.
Senast redigerat av Sanizz (3 juni 2009)

714 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Hehe okej nu var det ju inte så jag menade riktigt, ja menade alltså att dom avbryter attacken...och sätter sig, ja eller tuggar på köttbiten :]

687 Inlägg
3 juni 2009
En polishund gör det inte nej. En "vanlig" hund gör det säkert ja.

Det handlar ju lite om vad hunden är tränad till att göra/reagera på eller hur. En polishund jagar dig tills antingen du stannar eller den får tag på dig. Skulle den få tag på dig och du då stannar upp och står still så kommer den släppa dig och inte hugga föräns du börjar röra på dig igen.

714 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Jaså, men om jag ger den en köttbit då..eller säger LIGG...jag vet att när jag var liten..så var polisen och skulle kolla på våran schäfer hund..ifall den avr lämplig polishund...medans dom var i skogen med min styvfar..så var jag vid polisbilen och retades med deras hundar som satt i bagageluckan på en volvo 740 kombi hehe...och när jag sa SITT så satte dom sig..LIGG dom la sig...  smile

687 Inlägg
3 juni 2009
Nurminen_ skrev:
Jaså, men om jag ger den en köttbit då..eller säger LIGG...jag vet att när jag var liten..så var polisen och skulle kolla på våran schäfer hund..ifall den avr lämplig polishund...medans dom var i skogen med min styvfar..så var jag vid polisbilen och retades med deras hundar som satt i bagageluckan på en volvo 740 kombi hehe...och när jag sa SITT så satte dom sig..LIGG dom la sig...  smile

Jo som sagt så är det så att just polishundar är tränade för att inte göra så. Vad är det då för mening med att släppa hunden om GM bara kan skrika STANNA alternativt LIGG så slutar den jaga?.

Nej de stannar inte om du så skulle skrika dig hes eller kasta all världens hundgodis till de. De kommer bita dig ändå och inte släppa föräns respektive hundförare säger till eller du står still. Sen så är det så att en polis som är hundförare oftast inte använder sig av de där traditionella orden som ATTACK, LIGG, KRYP, SITT osv. Men kan inte svara till 110% vad som gäller med orden i alla myndigheter!

Säker på att det var "utbildade polishundar" som satt bak i bilen då? Och att det inte var andra hundar som de hämtat som de ansåg skulle vara lämpliga att genomgå utbildningen wink Kan ju vara en förklaring till varför de lyssnade så snällt på dig.

Men som sagt svar på din fråga nej en polishund lär inte stanna bara för att du slänger en köttbit eller skriker något.
Senast redigerat av Nehe (3 juni 2009)

714 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Jo iofs vet ja inte om det var riktiga polishundar smile men polisen hade dom iaf i sin polisbil tongue
Men mannen som pratar med hundar då, han måste ju kunna få dom ur ballans ?

537 Inlägg
4 juni 2009
Kan vi inte dra lite andra tricks som klättra i träd, gå i vatten mm big_smileroll

169 Inlägg
4 juni 2009

Dom är ganska målmedvetna när dom är tränade för ngt dom små liven wink

12 086 Inlägg
4 juni 2009
En polishund tränas för 100tusentals kronor och är sedan valpstadiet praglad av att lyda en människa i princip. Jag tvivlar på att något får en sådan hund att sluta mer än att i princip ta död på hunden lr skada den tillräckligt mkt.

Hade en hund kommit springande mot mig med mord i blicken hade ju iofs inte jag tvekat en sekund att försvara mig med alla medel.

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
4 juni 2009
alla hundar backar om dom träffar på rätt sorts människa

fast problemet är att alla blir nog mer eller mindre rädda när hunden kommer

fast en polishund hugger verkligen inte utan anledning
har själv fått en polishund släppt mot mig
det enda jag gjorde var att stanna
den satte sig och gav några skall inget mer
inte det minsta aggresivt betende

Kör fort så hinner inget hända...

4 001 Inlägg
4 juni 2009
Nurminen_ skrev:

en polishund som sitter i en bil och är lugn lyder de allra flesta personer som ger dom enkla kommandon men ifall hundföraren är i närheten och dessutom har gett hunden kommando att ta någon eller liknande så lyder den INTE någon annan.
Sen dom hundarna som satt i den bilen kan ha varit spårhundar eller liknande.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

714 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Mange85 skrev:

Hm jadu, där hade SITT nog inte hjälpt hehe..men kanske en köttbit ;D närå...
men undra om mannen som talar med hundar hade kunnat få den att släppa :]

4 074 Inlägg
4 juni 2009
Nurminen_ skrev:
Mange85 skrev:

sikta in dig på ögonen med en tumme så ska du se att hunden reagerar!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

169 Inlägg
4 juni 2009
Nurminen_ skrev:
Mange85 skrev:

Absolut inte, då hunden är lärd till att enbart lyda sin flockledare "husse" och ingen annan. wink

169 Inlägg
4 juni 2009
Man får tänka på att på riktigt så hade det inte funnits ngt skydd för armen, och hunden hade slitit i en bar arm.. då gör man inte så mycket annat än vädjar att hunden ska släppa.

blacken
4 juni 2009
Nehe skrev:
En polishund gör det inte nej. En "vanlig" hund gör det säkert ja.

Det handlar ju lite om vad hunden är tränad till att göra/reagera på eller hur. En polishund jagar dig tills antingen du stannar eller den får tag på dig. Skulle den få tag på dig och du då stannar upp och står still så kommer den släppa dig och inte hugga föräns du börjar röra på dig igen.

Har du hört talas om "Tumba Tarzan" big_smile. Han fick länsmans jyckar efter sig, inte fasen fick dom tag i han..tongue

blacken
4 juni 2009
Nurminen_ skrev:
Hallå för några dagar sedan hade jag en sjuk dröm, att polisen jagade mig för att jag kört full...så ja sprang omkring i skogen så länge som möjligt, för att min promillehalt skulle sjunka..men bara ett problem dom skickade schäfrar efter mig..men i min dröm så var jag "mannen som pratar med hundar" när hundarna kom i kapp mig så skrek jag SITT !!!!!! sen efter det så följde hundarna efter mig..hehe, hund efter hund som dom skickade på mig lyckades jag få ur ballans...
Men iaf...går det i verkligheten om man får en schäfer efer sig..så har men en kött bit i fickan..så dom kommer på andra tankar ? smile
jag har schäfer själv...men jag kan ändå inte svara på det..vad tror ni ? smile

Att muta dom med någon form av godis är kört, men sänk kräket så backar han/hon garanterat. Men det krävs att man är väldigt kall och vet vad man ska göra, annars så kan man ligga väldans pyrt till..
Senast redigerat av blacken (4 juni 2009)

687 Inlägg
4 juni 2009
blacken skrev:
Har du hört talas om "Tumba Tarzan" big_smile. Han fick länsmans jyckar efter sig, inte fasen fick dom tag i han..tongue

Kan inte säga att jag har det men han lär ju ha sprungit snabbt.

687 Inlägg
4 juni 2009
blacken skrev:
Att muta dom med någon form av godis är kört, men sänk kräket så backar han/hon garanterat. Men det krävs att man är väldigt kall och vet vad man ska göra, annars så kan man ligga väldans pyrt till..

Vet en polishund som blev släppt mot en narkotikapåverkad yxman som högg den med yxan och den fortsatte ändå tills polisen hann fram. Så att nej de backar nog inte ens så lätt ska du se.

http://www.youtube.com/watch?v=f2C3Ft2GVxI
Senast redigerat av Nehe (4 juni 2009)

Sök