3658
Sök

Kan man stoppa en polishund ?

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2009
Roundcube skrev:
leksak skrev:
Roundcube skrev:

Nej, har jag sagt det?
Gav ett fungerande exempel, om det inte passar, så piss off.

Jag bara undrade eftersom du verkar tro att de funkar.
Det kan funka om man är stålmannen annars, mjee...

Det funkar, om man har sinnesnärvaro nog att göra det rätt. vilket visserligen inte är helt lätt. men icke desto mindre genomförbart.

Har du någonsin blivit biten av en hund?!

687 Inlägg
4 juni 2009
blacken skrev:
Den "kratsar kastanjerna ur elden"  för er liasom typ den stackars jycken i Umeå häromsistens. Ni vill inte bli skadade, men "det är okej ifall en jycke blir skadad eller stryker med, det gör inget" filosofin som suger fett tycker jag. För det är ju så att om det är ett"lowlife" som har en susning om jyckar och är kall, så är jycken rökt. Men det är svårare att hantera en människa i samma händelse.

Och förresten vad ska ni med hundar till igentligen?. Ni skäller så bra själva har jag märkt..big_smile

Det är aldrig ok att en hund skadas det är lika mycket kollega som en människa. Men i vissa situationer väljer man att släppa hunden eftersom man bedömmer att hunden kommer att klara av den.

Att hunden i Umeå blev skjuten berodde knappast på att de släppte hunden (vilket jag har för mig att de ej gjorde) utan att den blev träffad av spritt spridande kulregn från GM. (Är inte så insatt i vad som hände där).

Om en person är så kall att han inte tvekar att hugga ner en hund så tvekar jag på att han skulle agera annorlundare om det vore en människa.

687 Inlägg
4 juni 2009
andreas_gbg_ skrev:
fattar inte poängen med vapen om de inte vågar använda de. Varför riskera livet på polishunden? Skjut honom i armen som han håller macheten i istället om de nu vill träna hunden irl...

För att du har lagstöd samt rekvisit som måste vara uppfyllda för att få skjuta. Du kan ju prova att skjuta med tjänstevapen på en arm som flyger fram och tillbaka från 20m håll och se om det är så lätt att träffa. Man kan inte bara skjuta och skjuta du får ju tänka på att kulorna inte stannar om du missar armen eller hur.

Sen om OCn inte fungerar (vilket den inte gör på vissa personer) och du inte är inom räckhåll för batongen så är det säkrast att släppa hunden om hundföraren anser att den kan hantera situationen.

801 Inlägg
4 juni 2009
leksak skrev:
Roundcube skrev:
leksak skrev:

Jag bara undrade eftersom du verkar tro att de funkar.
Det kan funka om man är stålmannen annars, mjee...

Det funkar, om man har sinnesnärvaro nog att göra det rätt. vilket visserligen inte är helt lätt. men icke desto mindre genomförbart.

Det var då ett jävla tjat... Nej, jag har inte blivit biten av en hund. har dock en god vän som har blivit lärd hur man ska göra om man blir påhoppad.
Försökte dela med mig av detta i tråden, men vart visst inte uppskattat?
Så du får väl börja gå med en T-benstek i fickan istället?

Och detta är trots allt internet, om det inte passar så är det bara att inte tro på det? inte så svårt va?

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2009
Roundcube skrev:
leksak skrev:
Roundcube skrev:

Det var då ett jävla tjat... Nej, jag har inte blivit biten av en hund. har dock en god vän som har blivit lärd hur man ska göra om man blir påhoppad.

Och detta är trots allt internet, om det inte passar så är det bara att inte tro på det? inte så svårt va?

Det första jag skrev i tråden var ungefär, varför sitter folk som aldrig ens varit i närheten av en polishund o skriver massa skit?!
Det är just vad du gör, varför?

Jag har full koll på hur man gör o inte gör, jag har en egen schäfer, men lik förbannat har jag inte en suck, jag vet hur förlamad hela jävla kroppen blir av ett hundbett i armen, leka stålmannen o bryta nacken av den då, nej.

Sen visst, allt GÅR, men det mesta är rent teoretiskt.
Det går även att hoppa undan för blixten om man säger så.

Vill man inte bli biten, stå still o håll käft.

blacken
4 juni 2009
Om en person är så kall att han inte tvekar att hugga ner en hund så tvekar jag på att han skulle agera annorlundare om det vore en människa.

Mjaee, det är ju det att om "lowlifet" står framför en snubbe som har en picka och uniform så inser han snabbt att "klara av läget" är mycket sämre, än om den kommer en länsmansjycke sättandes. Skulle han inte inse det så har människan med sin träning, vapen, hjärna en oändligt större möjlighet att fixa det hela än en jycke.  En hund är ett suveränt tillgång i vissa fall, men är korkad i jämförelse med en människa, därför lättare att komma "till tals med" om man är lite kall och vet vad som göra liasom..

blacken
4 juni 2009
Roundcube skrev:
leksak skrev:
Roundcube skrev:

Jodå det finns en massa tekniker att slå ut en hund. men att tro det är lätt ska du inte göra, för det är det inte. Man måste vara grymt kall, snabb och veta vad man gör, och det är inte många som kan vara "kalla" när det kommer en stor jycke med blixtens hastighet som har ett häftigt "garnityr" med långa och vassa huggtänder och som slår ihop käftarna flera gånger i sekunden med 600-800 kg:s kraft.

Det är lätt att kaxa vid ett vardagsrums bord eller på ett forum, men verkligheten, är väldans  "annorlunda"..

169 Inlägg
4 juni 2009

Var fick du det ifrån att det är en valp? för det ser verkligen ut som en fullvuxen Malinois

1 634 Inlägg
4 juni 2009
Mange85 skrev:

Var fick du det ifrån att det är en valp? för det ser verkligen ut som en fullvuxen Malinois

Står i slutet att den är 18 månader. Därav NÄSTAN valp. Eller är en hund bara valp i 8 veckor? wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

169 Inlägg
4 juni 2009
andreas_gbg_ skrev:
Mange85 skrev:

Står i slutet att den är 18 månader. Därav NÄSTAN valp. Eller är en hund bara valp i 8 veckor? wink

Aha det förklarar saken smile

801 Inlägg
5 juni 2009
blacken skrev:
Roundcube skrev:
leksak skrev:

Jodå det finns en massa tekniker att slå ut en hund. men att tro det är lätt ska du inte göra, för det är det inte. Man måste vara grymt kall, snabb och veta vad man gör, och det är inte många som kan vara "kalla" när det kommer en stor jycke med blixtens hastighet som har ett häftigt "garnityr" med långa och vassa huggtänder och som slår ihop käftarna flera gånger i sekunden med 600-800 kg:s kraft.

Det är lätt att kaxa vid ett vardagsrums bord eller på ett forum, men verkligheten, är väldans  "annorlunda"..

Kaxa gör jag inte, och sa inte heller att jag skulle klara det, vet bara hur man ska göra wink

Edit : Bara tråkigt att bli påhoppad. ( no offence)
Senast redigerat av Roundcube (5 juni 2009)

Kanon..
1 473 Inlägg
5 juni 2009
Roundcube skrev:
blacken skrev:
Roundcube skrev:

Kaxa gör jag inte, och sa inte heller att jag skulle klara det, vet bara hur man ska göra wink

Anledningen till att jag hoppa på dig är att det troligen sitter någon annan här och läser det du skriver o tror att allt är jätteenkelt för det har den personen läst på ett forum, så nästa gång det här kommer på tal nån annanstans och den personen deltar så säger han samma sak, o då kommer nästa person o så håller det på.
Om man sen tänker på hur bra man mår om man får armen överkörd av en bil med endast fälgar tex så kanske man kommer på andra tankar?

Ber om ursäkt för påhoppet.

687 Inlägg
5 juni 2009
leksak skrev:
Anledningen till att jag hoppa på dig är att det troligen sitter någon annan här och läser det du skriver o tror att allt är jätteenkelt för det har den personen läst på ett forum, så nästa gång det här kommer på tal nån annanstans och den personen deltar så säger han samma sak, o då kommer nästa person o så håller det på.
Om man sen tänker på hur bra man mår om man får armen överkörd av en bil med endast fälgar tex så kanske man kommer på andra tankar?

Ungefär som alla påstår på detta forum att trafikarna är tvungna att visa upp kalibreringspapper för lasern när de tar er för fortkörning roll Sen sprids det vidare och vidare.

Ledsen för OT.

1 570 Inlägg
5 juni 2009

Såna borde trafikpolisen ha. smile

Kanon..
1 473 Inlägg
5 juni 2009
Nehe skrev:
leksak skrev:

Ungefär som alla påstår på detta forum att trafikarna är tvungna att visa upp kalibreringspapper för lasern när de tar er för fortkörning roll Sen sprids det vidare och vidare.

Ledsen för OT.

Precis....

http://www.koinfo.org/English.htm om ni stöter på en arg såndär så kan ni be en stilla bön iaf big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
5 juni 2009
polomononen skrev:
Jo de där skulle jag då inte vilja träffa på i verkligheten lol De morrade ju!

Nu säger jag inte att det är lätt. Men rent teoretiskt skulle man väl kunna köra tjurfäktningsteknik på polishundarna? Man får vara extremt snabb och va en jävel på att tajma. Du håller fram armen som då blir hundens mål men som du sedan (snabbt som fan) rycker bort för att ge hunden ett slag med motsatt hand. Skulle inte det gå under perfekta omständigheter? Perfekta omständigheter = perfekt tajming, snabbaste möjliga rörelser osv.

Den kommer inte känna av ditt slag överhuvudtaget tongue
Men ja, det finns ju som sagt allt möjligt som fungerar i teorin big_smile

Frivilliga som vill känna på hur det känns med en hund efter sig är välkomna hem till mig på lite skyddsträning med hund smile

blacken
5 juni 2009
Roundcube skrev:
blacken skrev:
Roundcube skrev:

Ber också om ursäkt för att du blev "påhoppad". Men säger som "Leksak" i sitt yttrande. Jag skickar en virtuell fika med en virtuell bulla som plåster på såren..tongue
Senast redigerat av blacken (5 juni 2009)

4 005 Inlägg
5 juni 2009
Är det bara jag som har lärt mig att man ska stå still och lyda polismans order? Om man får en polishund efter sig så har man förmodligen gjort något fel...?

Enklast jag kan komma på (som aldrig har blivit jagad) är att spruta pepparspray i ögonen på hunden, då blir de galna och kravlar sig för ögonen stackarna. Finns några youtubeklipp på det.
Tycker dock att hunden ska bita som fan! på dem bara!

39 Inlägg
5 juni 2009
En hund i tjänst som har fått ett kommando t.ex. att vakta en brottsling kommer göra det tills han förare ändrar det kommandot..
Du som person kan inte få den hunden att göra något annat än att vara snäll och lyda hunden:)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
5 juni 2009
Att en polishund som har blivit skickad efter dig bara skulle sätta sig ner när man stannar är inte att lita på, vet av egen erfarenhet då jag la mig ner platt på backen och hunden kom och börja bita min hand, när jag väl lyckades slita bort handen tyckte den att min axel såg god ut roll .

Nehe skrev:
Sen så är det så att en polis som är hundförare oftast inte använder sig av de där traditionella orden som ATTACK, LIGG, KRYP, SITT osv. Men kan inte svara till 110% vad som gäller med orden i alla myndigheter!

Till det kan jag bara svara att jag hörde polisen skrika kommandot ATTACK ett par gånger lol .

Sen är det ju så att hamnar man i den sisten har man gjort nått dumt från början så man får ju skylla sig själv wink .

- Time Attack -

Sök