DeeJay_R: Hade mitt vart stort nog hade du fått låna lite Mn nu är det så att jag knappt kan öppna dörrarna
Te_Wik: Fan oxå, jag kommer till det, lovar. Men det var överdelen till kamremskåpan som skulle bort, alltså det jag lackade med primer i min förra update. Drivremmen till vattenpumpen (Om det nu är det, Blir osäker nu när du tvivlar. Men jag är ganska säker.) Går över kamremskåpan, Och jag kunde inte ta lös kåpan innan jag släppt på spännaren till pumpen, så jag kunde ta bort remmen för att sedan spänna åt pumpen igen, så att jag kunde lirka ut kåpan.
Och "fronten-saken" () är den del som blandannat håller fast huvlåset. Det var fan helt omöjligt att skruva medans den satt där Hoppas du förstår, annars får jag göra en video eller en phtososhop där jag visar
Det kommer mer bilder snart iaf! Har påbörjat bortplockning utav insug nu.
DeeJay_R: Hade mitt vart stort nog hade du fått låna lite Mn nu är det så att jag knappt kan öppna dörrarna
Te_Wik: Fan oxå, jag kommer till det, lovar. Men det var överdelen till kamremskåpan som skulle bort, alltså det jag lackade med primer i min förra update. Drivremmen till vattenpumpen (Om det nu är det, Blir osäker nu när du tvivlar. Men jag är ganska säker.) Går över kamremskåpan, Och jag kunde inte ta lös kåpan innan jag släppt på spännaren till pumpen, så jag kunde ta bort remmen för att sedan spänna åt pumpen igen, så att jag kunde lirka ut kåpan.
Och "fronten-saken" () är den del som blandannat håller fast huvlåset. Det var fan helt omöjligt att skruva medans den satt där Hoppas du förstår, annars får jag göra en video eller en phtososhop där jag visar
Det kommer mer bilder snart iaf! Har påbörjat bortplockning utav insug nu.
Eftersom vattenpumpen drivs av kamremmen är det nog inte den du lossat på. Utan snarare styrservopumpen som te_wik sade tidigare.
Ja men där ser man. Tänk att jag tkt det var konstigt. Funderade hårt och länge på vrf dom skulle satt den där. Men när jag kollade i Hayens fick dom det att se ut som den tkr jag Aja Mer bilder kommer nu iaf!
Nu är kåpan tbx på plats. Med L90E vita skruvar oxå. Ser kanske skumt ut nu, Men jag tror det blir helt okej när resten utav det Svart/Vita temat kommer in. Men annars ser man ju inte skruvarna när allt ä rmonterat ändå satt
Så jag kunde ju inte låta insidan utav det hela förstöra alltihopa. Men jag var inte heller sugen på att demontera allting bara för att få loss den. Så det här vart lösningen Ganska nöjd med resultatet faktiskt.
Här är en lite krabat som oxå ska bli vit.
Sen började jag plocka bort insug, Och upptäckte detta.... Jag tror det är en läcka där
Men filtert såg okej ut iaf...
Aja, idag blire nog inge skruvande, kanske imorrn kväll. Vi får se.
Hehe, ja det var som jag misstänkte, du har blandat ihop hydraul/servopumpen med vattenpumpen. Vattenpumoen är som sagt driven av kamremmen samt den som agerar spännare för kamrem
Förövrigt så ser det likadant ut i min bil så jag visste ju att du menade hydraulpumpen, ville bara jävlas lite med dig..
Hehe, ja det var som jag misstänkte, du har blandat ihop hydraul/servopumpen med vattenpumpen. Vattenpumoen är som sagt driven av kamremmen samt den som agerar spännare för kamrem
Förövrigt så ser det likadant ut i min bil så jag visste ju att du menade hydraulpumpen, ville bara jävlas lite med dig..
Mvh Tommy
Din jävel Jag tänkte det ett tag "Vrf går han bara inte ut och kolla på sin egen bil? :S" Men ja, nu var dte uträtt iaf. Jag erkänner, jag hade fel.
Mvh Tommy
Din jävel Jag tänkte det ett tag "Vrf går han bara inte ut och kolla på sin egen bil? :S" Men ja, nu var dte uträtt iaf. Jag erkänner, jag hade fel.
ja de beror ju på hur noga du vill vara.. vill du va riktigt noga så kan man ju plocka ur rutor men de e inget ja rekomenderar men bara ta bort de mesta.. macka dörrhantag och sånna detaljer vid sidan om..
ja de beror ju på hur noga du vill vara.. vill du va riktigt noga så kan man ju plocka ur rutor men de e inget ja rekomenderar men bara ta bort de mesta.. macka dörrhantag och sånna detaljer vid sidan om..
Ja men det är en lång historia, Jag har vart utan dator i snart 1,5 vecka för jag sålde min och köpte en ny, som jag plockade ihop i förrgår. Men sen när jag skulle he över bilderna till datorn så hade jag glömt kabeln till kameran hos tjejen Men jag ska hämta den idag så ni får bilder senare/imorgon,
Jag fick eran uppmärksamhet med Topic-namnet eller hur?
Hejsan garaget. Nu kommer jag med eran önskade Update! Det är inte så stor, då jag har haft ett annat litet projekt som fångade mitt intresse för stunden Ni som vill kan kolla in här för att ta sej en titt här
Zebran är här! Det blev helt okej tyckte jag Kommer se riktigt bra ut när allting annat oxå är rent och snyggt
Den här veckan har i princip fokuserats på insuget. Så det är klart nu, eller iaf överdelen. Jag tänkte fuska lite på den undre genom att tvätta av den och försöka få på lite färg på plats, då den är hemskt jobbig att få ur när motorn sitter i bilen. Om ni försökt förstår ni. Inte kul Men det blir gött ändå!
Sen ska jag kirra lite hammarlack och pensla motorn, lättare att hantera en pensel än en färgburk
Aja mindre snack och mera bilder!
Bort med skiten!
Lite nerstrippad ifrån onödigheter
Baksida. Skitig som fan
Slipat lite
Slipat lite mer
Maskad inför lack. Men den här maskeringen dumpades senare för ett mkt bättre
Nu äre vitt
L90E<3
Nu borde ju resultatet komma snart eller hur?
Ah okejdå....
Jag ger er....
Zebran!
Blev väll inte helt illa?
Än äre inte slut på bilder
Bränslepinnarna är urtagna, ska bytas packningar osv.
SKIIIIIIT
Sen äre hans tur!
Nuså fanns inge mer bilder Kommer nya nästa vecka. Har inget planerat på hela veckan, Så jag hoppas på att få mkt gjort. Är sugen på att lacka om den snart