Nu har de hänt lite här för första gången på ett bra tag;) eller iallafall förra veckan.
kände att det var dags för byte till vinterdäck så det blev ett byte och samtidigt gick jag även igenom bromsarna. Jag bytte även motorolja i samma veva och bytte till en vintertermostat då bilen inte blev tillräckligt varm.
Besiktade bilen efter det och den gick igenom utan problem:) enda som var bra att tänka på var att vänster länkarm bak började bli lite dålig så det ska jag ta och leta fram någon bra begagnad.
Allt frid och fröjd himla stor skillnad att åka små smala vinterdäck nu(riktigt äckligt när de går lite fort i rondellerna)
släpade ner fälgarna för vinterförvaring i våran matkällare men där blev de inte långvariga, fick ett bra bud på de idag så jag sålde de:(
jag kan ju inte bestämma mig om jag vill ha kvar bilen eller om jag ska satsa på något annat:S men hursom så tänkte jag att antingen säljer jag bilen i vår annars kan vill jag byta till några andra fälgar.
Så just nu sitter jag och funderar och grubblar om framtiden med bilen. Lite småsaker kommer jag att pilla med nu de närmaste, köpte lite färg så ja tänkte lacka ventilkåpan svart med eventuellt kromad text. sen så letar jag fortfarande efter en rutgrill i hyfsat pris har precis i huvudet hur ja vill ha den nu:)
Motorbygget ligger lite på is just nu tyvärr då jag inte har något fast jobb:( men håller ögon och öron öppna efter fynd;)
Något som jag funderar starkt på är dock att införskaffa en ny ratt, antingen en roligare Volvo sport ratt eller en Mocca ratt. Så de blir lite skönare att hänga nu i vinter:)
Så det ligger till just nu.
MVH/Holmgren