2597
Sök

GE-Motorsport, någon som beställt från dem?

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
5 juni 2009
E-30 skrev:
Growe skrev:
jag saktar in ner vid vägbulor och andra ojämnheter och då fungerar det utan njurbälte

Det är ju värre om bakvagnen tex, studsar över en ojämhet i vägen, sedan åker man några meter med bakvagnen hängande fritt i luften..lol bra grejor..

mm exakt och det är just det som händer med mycket skit man sätt
och kört med

dock upplever jag att ge motorsports grejer inte gör sådana grejer

har pressat ganska hårt med både mk2:an och min 855turbo med 300hk utan några problem

855:an har jag faktist hoppat med vid ett par tillfällen i höga farter utan att nedslaget varit minsta otäckt..iof är det lite otäckt när man ligger i 200blås över ett krön och det börjar släppa
men det har inget med dämparna bara att bilen vill flyga pga tyngdlagen ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

124 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Japp jag har helförsäkring smile dock hittade jag en beg sats till salu, från speedparts. Och det känns ju synd att jag inte kommer kunna nå dom förrns på måndag och isf avbeställa fjädrarna. inte kul att köpa dom där och sen anländer den satsen från GE efter en vecka eller något. så har jag 2 sänkningssater...

OEM <3
6 957 Inlägg
5 juni 2009
E-30 skrev:
Pickisen skrev:
Zijaa: Där står det väl inget om underleverantörerna, det står ju bara att dom själva har häcken full smile

E-30: Tråkigt att höra, lite orolig blir man allt. Men det kanske är sånt dom har ändrat på, kan ju inte löna sig att skicka ut skit till folk som inte ens fungerar.

Hör efter med innehavaren (Gerth) om han nyligen erhållit några reklamationer...roll
Han verkar ej heller så värst pigg på att ersätta sina kunder för försenad leverans samt extremt dålig passform. Tycker att Du skall höra efter i vilket land delarna tillverkats.

Pigg är han på att hjälpa en! Mina fjädrar ifram var felkonstruerade och jag kontakta GE och dom gav
mig en siffer/bokstavs kombo. denna stämde överens och nu ska jag få 2 nya framfjädrar, sen skulle
vi se över ersättning kring hjulinställning etc.

Dom dyker upp nästa vecka.

Sen är dom för tillfället grymt svåra att få tag på, t o m verkstäder och återförsäljare åt GE har svårt
att få tag på dom.

Dom har för lite folk, för mkt ordrar och delarna försvinner lika fort som bensinen i en törstig V8:a just nu.

Sen är väl inte Borgholm Sveriges mittpunkt heller tongue

BTW, min gamla Saab hade GE fjädrar och det gick väldigt fort att få dom också, min nuvarande bil tog det 7 arbetsdagar att få dom

Mvh
Senast redigerat av Bjork (5 juni 2009)

OEM <3

Medlem 5280
552 Inlägg
5 juni 2009
Har GE grejer på saaben o jag kan rekommendera dom starkt.
Har pratat mycket med dom och dom är väldigt hjälpsamma.

huh?
10 427 Inlägg
5 juni 2009
E-30 skrev:
Vad det sedan gäller tillverkningslandet, så har jag läst följande: Delarna tillverkas i Kina sedan skickas de (tex:stötdämpare) omonterade ej ihopsatta till Germany för ihopmontering i nån källare typ: Klintland
Sedan märks de "MADE IN GERMANY" fullt lagligt. lol

Gäller det även deras amerikanska KYB eller tyska SACHS-grejer som man kan få vissa satser?

Eller är det fabrikatet G&M det gäller? wink

8 Inlägg
27 november 2009
Hej;

Gerth Engelholm, Ägare till GE Motorsport här.

Vi har egentligen som policy att inte kommentera inlägg på forum eller annat men när rena sakfelaktigheter skrivs kan jag bara försöka rätta dem.

- Vi har aldrig importerat stötdämpare från Kina men det är riktigt att det finns många som gör det, säkert kan många komponenetr i många dämpare komma från Kina såväl som det finns komponeneter i de flesta bilmärken från olika delar av Asien. Vogtland skruvar knappast ihop stötdämpare av komponenter från Kina, de är 3:e generationens fjädertillverkare med egen fjäderfabrik i Hagen, Tyskland. Den fyller 100 år i år.

- Det är slldeles riktigta att i stort setta alla märken, även vi, hade enorma problem med 3-ser dämparna
ett tag, jag tror det var runt 2003-2005 nå`n gång. Anledningen var att en av de väldigt, väldigt få tillverkarna av själva stötdämparhuset hade snurrat fjädertallriken ca 10 grader fel, detta problem var enormt, jag vill här inte gå in i detalj på exakt vilka märken som var drabbade men det var näst in till alla då nästan alla dämpartillverkare använde detta huset. Dessa var tillverkade i Frankrike.
Vi ersatte alla drabbade omedelbart med andra delar, påroblemet var bara att det tog ett tag innan vi förstod vad som gjorde att det tog i på vissa bilar under vissa körförhållanden, någon stackars kund fick t.ex: 2 dämpare som båda tog i men vi ersatte alla inblandade direkt utom en kund som hävdade att han hade 70 mil enkel resa till den enda verkstad han litade på, han villa ha hyrnbil + hotell betalt + milersättning för 140 mils resa samt traktamente den dag han var borta.
Vi betalade ut enligt vårt försäkringsbolags rekommendationer men han fortsatte skriva på Autopower i 3-4 månader, inläggen blem mer och mer osanna tyvärr.
Jag har ingen ambition att försvara oss eller tillrättalägag sanningar bara en enkel tillrättavisning av en del som skrivs i denna tråd som enkelt kan rättas till då fakta i fallen finns.

MVH

Gerth Engelholm

GE Motorsport
Senast redigerat av Gerth (27 november 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
27 november 2009
Hur är era Coilovers jämtemot konkurrenterna på marknaden i samma prisklass?

Skulle kollat med Tomas på Bil och Däck här hemma i Falköping i veckan men har totalt glömt av det.

OEM <3

Saab älskare!
4 597 Inlägg
27 november 2009
Jag tycker GE har riktigt bra grejor! Köpte från dom, ett komplett sänksats med nya dämpare o fjädrar, skit bra! Helt klart värt pengarna!! big_smile

Trafikledare
563 Inlägg
27 november 2009
GE är ett fruktansvärt ärligt och bra företag, sånna finns det tyvärr inte många av längre.
Min bromssats jag köpte hos dom för två år sen börjar sjunga på sista versen, men vilka bromsar håller i evigheter med en aktiv körstil? Jag kommer lätt att beställa en ny när julbonusen kommer..
Chassisatsen fungerar fortfarande kanon. Kort och gott, bra grejor för vettiga pengar.

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

8 Inlägg
15 mars 2010
Hej;
Normalt blandar vi oss inte i diskussioner på olika forum men jag tycker det kanske är bättre att förklara än att kunder blir besvikna eller missförstår oss. Givetvis försöker vi göra allt vi bara kan för att hinna med att leverare och att svara, men t.ex: efter 2:a helgen i April 2009 hade vi 1940 obesvarade mail över en helg, ca: 400 mailordrar. Vi säljer vissa dagar under våren lika mycket som på hela December.
Situationen kan säkert jämföras med en Camping på midsommarafton, systemet innan nyårsafton o.s.v.
Vi har ganska komplicerade processer att plocka ihop de komponenetr som behövs för en sats av olika artiklar typ väghållningssatser mm. Våra leverantörer i Europa har exakt samma situation som vi denna
säsongen, vi är lyckliga om vi överhuvudtaget kan få någon form av besked, men oftast stämmer inte det
den dag varorna väl kommer. Vi har ca: 3000 fjädrar, 2000 stötdämpare, 1000 bromsskivor och 2500 sportfilter på lager, vi har inte kapacitet att förbereda säsongerna hellre. Därför kan tyvärr olika ordrar diffa lite i tid och leverans under Mars-Juni, men vi försäkrar att vi absolut gör så gott vi kan.

MVG

Gerth Engelholm GE Motorsport - Chassit.se

8 Inlägg
15 mars 2010
Hej;
Normalt blandar vi oss inte i diskussioner på olika forum men jag tycker det kanske är bättre att förklara än att kunder blir besvikna eller missförstår oss. Givetvis försöker vi göra allt vi bara kan för att hinna med att leverare och att svara, men t.ex: efter 2:a helgen i April 2009 hade vi 1940 obesvarade mail över en helg, ca: 400 mailordrar. Vi säljer vissa dagar under våren lika mycket som på hela December.
Situationen kan säkert jämföras med en Camping på midsommarafton, systemet innan nyårsafton o.s.v.
Vi har ganska komplicerade processer att plocka ihop de komponenetr som behövs för en sats av olika artiklar typ väghållningssatser mm. Våra leverantörer i Europa har exakt samma situation som vi denna
säsongen, vi är lyckliga om vi överhuvudtaget kan få någon form av besked, men oftast stämmer inte det
den dag varorna väl kommer. Vi har ca: 3000 fjädrar, 2000 stötdämpare, 1000 bromsskivor och 2500 sportfilter på lager, vi har inte kapacitet att förbereda säsongerna hellre. Därför kan tyvärr olika ordrar diffa lite i tid och leverans under Mars-Juni, men vi försäkrar att vi absolut gör så gott vi kan.

MVG

Gerth Engelholm GE Motorsport - Chassit.se

313 Inlägg
15 mars 2010
Superbra.. Bara enmassa bra att säga om dom..

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 mars 2010
Jag har lagat/uppgraderat MÅNGA bilar med reservdelar från GE, och har faktiskt aldrig haft minsta lilla problem, o längsta väntetiden jag haft va 5dagar, dem flesta har ja hemma redan efter 3 dar smile
Många som klagar på passform etc tror ja även kan bero på okunnighet, många köper stötdämpare osv utan att ens veta hur man monterar delarna.. sen gillar jag inte internet riddare som trash talkar företag i öppna forum, skriv meddelanden i Pm om ni vill snacka ner företag sinsimellan..
Alla företag har sina upps N downs, tråkigt nog är det till 99% bara dem negativa sakerna som diskuteras öppet i forum, ingen är felfri!

Mvh Sibba

Four Rings To Rule Them All!

1 338 Inlägg
15 mars 2010
Köpte ett Väghållningskit från dem till V70'n jag hade
funkade perfekt med leveranser samt bra priser.
bra kvalitet också. smile

mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

342 Inlägg
15 mars 2010
Jag har visserligen bara handlat från GE Motorsport en gång hittills, men fler gånger lär det bli.
Beställde själv en komplett stötdämpar-sats och har än idag inga som helst negativa synpunkter på det.
Till på köpet både prisvärt och snabb leverans.

Skulle inte tveka att handla av dem igen.
Alla tummar upp!
Senast redigerat av 9Femma (15 mars 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
16 mars 2010
Har handlat många gånger ifrån dom och är nöjd, ni senast var det coilisarna till 850:in.
Visst att det inte är ciolisar att piska bana med, men då får man lägga till 15-20´000 oxå wink
Perfekta för bruksbilar som andvänds aktivt!! smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
16 mars 2010
sj har jag monterat ge fjädrar på min o att den är stötig m.m är nog att de är fjädrar på org dämpare så man kasnek beställer nångång  helt kitt med  dämpare och fjädrar och hoppas att bilen blir ännu lägre:)

149 Inlägg
4 december 2011
köpte en sats av dem till min 940 de sa 14 dagar till mig me. väntade i 1% månad på grejerna. lite surt. men men. kolla hellre på några andra . mvh rickard

Sök