Hej;
Gerth Engelholm, Ägare till GE Motorsport här.
Vi har egentligen som policy att inte kommentera inlägg på forum eller annat men när rena sakfelaktigheter skrivs kan jag bara försöka rätta dem.
- Vi har aldrig importerat stötdämpare från Kina men det är riktigt att det finns många som gör det, säkert kan många komponenetr i många dämpare komma från Kina såväl som det finns komponeneter i de flesta bilmärken från olika delar av Asien. Vogtland skruvar knappast ihop stötdämpare av komponenter från Kina, de är 3:e generationens fjädertillverkare med egen fjäderfabrik i Hagen, Tyskland. Den fyller 100 år i år.
- Det är slldeles riktigta att i stort setta alla märken, även vi, hade enorma problem med 3-ser dämparna
ett tag, jag tror det var runt 2003-2005 nå`n gång. Anledningen var att en av de väldigt, väldigt få tillverkarna av själva stötdämparhuset hade snurrat fjädertallriken ca 10 grader fel, detta problem var enormt, jag vill här inte gå in i detalj på exakt vilka märken som var drabbade men det var näst in till alla då nästan alla dämpartillverkare använde detta huset. Dessa var tillverkade i Frankrike.
Vi ersatte alla drabbade omedelbart med andra delar, påroblemet var bara att det tog ett tag innan vi förstod vad som gjorde att det tog i på vissa bilar under vissa körförhållanden, någon stackars kund fick t.ex: 2 dämpare som båda tog i men vi ersatte alla inblandade direkt utom en kund som hävdade att han hade 70 mil enkel resa till den enda verkstad han litade på, han villa ha hyrnbil + hotell betalt + milersättning för 140 mils resa samt traktamente den dag han var borta.
Vi betalade ut enligt vårt försäkringsbolags rekommendationer men han fortsatte skriva på Autopower i 3-4 månader, inläggen blem mer och mer osanna tyvärr.
Jag har ingen ambition att försvara oss eller tillrättalägag sanningar bara en enkel tillrättavisning av en del som skrivs i denna tråd som enkelt kan rättas till då fakta i fallen finns.
MVH
Gerth Engelholm
GE Motorsport
Senast redigerat av Gerth (27 november 2009)