3701
Sök

GE-Motorsport, någon som beställt från dem?

124 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Hej hopp..

Såhär ligger det till, Jag beställde en sänkningssats till min Saab 9-3 från GE-Motorsport den 12e Maj.

Den 15e Maj fick jag svar då dom sa att dom inte hade alla delar jag beställt, och att "leveranstiden inte borde bli mer än ca 14 dagar"
-Ja okey tänkte jag, 14 dagar är ju rätt segt men det går väl att acceptera.

Och här sitter jag nu, 5e Juni (21 dagar efter senaste mailet) utan att ha hört ett endaste dugg från dom. neutral
Jag mailade dem i måndags (1e Juni) och frågade vänligt hur det går för dom med min order, ännu utan svar.

- Är det någon mer som beställt något därifrån på senaste tiden? 
- Hur länge fick ni vänta isf?
- Fick ni någon ersättning för fördröjd leveranstid?

Sen vet ju jag också att det kan vara underleverantörerna som strular till det för dom i detta fallet, men borde man kanske inte kunna meddela detta på något smart sätt?yikes

Och som jag har hört är GE-Motorsport ett seriöst företag, så den delen ska det väl knappast vara några problem med.

MVH Wigge

4 001 Inlägg
5 juni 2009
Det enklaste för dig är att kontaka dom och fråga så kan dom säkert ge dig ett svar, finns nog ingen här som kan svara på hur lång tid det tar att få fram en produkt som dom tydligen inte har på lager.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

124 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Nae,jag hade inte förväntat mig att någon här skulle svara på när jag får mina grejer.

Men någon kanske vet om dom ger rabatt för försenad order?

Kul att diskutera lite runtomkring företaget också.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
5 juni 2009
Pickisen skrev:
Kul att diskutera lite runtomkring företaget också.

Kanon bra företag som skött sina leveranser till oss, ger även snabba svar när man ringer dom ..
Har aldrig upplevt problem med dom smile

Elektriker
1 138 Inlägg
5 juni 2009
håller med jill..
men ring dom mycke bättre än mejl.
//D

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
5 juni 2009
Pickisen skrev:
Hej hopp..

Såhär ligger det till, Jag beställde en sänkningssats till min Saab 9-3 från GE-Motorsport den 12e Maj.

Den 15e Maj fick jag svar då dom sa att dom inte hade alla delar jag beställt, och att "leveranstiden inte borde bli mer än ca 14 dagar"
-Ja okey tänkte jag, 14 dagar är ju rätt segt men det går väl att acceptera.

Och här sitter jag nu, 5e Juni (21 dagar efter senaste mailet) utan att ha hört ett endaste dugg från dom. neutral
Jag mailade dem i måndags (1e Juni) och frågade vänligt hur det går för dom med min order, ännu utan svar.

- Är det någon mer som beställt något därifrån på senaste tiden? 
- Hur länge fick ni vänta isf?
- Fick ni någon ersättning för fördröjd leveranstid?

Sen vet ju jag också att det kan vara underleverantörerna som strular till det för dom i detta fallet, men borde man kanske inte kunna meddela detta på något smart sätt?yikes

Och som jag har hört är GE-Motorsport ett seriöst företag, så den delen ska det väl knappast vara några problem med.

MVH Wigge

men det står ju på deras hemsida att det är nåt fel elelr problen eller nåt med deras underleverantörer, så man ska vänta lite längre. själv så ska man beställa därfifrån sänkningssats o sportbromsar.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

124 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Kul att höra, ja jag får väl ta och ringa dom.

Bakgrunden till att jag mailade dom var att dom hänvisade till det på hemsidan ist för att ringa dom.

Men nu är det ju helg så jag får nog vänta tills på måndag.

Edit: Zijaa, var stog det på deras hemsida? har inte hittat något sådant faktiskt. Kanske kan länka?
Senast redigerat av Pickisen (5 juni 2009)

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
5 juni 2009

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

1 050 Inlägg
5 juni 2009
Har tidigare läst om "GE-Motorsport" hos bl,a Autopwer.nu. Det fanns vid detta tillfälle mängder med upplurade kunder. Flera av dem hade fått stötdämpare och fjädrar med extremt dålig passform, de fick använda vinkelslip för att tvinga dit skiten på plats. Missnöjet var enormt stort. Flera kunder gick samman och krävde ersättning. Andra tvingades plocka bort fjädrar och dämpare då bilen "SKUTTADE" fram på vägen. Efter noggrann kontroll så visade det sig att att samtliga delar som var märkta Made in Italy samt Germany i själva verket var direktimporterade från Kina. lolbig_smile

Efter vad jag själv läst om denna firma samt dess innehavare, så skulle jag inte handla så mkt som en lös mutter därifrån..big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 juni 2009
har inte upplevt något problem med dem.

124 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Zijaa: Där står det väl inget om underleverantörerna, det står ju bara att dom själva har häcken full smile

E-30: Tråkigt att höra, lite orolig blir man allt. Men det kanske är sånt dom har ändrat på, kan ju inte löna sig att skicka ut skit till folk som inte ens fungerar.

1 050 Inlägg
5 juni 2009
Pickisen skrev:
Zijaa: Där står det väl inget om underleverantörerna, det står ju bara att dom själva har häcken full smile

E-30: Tråkigt att höra, lite orolig blir man allt. Men det kanske är sånt dom har ändrat på, kan ju inte löna sig att skicka ut skit till folk som inte ens fungerar.

Hör efter med innehavaren (Gerth) om han nyligen erhållit några reklamationer...roll
Han verkar ej heller så värst pigg på att ersätta sina kunder för försenad leverans samt extremt dålig passform. Tycker att Du skall höra efter i vilket land delarna tillverkats.

124 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Hum, du får mig att undra.. ska jag avboka ordern nu eller direkt..   Nej men typ

1 050 Inlägg
5 juni 2009
Pickisen skrev:
Hum, du får mig att undra.. ska jag avboka ordern nu eller direkt..   Nej men typ

Metallen (stålet) från Kina håller betydligt sämre kvalite' likaså brister det i tillverkningen, därav den dåliga passformen. Varför tror du att priserna är så låga?
Tidigare var det någon hos AP som påstod sig ha fått 2:a hands sortering som dessutom tidigare var reklamerad av andra missnöjda kunder 2-3 gånger.

Vad det sedan gäller tillverkningslandet, så har jag läst följande: Delarna tillverkas i Kina sedan skickas de (tex:stötdämpare) omonterade ej ihopsatta till Germany för ihopmontering i nån källare typ: Klintland
Sedan märks de "MADE IN GERMANY" fullt lagligt. lol
Senast redigerat av E-30 (5 juni 2009)

Finlirare
478 Inlägg
5 juni 2009
Hade också lite problem, men det berodde på att dem inte hade saker i lager. Men jag ringde dem varje dag och kollade, och tillslut så plockade dem ihop de jag ville ha. Dock var jag ute och hämtade grejerna själv, då jag har ganska nära till öland.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
5 juni 2009
har bara gott att säga om dom

har beställt 2satser en till en mk2 golf och en till en 855turbo
och grejerna kom inom några dagar och passform och kvaliten har jag inget att klaga på

men man får alltid vad man betalar för
klart man inte får samma kvalite när man betalar 3300:- för en sats mot en som kostar 12.000:-
många tycks inte riktigt förstå att man får vad man betalar för

bmw problemen var väll just när han drog igång och vad jag läst så löste dom problemet

jag skulle lätt beställa där igen första beställningen jag gjorde var 06 och sedan 08
det negativa jag hört är att del tycker grejerna är för mjuka
andra tycker dom är för stötiga (gäller deras gula kit)

fast jag upplever grejerna som lagom på en bil som används
jag saktar in ner vid vägbulor och andra ojämnheter och då fungerar det utan njurbälte

Kör fort så hinner inget hända...

1 050 Inlägg
5 juni 2009
Growe skrev:
jag saktar in ner vid vägbulor och andra ojämnheter och då fungerar det utan njurbälte

Det är ju värre om bakvagnen tex, studsar över en ojämhet i vägen, sedan åker man några meter med bakvagnen hängande fritt i luften..lol bra grejor..
Senast redigerat av E-30 (5 juni 2009)

124 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Hum, ja men då låter jag det vara då så får jag hoppas på det bästa, om inte annat är det ju lite spännande att se vad man får för grejer.

Tack för all information ni delar med er av smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 juni 2009
till mig skickade dom fel dämpare men det han jag se innan jag plockade lös dom gammla ifrån bilen..

ett samtal så var det fixat nya dämpare anlände och med dom en retursedel.. och passformen var lika som orginalskiten som satt på 850in

2slow

1 050 Inlägg
5 juni 2009
Pickisen skrev:
Hum, ja men då låter jag det vara då så får jag hoppas på det bästa, om inte annat är det ju lite spännande att se vad man får för grejer.

Tack för all information ni delar med er av smile

Hrmm...Du har väl "helförsäkring" på bilen ? big_smile

Sök