Hej! Håller på att montera ihop mitt lilla projekt nu och har kommit så pass långt att jag tänkte montera sportratten i bilen. Gick hur lätt som helst att plocka bort originalratten, problemet kom när jag skulle dit med rattnavet. Det här är rattnavet jag pratar om: http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … tId=C6409*
Är det någon som gjort detta förr som kan hjälpa mig? Det är en "pigg" på bilens fäste som tar i en kontakt (som jag tror är för tutan) i botten på navets . Sätter jag något fel, eller hur kommer jag förbi detta problem?
Vill ju inte kapa bort "piggen" eftersom den kan vara bra att ha när jag monterar dit original ratten igen.
PS. Inga inlägg om besiktning eller om att airbag räddar liv m.m. läst allt sådant redan. Ni vet inte vad jag ska göra med min bil eller vad jag har för avsikter med vad jag gör. Låt det vara upp till mig. DS.
Ingen fara, det löste sig. Jag tryckte bort kontakten som satt på navet. Då kunde piggen glida in i det hålet som blev efter kontakten.
Kopplade tutan till orginal kontakten med lite löd tenn . Däremot så tjöt ju tutan konstant när man började skruva dit den. Visade sig att det var nån liten metallbygel som jordade. Lite isoleringsband kring den och det löste sig också.