4000
Sök

Hjälp angående kombinationen 4" koaxialer + lösa midbasar.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 juni 2009
Phille_flow skrev:
Lonefox skrev:
Pierre> Nämnde jag Amega o dålig i samma mening?
Nej...jag menade dock mer generellt. smile

Phille_flow
Aj oj.....
Nu kommer jag bli elak.
Kan INTE rekomendera ngt av de stegen om du skall ha kit för upp till 6K.......
Det håller de ej måttet för....

Hehe är de så illa menar du? rx är ju magnats finaste serie det har ju vunnit tester osv. va för steg är de jag ska titta efter då? om jag kör dubbla 6.5 kitt istället då tex Dragster DCC682.1 duger fortfarande inte något av dom stegen? med tanke på att jag inte har världens finlirar steg till basen heller så det är ett mutant mt1500xxx basen jag tänkt köpa blir nog en impact 5715 lr en re se15d2

Magnat RX och tex Carpower Power tillhör övre insteg eller nedre mellanklassen om man utrycker sig så.
De kommer dessvärre inte orkar behålla kontrollen fullt ut när man drar på lite mer.

Visst kraft finns det nog men när volymen ökar så är risken större att distortionen ökar med då stegen inte orkar med längre och du vill mer än vad de vill. Detta är rätt generellt för steg i dessa prisklasser har jag märkt....vid normala volymer funkar de bra men ökar man så orkar de inte med som man vill.
Inget ont om stegen i sig då de är prisvärda, men jag anser att de är fel steg att kika på om du är beredd att lägga 6K på framsystem....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Försöker lära sig
156 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Phille_flow skrev:
Lonefox skrev:
Pierre> Nämnde jag Amega o dålig i samma mening?
Nej...jag menade dock mer generellt. smile

Phille_flow
Aj oj.....
Nu kommer jag bli elak.
Kan INTE rekomendera ngt av de stegen om du skall ha kit för upp till 6K.......
Det håller de ej måttet för....

Hehe är de så illa menar du? rx är ju magnats finaste serie det har ju vunnit tester osv. va för steg är de jag ska titta efter då? om jag kör dubbla 6.5 kitt istället då tex Dragster DCC682.1 duger fortfarande inte något av dom stegen? med tanke på att jag inte har världens finlirar steg till basen heller så det är ett mutant mt1500xxx basen jag tänkt köpa blir nog en impact 5715 lr en re se15d2

Magnat RX och tex Carpower Power tillhör övre insteg eller nedre mellanklassen om man utrycker sig så.
De kommer dessvärre inte orkar behålla kontrollen fullt ut när man drar på lite mer.

Visst kraft finns det nog men när volymen ökar så är risken större att distortionen ökar med då stegen inte orkar med längre och du vill mer än vad de vill. Detta är rätt generellt för steg i dessa prisklasser har jag märkt....vid normala volymer funkar de bra men ökar man så orkar de inte med som man vill.
Inget ont om stegen i sig då de är prisvärda, men jag anser att de är fel steg att kika på om du är beredd att lägga 6K på framsystem....

Okok då får jag tacka för tipset:) men du kan inte rekommendera några steg som hade varit bättre val?

7 241 Inlägg
7 juni 2009
Beror på hur mkt du är beredd att lägga....

Genesis kosta rju en slant men är alltid säkra kort.
Audison är välljudande steg.
Celestra funkar uppenbarligen bra....fråga JonasH och jenclaudius tex...
N-Core har total utförsäljning btw.
http://n-core.se/index.php?page=shop.br … ;Itemid=26

Frågan är vilka steg som skulle passa bra ihop med tex. Amega......jag vet vad Pierre hade sagt iaf roll
Senast redigerat av Lonefox (7 juni 2009)

Försöker lära sig
156 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Beror på hur mkt du är beredd att lägga....

Genesis kosta rju en slant men är alltid säkra kort.
Audison är välljudande steg.
Celestra funkar uppenbarligen bra....fråga JonasH och jenclaudius tex...
N-Core har total utförsäljning btw.
http://n-core.se/index.php?page=shop.br … ;Itemid=26

Frågan är vilka steg som skulle passa bra ihop med tex. Amega......jag vet vad Pierre hade sagt iaf roll

Joo de är klart celestra stegen kostade ju inte så mycke nu men jag hinner väl aldrig köpa innan dom är slut iallafall (ska sälja min nuvarande och handla ny bil och ljud då) men frågan är ju hur besviken jag skulle bli med billigare steg. Detta kommer bli mitt första seriösa projekt och jag har inte så stor erfarenhet så jag kanske inte tycker det är värt pengarna att lägga typ 10000 på steg jag är ju glad så länge det spelar riktigt högt och de inte låter för illa de känns som grejerna vi pratar om är saker man kan tävla med, jag vill ju bara va värst på gatan om man säger så.

1 727 Inlägg
7 juni 2009
Skaffa du Amega oavsett steg, dom tar vad dom får.
Dom steg du nämnt kan jag inte säga ngt om, men som exempel kan jag nämna att jag lyssnat på Amega kitet via slutsteg för 1500:-, och även slutsteg för närmare 10000:-, klart det är skillnad, men jag skulle lätt kunna rekommendera det för 1500:- om den som ska handla inte vill/kan handla för mer.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Försöker lära sig
156 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Dom steg du nämnt kan jag inte säga ngt om, men som exempel kan jag nämna att jag lyssnat på Amega kitet via slutsteg för 1500:-, och även slutsteg för närmare 10000:-, klart det är skillnad, men jag skulle lätt kunna rekommendera det för 1500:- om den som ska handla inte vill/kan handla för mer.

Pierre

Hehe det var precis detta jag ville höra så nu blev jag glad:lol: det blir ju rätt mycke billigare eftersom jag redan har ett 2-kanals steg så är de ju bara å köpa till ett 4kanals.

Men hur blir ljudet av 3.5" kommer dom orka möta upp dubbla par 6.5 middar?

7 241 Inlägg
7 juni 2009
Phille_flow skrev:
Horsyhorse skrev:

Pierre

Hehe det var precis detta jag ville höra så nu blev jag glad:lol: det blir ju rätt mycke billigare eftersom jag redan har ett 2-kanals steg så är de ju bara å köpa till ett 4kanals.

Rekomenderar Pierre en sådan setup så tar iaf jag hans ord på det smile

Försöker lära sig
156 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Phille_flow skrev:
Horsyhorse skrev:

Pierre

Rekomenderar Pierre en sådan setup så tar iaf jag hans ord på det smile

Va bra:D då får jag tacka för all hjälp. Kommer nog ta en månad eller 2 innan jag kommer igång med bygget men då ska jag slänga upp en projekttråd så ni kan väl hålla ögonen öppna så ni kan kritisera mitt klåpande sen:p

Sök