4331
Sök

Hjälp däcken tar i skärmarna? (Opel)

105 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
Slängde nyss på 17tums fälgar med 235/45-17 däck på opeln. Då jag kör lite småfort i småstora gupp så känns och låter det som om bakdäcken tar i där bak nånstans.

Inte kan väl 235/45-17 va för stora för vectran (är en edt 2000, möjligen sänkt från fabrik?)

till saken hör att bakdämparna eller fjädrarna varit mkt gnälliga och knakiga från köpet av bilen.
och det är mer mellanrum mellan däck och skärm fram än bak, ska väl va tvärt om?

i övrigt är inte baken gungig... hjälp?

mvh markus

1 688 Inlägg
8 juni 2009
Tungt lastad?
Uppenbarligen så funkar ju inte 235or tillfredsställande.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Kokar ris
923 Inlägg
8 juni 2009
fjädrarna bak är slut?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

105 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
går å fundrar på om det kan vara fjädrarna. lika bra å sätta dit nya dämpare när man ändå är i farten? kärran har rullat 15tusen och mig veteligen inget bytt där bak..

460 Inlägg
8 juni 2009
det tar inte i på insidan av däcket då?

Kokar ris
923 Inlägg
9 juni 2009
onödigt att byta stötdämparna om dom fungerar tycker jag, alltså hänger bilen så är det  fjädrarna, om bilen inte slutar studsa efter du kört över ett gupp så är det stötdämparna.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

105 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Pilsk: kan vara på insidan det tar i ja. för jag ser inga märken på däckens utsida eller på mitten.

cenoxide: bilen hänger mer bak än fram och knarrar och gnisslar (och tar i däcken vid gupp) men den gungar inte det minsta. investerar nog i ett par nya fjädrar. För bilen ska väl vara högre bak än fram????
vilket den inte är nu.

tack för alla svar hitills smile

460 Inlägg
9 juni 2009
men det är inte så att det inte är riktigt rätt et eller att fälgarna är för breda.? kolla var däcket tar i.

Sök