2854
Sök

10" breda plåtfälgar?

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Hejsan, först och främst ber jag om ursäkt om jag postar i fel forumsdel, admin får gärna flytta den isf.

Är så att jag har ett par 10 eller 9,5" breda plåtisar respektive 8" ifram,
Kommer dessa passa på en volvo 940?

Och nej jag kan inte gå ut o prova för bilen är ej hemma och inga däck på fälgarna.

Tacksam för svar!

Mvh henric.

16 197 Inlägg
9 juni 2009
e de rätt bultmönster då å rätt ET??

sen hänger de ju på hur breda däck du ska ha på bom å hur mycke du ska sänka den.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
ja, ursäkta dåligt formulerat, är breddade 940 plåtisar..

Frågan är om det kommer ta i skärmkanten, tänkte 215 typ, om det inte är för smalt?

16 197 Inlägg
9 juni 2009
jensen__ skrev:

Frågan är om det kommer ta i skärmkanten, tänkte 215 typ, om det inte är för smalt?

hur mycke har du sänkt bilen då??   tror dock inte att du kan besikta me de.

3 650 Inlägg
9 juni 2009
215 på 10" är garanterat för smalt, men stuket skulle bli rätt

Jävel
2 018 Inlägg
9 juni 2009
vet inte om de hjälper, men jag har 225 på min 945a, o de hugger i både fram o bak med spacer, bak kan man ju ta bort spacern och då är de inga problem men det återstår i fram. Tyvärr vet jag inte vad jag har för ET.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Avstängd
1 714 Inlägg
9 juni 2009
eftersom du inte anger annat så antar jag att dem är breddade inåt och det blir nog svårt att få på du smile

16 197 Inlägg
9 juni 2009
Plankpojk skrev:
vet inte om de hjälper, men jag har 225 på min 945a, o de hugger i både fram o bak med spacer, bak kan man ju ta bort spacern och då är de inga problem men det återstår i fram. Tyvärr vet jag inte vad jag har för ET.

sen beror de ju på hur mucke bilen e sänkt,hur styv den e i fjädringen å som sagt..ET??

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
jensen__ skrev:

hur mycke har du sänkt bilen då??   tror dock inte att du kan besikta me de.

Bilen är inte sänkt ett smack än sålänge..

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Emilius skrev:
eftersom du inte anger annat så antar jag att dem är breddade inåt och det blir nog svårt att få på du smile

utåt:)

Avstängd
1 714 Inlägg
9 juni 2009
jensen__ skrev:
Emilius skrev:

tror knappast det är några problems annat än med skärmkanten då, kan behöva valsa om du har böttsänk.
beror på hur höga dem är till viss del men kör stretch på däcken om dem bara är lite utanför skärmkanten.

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
9 juni 2009
kan säga att 10 tum bred fälg kommer en bit utanför skärmarna bak...!! kolla min 940 där har jag 10 tum breda plåtisar men bilen är breddad 6.5 cm / sida

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Emilius skrev:
jensen__ skrev:
Emilius skrev:

tror knappast det är några problems annat än med skärmkanten då, kan behöva valsa om du har böttsänk.
beror på hur höga dem är till viss del men kör stretch på däcken om dem bara är lite utanför skärmkanten.

fälgarna är 15" 940 plåtisar o inte sänkt bilen alls

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Plankpojk skrev:

sen beror de ju på hur mucke bilen e sänkt,hur styv den e i fjädringen å som sagt..ET??

du får ursäkta men jag vet inte vad ET är, eller hur man mäter det.

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
9 juni 2009
tror 8.5 tum bre fälg är ganska max på en 940 som är original bredd

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
offarn skrev:
tror 8.5 tum bre fälg är ganska max på en 940 som är original bredd

okej, aja.. fick dem för ett bra pris så smile

Lite tråkigt att man inte kan ha dem bara

3 650 Inlägg
9 juni 2009
jensen__ skrev:
evilaudio skrev:
Plankpojk skrev:

du får ursäkta men jag vet inte vad ET är, eller hur man mäter det.

http://www.dackgrossisten.se/i5.aspx

Avstängd
1 714 Inlägg
9 juni 2009
offarn skrev:
kan säga att 10 tum bred fälg kommer en bit utanför skärmarna bak...!! kolla min 940 där har jag 10 tum breda plåtisar men bilen är breddad 6.5 cm / sida

dem va ju tillochmed på insidan av skärmen, men visst 10cm är väl att ta i lite,
men bara valsa och köra stretch, inget är omöjligt.

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
gå in på min sida om intresse finns, la upp en bild på ena bakfälgen med en liten bredd indikation smile

Säg va ni tror, ska man köpa däck o prova? annars kan man ju sälja med splitt nya däck om det skulle skita sej smile

110 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
jensen__ skrev:
å in på min sida om intresse finns, la upp en bild på ena bakfälgen med en liten bredd indikation smile

Säg va ni tror, ska man köpa däck o prova? annars kan man ju sälja med splitt nya däck om det skulle skita sej smile

(under galleri o projekt)

Sök