E-30 skrev:
Massor med skitsnack.
Det är helt sjuk vilken dålig attityd du har, sen att du har massor med faktafel gör det hela MYCKET roligare:
Tämligen vanligt att registrera Ascona med volvomotor, har iaf skådat 10-15 st, så att det skulle vara olagligt eller omöjligt är bull.
Och nej, man blir inte av med körkortet för att blir stoppad med en turbomotor, man åker på en registreringsbesiktning om den är besiktigad, annars så åker du på oskattad och obesiktigad (1500:-) gör det herrejösses många gånger inom loppet av något år så kan du säkert förlora styrlappen, men en gång så tar dom inte kortet av dig.
Sen varför har du så sjukt dålig attityd? Om det är någon form av terapiarbete för dig så finns det säkert andra forum som är bättre lämpade.
Till TS:
Hinka i en turbomotor med kat, så ska det väl gå igenom.
Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum)
Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn). Intyget är ofta svårt eller omöjligt att få!
Om man byter till en motor MED katalysator behövs inget avgasintyg. Motorn ska tas som ett ”paket” från en bil med kat och ska ha lambdastyrd insprutning etc – och den ska klara utsläppsprovet vid kontrollbesiktning. Man kan alltså inte ”katalysatorkonvertera” en motor.