2008
Köpte denna pärla i Mars i år 2008 efter att i många år ha tyckt att detta är den snyggaste och mest klassiska Mercedesen av dom alla. Och mycket av det kommer ifrån när både Brabus och Kleemann satte världsrekord med denna W210 modell med 330 Km/t respektive 338 Km/t. Verkligen en bil för alla ändamål, åka fort både på motorvägen och från rödljus,svänga med,komfort, mm mm... Min kompletta drömbil helt enkelt
Bilen hade gått 6000 ärliga mil när jag köpte den i Mars och den var och är fortfarande i ett enastående fint skick!!
Letade just efter en E55 med skinnkombinationen ljus och antracitgrå färg, verkligen snygg!!
Körde med bilen ett par hundra mil och var TOTALT förälskad och tänkte, den här behöver jag aldrig uppgradera i varken effekt eller utseénde då jag var såååååå nöjd!!!!!
Ända tills jag såg den här på ett forum i USA
DÄR hade jag min ultimata "LOOK" och söööögs verkligen in i snyggheten som bilen fick med dessa fälgar!!
Så jag mailade ägaren till denna E55 och frågade om jag fick köpa dessa snygga 19" DPE fälgar. Och ingen blev gladare än jag när han sa JA
Monterade på dom på min bil och efter en liten sänkning i bak så blev resultatet så här. Inte lika låg som den i USA,men jag vill kunna använda min utan att det slår i oxå när man lastar bilen full med tjejer *harkel*...grejer
Nästa steg blev en ny programvara som gav lite mera skjuts i bilen, faktiskt lite mera än vad jag trodde att det skulle ge.
Sen åkte jag till Uppsala avgasteknik för att montera på ett dubblet 2,5" avgassystem med 2 st racekattar och fullflödesdämpare. Och det gav bilen ett verkligt härligt ljud!!
Video med nya systemet
http://www.garaget.org/video/0llga7lucx99
http://www.garaget.org/video/e12o83cllnvg
http://www.garaget.org/video/lp4fxzwb3237
Nästa steg var att åka ner till KLEEMANN i Danmark för att montera på headers. Ljudet blev helt fantastiskt efter monteringen av headers, mycket mera krispigt avgasljud och inne i bilen blev det mera av det klassiska "hårdare" eller "råare" motorljudet. 110% nöjd kan man säga!!
Så här ser original grenrör ut, skogaholms limpor
Efter monteringen så bromsades bilen på deras rullar och här är resultatet. Kan ju tillägga att det är vad bilen gav på deras rullar, om dom ljusterar för att det ska visa högre effekt då det säljer bättre ska jag låta vara osagt. (kommer tillbaka till det längre ner)
Och självklart så måste man ju spela in lite filmer efter monteringen av KLEEMANN headers så här är några såna.
Videoklipp med KLEEMANN headers
http://www.garaget.org/video/qxd3xpuzvcu2
http://www.garaget.org/video/e5yxocv66zxg
0-200 Km/t video
http://www.garaget.org/video/01dw36t1srk4
Och nästa uppgraderingen jag gjorde var att jag åkte till Claus på Turbocenter och gjorde en unik mappning. Bilen gav som mest 311 HK på hjulen. Men jag ska in och bromsa den igen hos Claus då jag tror den ger lite mera nu efter att den lärt sig nya programvaran nu. Tror personligen att det är lite felvisande att bromsa en bil med sugmotor och adaptivt styrsystem direkt efter man mappat om den. Och angående vilken som visar mest trolig effekt,Turbocenters rullar eller KLEEMANNS rullar är inte min huvudvärk Nu har jag ju iaf siffror från båda ställena.
Före Turbocentermappningen
Efter Turbocentermappningen
2009
En sen julklapp i Februari från mig själv resulterade i detta, en kompressor från Kleemann i Danmark
Nästa inköp blev ett par twin-airbox från W211 E55 Kompressor
Sen var det dags att börja riva lite under huven för att placera lite godis mellan blocken
Och resultatet blev detta >>
Och vad passar bättre än att bakdäcken precis behövdes bytas när man fick tillbaka bilen?? Så jag passade på att filma lite dagen innan jag bytta till nya bakdäck
http://www.garaget.org/video/otnug1p21zg5
http://www.garaget.org/video/a6a1tk5lyb3f
http://www.garaget.org/video/ieopjfh5ajbr
http://www.garaget.org/video/esaocl8pk3vp
http://www.garaget.org/video/f62abs71zywb
Och nu gör bilen 0-200 Km/t på 14-15 sek med semesterpackning i bilen
http://www.garaget.org/video/sw9c2ki0eo67
Tror att det var allt för tillfället. Har lite planer på gång för att locka ur lite fler HK i spisen, så håll utkik här om ni är intresserade om vad som händer
Mvh Mange
Köpte denna pärla i Mars i år 2008 efter att i många år ha tyckt att detta är den snyggaste och mest klassiska Mercedesen av dom alla. Och mycket av det kommer ifrån när både Brabus och Kleemann satte världsrekord med denna W210 modell med 330 Km/t respektive 338 Km/t. Verkligen en bil för alla ändamål, åka fort både på motorvägen och från rödljus,svänga med,komfort, mm mm... Min kompletta drömbil helt enkelt
Bilen hade gått 6000 ärliga mil när jag köpte den i Mars och den var och är fortfarande i ett enastående fint skick!!
Letade just efter en E55 med skinnkombinationen ljus och antracitgrå färg, verkligen snygg!!
Körde med bilen ett par hundra mil och var TOTALT förälskad och tänkte, den här behöver jag aldrig uppgradera i varken effekt eller utseénde då jag var såååååå nöjd!!!!!
Ända tills jag såg den här på ett forum i USA
DÄR hade jag min ultimata "LOOK" och söööögs verkligen in i snyggheten som bilen fick med dessa fälgar!!
Så jag mailade ägaren till denna E55 och frågade om jag fick köpa dessa snygga 19" DPE fälgar. Och ingen blev gladare än jag när han sa JA
Monterade på dom på min bil och efter en liten sänkning i bak så blev resultatet så här. Inte lika låg som den i USA,men jag vill kunna använda min utan att det slår i oxå när man lastar bilen full med tjejer *harkel*...grejer
Nästa steg blev en ny programvara som gav lite mera skjuts i bilen, faktiskt lite mera än vad jag trodde att det skulle ge.
Sen åkte jag till Uppsala avgasteknik för att montera på ett dubblet 2,5" avgassystem med 2 st racekattar och fullflödesdämpare. Och det gav bilen ett verkligt härligt ljud!!
Video med nya systemet
http://www.garaget.org/video/0llga7lucx99
http://www.garaget.org/video/e12o83cllnvg
http://www.garaget.org/video/lp4fxzwb3237
Nästa steg var att åka ner till KLEEMANN i Danmark för att montera på headers. Ljudet blev helt fantastiskt efter monteringen av headers, mycket mera krispigt avgasljud och inne i bilen blev det mera av det klassiska "hårdare" eller "råare" motorljudet. 110% nöjd kan man säga!!
Så här ser original grenrör ut, skogaholms limpor
Efter monteringen så bromsades bilen på deras rullar och här är resultatet. Kan ju tillägga att det är vad bilen gav på deras rullar, om dom ljusterar för att det ska visa högre effekt då det säljer bättre ska jag låta vara osagt. (kommer tillbaka till det längre ner)
Och självklart så måste man ju spela in lite filmer efter monteringen av KLEEMANN headers så här är några såna.
Videoklipp med KLEEMANN headers
http://www.garaget.org/video/qxd3xpuzvcu2
http://www.garaget.org/video/e5yxocv66zxg
0-200 Km/t video
http://www.garaget.org/video/01dw36t1srk4
Och nästa uppgraderingen jag gjorde var att jag åkte till Claus på Turbocenter och gjorde en unik mappning. Bilen gav som mest 311 HK på hjulen. Men jag ska in och bromsa den igen hos Claus då jag tror den ger lite mera nu efter att den lärt sig nya programvaran nu. Tror personligen att det är lite felvisande att bromsa en bil med sugmotor och adaptivt styrsystem direkt efter man mappat om den. Och angående vilken som visar mest trolig effekt,Turbocenters rullar eller KLEEMANNS rullar är inte min huvudvärk Nu har jag ju iaf siffror från båda ställena.
Före Turbocentermappningen
Efter Turbocentermappningen
2009
En sen julklapp i Februari från mig själv resulterade i detta, en kompressor från Kleemann i Danmark
Nästa inköp blev ett par twin-airbox från W211 E55 Kompressor
Sen var det dags att börja riva lite under huven för att placera lite godis mellan blocken
Och resultatet blev detta >>
Och vad passar bättre än att bakdäcken precis behövdes bytas när man fick tillbaka bilen?? Så jag passade på att filma lite dagen innan jag bytta till nya bakdäck
http://www.garaget.org/video/otnug1p21zg5
http://www.garaget.org/video/a6a1tk5lyb3f
http://www.garaget.org/video/ieopjfh5ajbr
http://www.garaget.org/video/esaocl8pk3vp
http://www.garaget.org/video/f62abs71zywb
Och nu gör bilen 0-200 Km/t på 14-15 sek med semesterpackning i bilen
http://www.garaget.org/video/sw9c2ki0eo67
Tror att det var allt för tillfället. Har lite planer på gång för att locka ur lite fler HK i spisen, så håll utkik här om ni är intresserade om vad som händer
Mvh Mange
Senast redigerat av AMG-Mannen (24 november 2009)
0
0
0
0