2903
Sök

Koenigsegg köper SAAB, kan det bli något av Saab nu?

Svetsare
3 150 Inlägg
12 juni 2009
AcesHigh666 skrev:
MrJim skrev:
Saab_Robin skrev:

hahaha   kommer nog få en köpare dem med.

vem vill köpa en ford??

Om jag minns rätt så får man VOLVO motor i vissa fordar... så det verkar inte bättre än att ford köpte upp volvo och tog godbitarna till sina egna bilar smile

Ja, det lär ju iallafall inte hända Koenigsegg  ^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 juni 2009
Rand skrev:
kolvas skrev:
jonnielahti skrev:

att du ens orkar skriva roll
saab e en mkt härligare bil att köra än dina gammvolvos,
saaben kränger inte alls nånstans, till skilland för dina volvos, riktigt otäcka att en åka i .
den ända sköna volvon jag åkt i e de som e tillverkade efter 92, alltså 850-och nyare.

ge er nu, tråden handlar om vad som kommer att hända om Koenigsegg köper SAAB!
(Skrev om eftersom affären inte är klar ännu)

haha volvo står ju inte still iallfall!

Det går inte så mycket bättre för volvo om du tror det, nära på att konka dom med.
Ska vi mäta kukar så käkar min saab upp din volvo omappad ! cool

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

48 Inlägg
12 juni 2009
nä möjligtvis står volvo inte still men deras vinst var ju inte mycket högre än saab och nu med nya ägare på saab med nya ideer och drömmar kan de kanske bara bli bättre utseende och framförallt prestanda:)

se alla avundsjuka blickar!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
12 juni 2009
Oväntat att tråden helt plötsligt börjar handla om Volvo, verkligen oväntat..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

48 Inlägg
12 juni 2009
IceEyes skrev:
Oväntat att tråden helt plötsligt börjar handla om Volvo, verkligen oväntat..

eller hur de e väl så att de alltid tjaffsat volvo och saab och de e klart de kan bli lite avundsjuka nu :::smile)))))

huh?
10 427 Inlägg
12 juni 2009
En annan idé är ju att skeppa iväg ett par 9-3or eller 9-5or till Koenigsegg istället för Hirsch.
"9-5 Koenigsegg" istället för "Hirsch". smile Ägare som också är fabrikstrimmare. smile

48 Inlägg
12 juni 2009
steifan skrev:
En annan idé är ju att skeppa iväg ett par 9-3or eller 9-5or till Koenigsegg istället för Hirsch.
"9-5 Koenigsegg" istället för "Hirsch". smile Ägare som också är fabrikstrimmare. smile

ja de lät ju inte fel

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 juni 2009
Alltså det jag har hört nu senaste är väl bara att Koenigsegg lånar ut sitt företag till någon/några amerikanska och norska investerare att samla sina pengar hos för köpet, om ni förstår..så det blir ju inte Koenigsegg som äger saab men står för driften.

Kan inte alla fjortonåringar som vill snacka Volvo gå och göra det i sandlådan så det kan föras en seriös diskussion om SAAB här? Handlar inte om vilket märke som är bäst i denna tråd såvitt jag vet..jävla töntigt bara.
Senast redigerat av Mortalis (12 juni 2009)

201 Inlägg
12 juni 2009
Och! Som den ital-freak jag är; Varför fick inte FIAT köpa... det så-kallade nya "samarbetet" är ju dömd att gå åt h....e. sad Samma visa igen... om ett litet tag är jag rädd (men jag kan ju ta fel)...

Be A Part Of The Driving Force

Avstängd
914 Inlägg
12 juni 2009
Men håller er on-Tpoic era muppar -.- , Den här tråden handlar om SAAB, inte äckel volvo.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 juni 2009
Dave_C70 skrev:
Journeyman2 skrev:
men tror att dom vill  att man ska se att dom (har med flyg att göra och inte bara me bilar)

Hehe, ja men glöm inte att den snabbaste Saaben har Volvomotor. smile

Sist jag kollade satt det ett B204 block i den, vilket är ett saab block men du kanske vet mer än mig?!

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

12 Inlägg
12 juni 2009
tror inte dirrekt att koenigsegg tänker bygga gubbarbilar utav saab. eftersom dom sjävla bygger riktiga sportbilar så försöker dom nog få in lite utav racingstuket i saab med , man kan iaf hoppas smile och det är ju det som dom har sagt att de ska göra med!
Senast redigerat av freddeeee (12 juni 2009)

Administratör
11 915 Inlägg
12 juni 2009
Trådstartare
Hörrni, håll er till Saab och Koenigsegg nu, Volvo har inget i diskussionen att göra, och absolut inte Volvo vs Saab

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

248 Inlägg
12 juni 2009
På radion sa dem att Koenigsegg inte har något med affären att göra utan att det är en snorrik norsk och en snorrik amerikan som ska köpa Saab och de har så mycket pengar att de inte behöver "Sveriges låneplan" lr vad dem sa:)
Varken saab lr koenigsegg har ju uttalat sig så än är det inte någonting som är säkert ju.

8 883 Inlägg
12 juni 2009
Nu är det bara att hålla tummarna att GM´s konkursförvaltare godkäner köpet, för annars blir det ju inget.
Hur det blir med Koenigsegg som evt ägare visar sig först om 3-4år men man får hoppas på det bästa.

Till dom som sabbat tråden med 2-sidor min bil är bättre än din,ta och väx upp vem bryr sig mer än ni själva. Kan ni inte hålla er till ämnet så ge fan i att skriva, ta det via PM i stället.

Fotograf på tierpidag.se

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 juni 2009
Dave_C70 skrev:
TBOC_Razor skrev:
Dave_C70 skrev:

Nja, det är en Volvo Aero RM12 som egentligen är en General Electric F404 som sitter i, men alla Saab-fantaster retasr sig lite på det. smile

Men det alla du kallar saab-fantaster vet är att volvo flygmotor har lika mycket med volvo PV att göra som bilmärket saab har med flygindustrin att göra.

Det är ungefär som att säga att min saab är bättre än din för motorn i din bil tillverkas av fiat, samma sak tongue

Hehe! Japp, jag vet. Volvo lastvagnar och PV har ju heller inget gemensamt mer än loggan typ. Trots de flestas vetskap om det med namnen är det många som känner förtret när man skriver just det där med Volvo-motorn. big_smile

Jag skulle känna förtret om jag hade blygsamma 240hk under huven roll
Hoppas du fattar den dolda piken och inte tar den ordagrant.

8 883 Inlägg
12 juni 2009
Hammarslag skrev:
Dave_C70 skrev:
TBOC_Razor skrev:
Men det alla du kallar saab-fantaster vet är att volvo flygmotor har lika mycket med volvo PV att göra som bilmärket saab har med flygindustrin att göra.

Det är ungefär som att säga att min saab är bättre än din för motorn i din bil tillverkas av fiat, samma sak tongue

Hehe! Japp, jag vet. Volvo lastvagnar och PV har ju heller inget gemensamt mer än loggan typ. Trots de flestas vetskap om det med namnen är det många som känner förtret när man skriver just det där med Volvo-motorn. big_smile

Jag skulle känna förtret om jag hade blygsamma 240hk under huven roll
Hoppas du fattar den dolda piken och inte tar den ordagrant.

Chrizz uppmaning gick inte ända fram eller. Vilken del i hans inlägg var det ni inte begrep?
Senast redigerat av Hamilton (12 juni 2009)

Fotograf på tierpidag.se

blacken
12 juni 2009
Dave_C70 skrev:
blacken skrev:
Det är väl licenstillverkade Pratt&Whitney som sitter i den snabbaste "Saaben"...

Nja, det är en Volvo Aero RM12 som egentligen är en General Electric F404 som sitter i, men alla Saab-fantaster retasr sig lite på det. smile

+ att Volvo flygmotor har en fabrik i staterna, för dom bygger spisarna bättre än jänkarna..
Senast redigerat av blacken (12 juni 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
12 juni 2009
blacken skrev:
Dave_C70 skrev:
blacken skrev:
Det är väl licenstillverkade Pratt&Whitney som sitter i den snabbaste "Saaben"...

+ att Volvo flygmotor har en fabrik i staterna, för dom bygger spisarna bättre än jänkarna..

MEN FÖR H-E !

Citerar Chrizz: Hörrni, håll er till Saab och Koenigsegg nu, Volvo har inget i diskussionen att göra, och absolut inte Volvo vs Saab

Och inte heller flygmotorer..
Senast redigerat av Bjork (12 juni 2009)

OEM <3

blacken
12 juni 2009
Bjork skrev:
blacken skrev:
Dave_C70 skrev:

MEN FÖR H-E !

Citerar Chrizz: Hörrni, håll er till Saab och Koenigsegg nu, Volvo har inget i diskussionen att göra, och absolut inte Volvo vs Saab

Och inte heller flygmotorer..

-----------------

Trams!

/Mod.

Sök