2539
Sök

Rakapparat vs rakhyvel!

FreddeK
12 juni 2009
Trådstartare
Hej jag funderar på att skaffa en rakapparat men har haft en panasonic förut som var rätt kass men dyr, den funka hyfsat på kinderna men under hakan var den riktigt dålig och man fick harva bra länge.

Så nu till frågan om det är värt att skaffa en ny rakapparat eller ska man fortsätta betala Gilette en jädrans massa pengar?

Så tips mottages gärna. Bara killar och tjejer med ansiktshår får svara på detta! lol

274 Inlägg
12 juni 2009
Raka dig med vanlig rakhyvel med rakblad. Man känner sig nyrakad i flera dagar typ.

De är mycket billigare i drift också. Nackdelen är att du skär dig oftare än med gilettes, men man brukar lära sig efter ett tag, Jag har inte skurit mig än på min big_smile haft den i 4 månader nu. Underbar liten grejs.
Läs mer här
https://www.flashback.info/archive/inde … 02585.html

Denna har jag
http://www.gents.se/products/Merkur-34C … shyvel.htm

660 Inlägg
12 juni 2009
Bossni skrev:
Man känner sig nyrakad i flera dagar typ.

Flera dagar vet jag juh inte men iaf några timmar tills man har fått stubb igen tongue

Funderar själv på en rakapparat, allt handlar väll om vilken typ av skäggväxt man har..

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
12 juni 2009
Jag rakar mig aldrig med hyvel längre. Min hy är tydligen känslig o gillar inte det..
Så, trimmer oftast, ner till nån mm, eller vid finare tillställningar så kör jag över fejset med en Braun apparat. Funkar mycket bättre än Philips varianter på mitt tryne iaf. Dock växer det ut fort igen, men det är bara bra. Man ser ju ut som en tonåring utan stubbet smile

/Mattias

huh?
10 427 Inlägg
201 Inlägg
12 juni 2009
big_smile Gillette the best a man can get: Gillette Fusion rakhyvel - Manuell givetvis

Be A Part Of The Driving Force

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
12 juni 2009
köp Rakapparat.

jag har en Philishave SmartTouch Hq    någonting och jag haft det i ca 2 år. är väldigt nöjd med den smile

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Sanizz
12 juni 2009
Trådstartare
Kör rakhyvel då det inte går att raka så nära med en apparat, och man slipper irriterad hud. Och köp gärna en rakhyvel med vibrator, omöjligt att skära sig plus att du slipper skägg som fastnar i bladet.

För er som skär er ofta så finns detta http://www.gents.se/products/solingen-alunstift.htm

Även en återfuktande kräm är att rekommendera.
Senast redigerat av Sanizz (12 juni 2009)

blacken
12 juni 2009
Trådstartare
Rakhyvel alla gånger. Det tar mycket bättre än en rakapparat..smile

201 Inlägg
12 juni 2009
blacken skrev:

lol Så in i h.....e lol
Bara bögar som kör med rakapparat.... en lappkniv gör också susen, sörru... cool
Vibrator är för tjejer... eller hur lol
Senast redigerat av handydan (12 juni 2009)

Be A Part Of The Driving Force

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 juni 2009
Kör med maskin när jag väl orkar raka mig, är så satans lat så jag orkar inte stå med hyvel.
Bara om det är något viktigt man ska på, arbetsintervju, bröllop, begravning osv då tar jag med hyvel.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 juni 2009
handydan skrev:
blacken skrev:

lol Så in i h.....e lol
Bara bögar som kör med rakapparat.... en lappkniv gör också susen, sörru... cool

Nu är du ute på tunn is....  skärpning

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 juni 2009
Jag upplever också att apparat tar lite dåligt, man för gnida rätt länge och huden blir mer irriterad än med hyvel och skum.  Jag har en Braun Freeglider som applicerar nått slags glidmedel med det hjälper föga.

Gilette fusion hyvel rekomenderar jag, den tar ruggit nära iaf, bladen tappar sin skärpa ganska fort men hamnar i ett "okejläge" som den behåller hyffsat länge iaf.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

blacken
12 juni 2009
Trådstartare
handydan skrev:
blacken skrev:

lol Så in i h.....e lol

Japp!, vem fasen vill få "vita fingrar" bara för att man måste raka sig...big_smile

2 337 Inlägg
12 juni 2009
Gillette Fusion Power har jag använt sen den kom. Svindyra blad, men riktigt bra resultat. Kompletteras självklart med Fusion (eller Gillettes nya i blå burk) rakgel. Rakapparat tycker jag personligen är skitkasst, jag har rätt känslig hud, och den är elakare mot den än en bra hyvel.

Rakapparat ger i många fall inte en tillräckligt nära rakning. Vid morgonvisitationer på förbandet underkänner jag fler soldater som rakar sig med apparat än hyvel, har jag upptäckt.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
12 juni 2009
använder bara rakhyvel, det går lika snabb som rakapparat och djupare.wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

blacken
12 juni 2009
Trådstartare
Sarge skrev:
Gillette Fusion Power har jag använt sen den kom. Svindyra blad, men riktigt bra resultat. Kompletteras självklart med Fusion (eller Gillettes nya i blå burk) rakgel. Rakapparat tycker jag personligen är skitkasst, jag har rätt känslig hud, och den är elakare mot den än en bra hyvel.

Rakapparat ger i många fall inte en tillräckligt nära rakning. Vid morgonvisitationer på förbandet underkänner jag fler soldater som rakar sig med apparat än hyvel, har jag upptäckt.

Du är ju militär, då så är det välan minst eldkastare eller till nöds en slö bajonett med en taggtråds after shave som gäller..big_smile

huh?
10 427 Inlägg
12 juni 2009
Sarge skrev:
Vid morgonvisitationer på förbandet underkänner jag fler soldater som rakar sig med apparat än hyvel, har jag upptäckt.

Haha smile Mejla in den där upptäckten till Gillette eller liknande så kanske vi får se en TV-reklam
där den hårde men rättvise fänriken skäller ut rakapparatsanvändarna och istället rekommenderar Gillettes produkter lol

-utan 940
1 728 Inlägg
12 juni 2009
Jag brukar beställa Wilkinson Sword Quattro härifrån: http://www.blademail.co.uk./acatalog/Quattro.html
Man skär sig inte lika lätt som med Mach 3 och bladen håller betydligt längre, enda nackdelen är att det är svårare att komma åt precis under näsborrarna än med Mach 3.
Senast redigerat av Andreas 940 (12 juni 2009)

9 108 Inlägg
12 juni 2009
Jag fick en Gillette Mach 3 (tror jag) hemskickad gratis när jag fyllde 15-17 någonting... Använder den fortfarande 10 år senare wink

Sök