2636
Sök

Köpråd Cadillac Eldorado vs Mercedes CE

301 Inlägg
15 juni 2009
caddy helt klart

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

325 Inlägg
15 juni 2009
ha ha tänkte på det innan toyota tundra har en v8 på 350 cubiktum med närmare 400 hk hehe tuff pickup faktiskt
Senast redigerat av triplesixer (15 juni 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 juni 2009
Moparboy440 skrev:
Rquired skrev:
Sen har många här missförstått eller helt enkelt inte läst ordentligt, jag har aldrig sagt att Cadillac inte når upp till Mercedes nivå som bil. Utan bara att kvaliteten i detaljerna inte nåt upp till Mercedes nivå. Alltså skit samma om Bmws väghållning vs. Cadillacs "flyta fram", om distinkta växlingar eller allt annat som skrevs nedan. Jag har aldrig ifrågasatt att Cadillac är en fantastisk bil, bara nivån på detaljerna de senaste åren.

Det finns en anledning till att den amerikanska bilindustrin gott åt helvete, och det beror knappast på att de tillverkat kvalitetsbilar som är så bra som antyds i denna tråden. Och framför allt inte bilar som är så snåla som antyds. Hade amerikanarnas bilar varit så bra som ni påstår hade de amerikanska patriotiska bilköparna aldrig köpt någon "import shit". Men efter att ha tröttnat på hög förbrukning och låg tillförlitlighet slog märken som Toyota och Lexus (ok samma sak) ut på marknaden.

att jänkarna konkar har nästan ingenting med själva bilarna att göra , utan bara hur industrin e uppbyggd, kan gemföras med bankkraschen. det höga bensinpriserna har dock förstås en del med det att göra.
jänkarna har ju snarare hög tillförlitlig än låg, däremot har toyoto vid flera tillfällen dragit in flera miljoner bilar roll .
och i de flesta fallen så har de lexus och toyota modeller som sålt bra i usa varit stora törstiga amerika inspirerade bilar.

Nahe så de amerikanska tillverkarna har gått bra tills landet gick in i en finanskris? Äh vakna up och inse att de gått med miljardförluster och varit illa ute länge, finanskrisen var vad som fick deras bubbla att spricka. Och att de gått dåligt beror på att de inte har byggt tillräckligt bra bilar, samma sak med Saab. Sen kan märkenas entusiaster blåneka bäst de vill, hade de byggt bra bilar och vad kunderna velat ha hade de inte varit i rekonstruktion nu.

Edit: Åh nej, någon röstar ner min bil för att jag påstår att amerikanska bilar inte är bäst. Så ledsen och förtvivlad jag blir...

Omogna id****r
Senast redigerat av Rquired (16 juni 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

106 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Fråga: När det gäller Mercedes, Spelar det stor roll om jag köper 300, 300 24v eller 320?

Är det några stora skillnader, tex hållbarhet, bränsleförbrukning och prestanda?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 juni 2009
phillan4 skrev:
Fråga: När det gäller Mercedes, Spelar det stor roll om jag köper 300, 300 24v eller 320?

Är det några stora skillnader, tex hållbarhet, bränsleförbrukning och prestanda?

Förbrukningen skiljer inte, men de "senare" modellerna har mer effekt= något snabbare. Men inga större skillnader.

192 Inlägg
16 juni 2009
Rquired skrev:
phillan4 skrev:

Förbrukningen skiljer inte, men de "senare" modellerna har mer effekt= något snabbare. Men inga större skillnader.

stämmer bra det,,,  12v har väl runt 180hk, 300 24v har 220hk och 320in har 224hk tror ja det var, tror dock det skiljer ganska mycket i vrid mellan de båda 24v motorerna,,

//// Tommie

106 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
loftom skrev:
Rquired skrev:
phillan4 skrev:

stämmer bra det,,,  12v har väl runt 180hk, 300 24v har 220hk och 320in har 224hk tror ja det var, tror dock det skiljer ganska mycket i vrid mellan de båda 24v motorerna,,

Jo, har spanat in de, men angående driftsäkerhet och förbrukning då?
Någon som har erfarenhet?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 juni 2009
phillan4 skrev:
loftom skrev:
Rquired skrev:

Jo, har spanat in de, men angående driftsäkerhet och förbrukning då?
Någon som har erfarenhet?

Som jag antydde ovan, Mercedes har angett samma förbrukning för alla 3 modellerna. Hur mycket den verkliga förbrukningen skiljer sig från denna vet jag ej. smile
Senast redigerat av Rquired (16 juni 2009)

1 570 Inlägg
16 juni 2009
I mercakretsar brukar man höra att 12ventilaren är en mer robust, slittålig motor som en del galningar turbokonverterar osv. Säkert inget fel alls på välskötta 24v. Skillnaden i prestanda och förbrukning mellan 12v resp 24v är försumbar. Kanske beror på olika utväxling, mer vikt osv.

825 Inlägg
16 juni 2009
Jag vill bara säga att jag har gjort mig skyldig till ett tankefel och att jag blandade ihop Allante vilken var modellen jag tänkte på . Eldoradon är ju en helt annan bil och den modellen gillar jag . Det var Allanten jag hade i huvudet men att det inte var den som hette Eldorado kom jag inte på förrän jag läste i en bok i dag . Då kom jag på det . Så visst är Eldo`n en trevlig bil .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

325 Inlägg
16 juni 2009
Rquired skrev:
Moparboy440 skrev:
Rquired skrev:
Sen har många här missförstått eller helt enkelt inte läst ordentligt, jag har aldrig sagt att Cadillac inte når upp till Mercedes nivå som bil. Utan bara att kvaliteten i detaljerna inte nåt upp till Mercedes nivå. Alltså skit samma om Bmws väghållning vs. Cadillacs "flyta fram", om distinkta växlingar eller allt annat som skrevs nedan. Jag har aldrig ifrågasatt att Cadillac är en fantastisk bil, bara nivån på detaljerna de senaste åren.

Det finns en anledning till att den amerikanska bilindustrin gott åt helvete, och det beror knappast på att de tillverkat kvalitetsbilar som är så bra som antyds i denna tråden. Och framför allt inte bilar som är så snåla som antyds. Hade amerikanarnas bilar varit så bra som ni påstår hade de amerikanska patriotiska bilköparna aldrig köpt någon "import shit". Men efter att ha tröttnat på hög förbrukning och låg tillförlitlighet slog märken som Toyota och Lexus (ok samma sak) ut på marknaden.

att jänkarna konkar har nästan ingenting med själva bilarna att göra , utan bara hur industrin e uppbyggd, kan gemföras med bankkraschen. det höga bensinpriserna har dock förstås en del med det att göra.
jänkarna har ju snarare hög tillförlitlig än låg, däremot har toyoto vid flera tillfällen dragit in flera miljoner bilar roll .
och i de flesta fallen så har de lexus och toyota modeller som sålt bra i usa varit stora törstiga amerika inspirerade bilar.

Nahe så de amerikanska tillverkarna har gått bra tills landet gick in i en finanskris? Äh vakna up och inse att de gått med miljardförluster och varit illa ute länge, finanskrisen var vad som fick deras bubbla att spricka. Och att de gått dåligt beror på att de inte har byggt tillräckligt bra bilar, samma sak med Saab. Sen kan märkenas entusiaster blåneka bäst de vill, hade de byggt bra bilar och vad kunderna velat ha hade de inte varit i rekonstruktion nu.

Edit: Åh nej, någon röstar ner min bil för att jag påstår att amerikanska bilar inte är bäst. Så ledsen och förtvivlad jag blir...

Omogna id****r

omogna id****r va det till mig?
tackar i såfall. nu har du ju delvis, rätt att dom amerikanska biltillverkarna inte har lyckats förse massan med vad dom vill ha.typ prius, civic osv osv men jag kan ju förlåta det, när dom levererar bilar som corvette, viper, camaro, mustang, big block pickuper, 300c, cts-v ,e det dåliga bilar? knappast.men det är ju svårt att förklara för nån som anntagligen ruskar tupp till varenda bmw reportage i bilsport,för det gör du väll. i***t.
förövrigt så gillar jag mercedes starkt.dock inte nån 300ce

325 Inlägg
16 juni 2009
http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … _3&w=3

så ska en mercedes se ut,fast inte silvrig, helst svart

2 182 Inlägg
16 juni 2009
triplesixer skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Mercedes_Benz_450_SEL_V8_6_9_L_21773877.htm?ca=23_3&w=3

så ska en mercedes se ut,fast inte silvrig, helst svart

Där har vi en kvalitets merca cool

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

325 Inlägg
16 juni 2009
såg nu att det inte va mig du menade med i***t. har inte röstat på din fina bmw. sorry

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 juni 2009
triplesixer skrev:
såg nu att det inte va mig du menade med i***t. har inte röstat på din fina bmw. sorry

Med det menade jag folk i allmänhet som rösta ner ens bil för att man skriver att man inte gillar det märke de gillar. Det har även hänt i samband med att man skrivit att Volvo 740 inte är bilvärldens revolution, tvärt om sker det ofta i samband med just de. Dom är väl extra känsliga...

Du hade aldrig varit inne på min sida när jag skrev det, ber om ursäkt om du tog åt dig smile

Däremot sammanfattade du vad jag försökt uttrycka rätt bra, det är inte höjdpunkterna med amerikansk bilindustri de senare åren (som Corvette, Viper, CTS-V etc) som jag anser vara dåliga eller är problemet. Utan volymmodellerna och de som ska fungera som företagens kassako.

Tvärt om är jag jävligt fäst vid just dessa modeller, har alltid ansett att en am. V8 har bland den bästa karaktären och ljudet.

Och Eldorado är en av dessa modeller, även om det definitivt inte är någon dålig bil anser jag Mercedesen vara bättre på de flesta punkter. Även komforten, dock så är det två helt olika typer av komfort. Så det beror ju på vilken man gillar.

4 682 Inlägg
16 juni 2009
Rquired skrev:
Nahe så de amerikanska tillverkarna har gått bra tills landet gick in i en finanskris?
Omogna id****r

det har jag aldrig påstått, men det har som sagt mindre att göra med sjävla bilarna utan hur själva koncernerna e uppbyggda.

och vem e de som e omogen egentligen roll ? prova läs igenom lite vad du skrev å se hur du framstår.
röstsystemet e ju värdelöst om man inte får rösta vad man vill..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 juni 2009
Moparboy440 skrev:
Rquired skrev:
Nahe så de amerikanska tillverkarna har gått bra tills landet gick in i en finanskris?
Omogna id****r

det har jag aldrig påstått, men det har som sagt mindre att göra med sjävla bilarna utan hur själva koncernerna e uppbyggda.

och vem e de som e omogen egentligen roll ? prova läs igenom lite vad du skrev å se hur du framstår.
röstsystemet e ju värdelöst om man inte får rösta vad man vill..

Naturligtvis, och hade där dykt upp en tvåa någon gång när man inte är i "konflikt" med någon så hade jag tagit den. Men det är ju ett jävla sammanträffande att 1or och 2or (numera måste man skriva en motivering till betyget 1, alltså sätter folk en 2a istället) alltid dyker upp i samband med en sådan konflikt.

Kan utan problem relatera de fem stycken (eller var det sex?) 1or och 2or jag har till ett tillfälle då det diskuterades rwd vs. fwd, volvo vs. saab, MB vs. Cadillac eller liknande. Och det blir ännu konstigare, någon av de användare man argumenterade emot har precis då besökt ens sida. Och jag är inte ensam, även andra som argumenterat som jag har precis då fått besök av användare X och en 1a eller 2a.

Då säger att röstsystemet är värdelöst om man inte får rösta som man vill, jag säger att röstsystemet är värdelöst om det används för att hämnas. Vilket det uppenbarligen gör...

4 682 Inlägg
17 juni 2009
Rquired skrev:
Då säger att röstsystemet är värdelöst om man inte får rösta som man vill, jag säger att röstsystemet är värdelöst om det används för att hämnas. Vilket det uppenbarligen gör...

sant, röstsystemet ska absolut inte användas för det ändamålet.
blev liite offtopic tongue .

325 Inlägg
17 juni 2009
då när alla är överens så summerar vi med att mercedes 300 ce är skit och cadillac är fantastiska bilar. ha ha

4 682 Inlägg
18 juni 2009
triplesixer skrev:
då när alla är överens så summerar vi med att mercedes 300 ce är skit och cadillac är fantastiska bilar. ha ha

ja precis lol .

Sök