Volvo 850 drar åt höger vid bromsning.

Jonathan_A Volvo PV
14 juni 2009 · 222 Inlägg

Tjena, det är så att när man kör rakt fram med min 850 står ratten lite snett åt höger. Men när man bromsar ganska hårt så drar bilen lite åt höger och ratten vrider sig åt vänster (den står alltså rakt).
På besiktningen var både bromsvärdena fram exakt lika och bak var dom exakt lika.

Vad kan det vara för fel? På besiktningen fick jag anmärkning på att dom inre länkarms bussningarna på vänster sida var dåliga och höger började bli dåliga. Kan det vara dom som är orsaken eller behövs det en hjulinställning?

Senast redigerat av jonte_is (14 juni 2009)

Jonathan_A Volvo PV
15 juni 2009 · 222 Inlägg

Ingen som vet?

Severin
15 juni 2009 · 1 587 Inlägg

Är faktiskt inte så bra på det där men de kan vara hjulinställning som krävs.. De hade jag gått o fått de gjort iaf smile

Hoegwall
15 juni 2009 · 133 Inlägg

En v70 jag körde gjorde också så.. Och det var bussningarna..

Testa att byta länkarmar och se om det blir bättre.

Mvh

If you don't live for something, you'll die for nothing
Fetazde Kombi-Nation
15 juni 2009 · 289 Inlägg

Låter som att bussningarna är kassa.
Du behöver inte köpa nya länkarmar, köp powerflex bussningar eller vill du ha en riktigt stabil framvagn så kolla in bussningarna på www.Jerd.se

hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
18 juni 2009 · 434 Inlägg

Kan garantera dig att det är inre bussningarna på länkarmen som är slut, prova o hissa upp bilen o försök dra i länkarmen fram och tillbaka så märker du om dem är slut. Min betedde sig exakt likadant, o då var det högerlänkarm som var slut smile

Lycka till smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang