Jag ska köpa nya fälgar och däck när lönen kommer och har tänkt mig följande dimension: 225/45 R17. Fälgarna som sitter på nu är orginal och är ynka 15 tummare. 17 tummare känns som ett säkert kort då bilens stötdämpare och fjädrar är orginal och en eventuell sänkning ligger en bit fram i planeringen. 18 tums fälgar utan sänkning skulle se fånigt ut va? Hur skulle de se ut med 17 tums fälgarna om jag sänker bilen senare?
Jag har förövrigt tänkt mig ett par BBS RX fälgar med Maxxis MAZ4S däck. Tror ni det blir snyggt på saaben min? Finns bilder på google:) Om ni vet hur man länkar får ni gärna förklara
Kör på 18" , risken finns att du ångrar dig sen annars. Då den fälgen ser ut att ha en fälgbana så ser fälgen nästan altid lite mindre ut än vad den igentligen är.
Håller med...18" skulle passa kanon..finns risk att 17" ser litet ut..brukar inte vara så snyggt utan sänkning men det går att åka ett tag iaf:rolleyes: Kör min "suv" dagligen och sålänge man sitter i bilen så ser man ju iaf inte utsidan:P Dock kommer ju naturligtvis sänkning men man orkar ju itne spara pengar till allt samtidigt:/
Alltså 17" duger perfekt, kommer det inte bli tajt med 18" utan att fixa med innerskärmarna ? 'Jag har precis beställt http://www.osterbydack.se/pics/caipirinha-17-big.jpg till min 9-3.. ingen jag känner tror de kommer bli snyggt men jag tycker dom är fina som fan iaf
tack för guiden tribbe! Förresten du har 18 tums fälgar utan sänkning alltså? Vad är det som gör att fälgarna slår i ?
Det vet jag ärligt talat inte... jag är helt okunnig inom det här.. men skulle jag dra till med en gissning skulle jag gissa på bredden. För på höjden finns det hur mycket som helst.. vill sänka men då lär det ta i ännu mer.
Kan utifrån egna erfarenheter med alla de kunder vi haft som tvekat mellan två storlekar på fälgar, som i ditt fall mellan 17 och 18 tum, så har nästan alla ångrat sig som valt den mindre storleken. Utseendemässigt är det stor skillnad och du ska i alla fall lägga ut endel pengar oavsett storlek och då är det lika bra att lägga på några tusenlappar och få det som är utseendemässigt optimalt. De flesta företagen erbjuder ju möjlighet till att dela upp inköpen på 4, 12 eller 24 månader räntefritt. Lycka till med ditt val.
Robert
"To think is easy, to act is difficult. To act as one thinks is the most difficult of all." http://www.infosite.se
Jag är inte säker på at jag kommer sänka bilen. Trim prioriteras högre iallfall. Så utgå från att den förblir orginal i höjden, vad blir bäst då? 9-3an från 2004 och framåt har ju 16 tum orginal så 17 borde väl bli lagom då? Tyckte 18 tum utan sänkningssats såg ganska konstigt ut:S
Jag är inte säker på at jag kommer sänka bilen. Trim prioriteras högre iallfall. Så utgå från att den förblir orginal i höjden, vad blir bäst då? 9-3an från 2004 och framåt har ju 16 tum orginal så 17 borde väl bli lagom då? Tyckte 18 tum utan sänkningssats såg ganska konstigt ut:S
Inte sänka? og9-3 är ju som fiskebåt original, sänk och du blir nöjd. Vad såg konstigt ut?
Hade 19" på min gamla og9-3, tyckte det såg litet ut faktiskt Köp 18", sen GE Motorsports fjädrar (1490kr) som sänker 40mm och det kommer bli bra!!
9-3 från 04- har 16" eller 17" beronde på paket (Lineair, Vector, Aero)