3211
Sök

Kicker soloX 18" sluten låda??

28 Inlägg
29 juni 2009
jag tror inte att det kommer att gå överhuvud taget

177 Inlägg
29 juni 2009
Leo86 skrev:
d va enligt specen ja 1500w-rms wink.
Jag gillar att ha tunga grejer och ja gillar att spela högt o ja älskar att bränna pengar på meningslösa saker som jag tycker om =P.
Så varför inte? hihi
45.000.- basar
16.000:- steg o lite batterier. japps. d tycker ja d e värt för att få en ryggknuff utöver det normala smile
Sandvik skrev:
Varför du ska ha 3 stycken förstår jag inte..

45 000,- för basar
70-90 000,- för steg
45 000,- för batterier
+ kablar och annan kringutrustning.

Ska du slänga ut dom pengarna för att "åka runt och poppa lite"?

Ska jag vara helt ärlig verkar du ju inte veta alls vad du håller på med..
Inte alls för att vara elak.. Men du visste inte vad du hade för talspolar på din bas..
Du sa att ni körde på ett 1500 wrms 90A steg..
Från 90A kan du få ut en absolut maxeffekt på 1290W, wrms landar kanske runt 6-800 beroende på verkningsgrad..

Så det är ju nog väldigt mycket bortkastade pengar för att elda lite basar...

Tycker det låter helt fel att lägga 45000 för basar och sen bara lägga 16000 på steg OCH batterier.
Jag tycker Sandvik har helt rätt i det han säger.
Flera jag talat med, och har läst här och på andra ställen oxå, tycker att man bör lägga iaf det dubbla på steg som man lägger på bas/basar.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 juni 2009
det är väl inte basarna som ger kraften att spela? hehe.. så skaffa steg för 45000 och en bas för 16 så skaa du se att de spelar både högre och bättre;)

219 Inlägg
3 juli 2009
pattilatti2 skrev:
det är väl inte basarna som ger kraften att spela? hehe.. så skaffa steg för 45000 och en bas för 16 så skaa du se att de spelar både högre och bättre;)

helt rätt. bättre o ha för mycke effekt än för mycke basar. då de är effeken som är rolig:D

4 693 Inlägg
3 juli 2009
per-kan skrev:
pattilatti2 skrev:

helt rätt. bättre o ha för mycke effekt än för mycke basar. då de är effeken som är rolig:D

Man kan varken ha för mycket effekt eller basar big_smile Finns inget stopp!

Booyakasha!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
3 juli 2009
Softis skrev:
per-kan skrev:
pattilatti2 skrev:

har du fört mkt bas o för lite effekt så är de nog inte så kul tongue

4 693 Inlägg
3 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Softis skrev:
per-kan skrev:

Men då ser det ju fränt ut iaf, och det är rätt coolt med mycket/många basar smile

Men nu är vi lite offtopic tongue
Senast redigerat av Softis (3 juli 2009)

Booyakasha!

10 Inlägg
7 juli 2009
Har jag fattat det helt rätt?ska du ha 3 solo x 18 och det ska mötas upp med ett par 6,5" ?? om så är fallet sätt dom i nackstödet så hör du dom kanske
Senast redigerat av Loffe84 (7 juli 2009)

Visionär
59 Inlägg
23 juli 2009
Har du fått i dina solox snart eller?

219 Inlägg
23 juli 2009
va nog mest töl på denna killen. satt faktiskt o fundera här om kvällen va de gick med detta projekt. he he. men de verkar mesta va en massa prat. men är du sugen på o höra hur 2 st solo x 18" låter i en 245a i hyffsat rätt låda så är du välkommen o basarna drivs av 2st stetsom 6k som lämnar 7000wrms styck. så de är bara du hojtar till när du vill komma o höra leo.
Senast redigerat av per-kan (23 juli 2009)

1 468 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
japps. det har jag. en iaf. tongue lyssnade på den. o det stod låångt över mina förväntningar i den lådan yikes. blir kul o ha som hemmabiosub wink. håller på med tillökning så det få vänta med bilen. om ja inte får ett väldigt välbetalt jobb =P.
Milliway skrev:
Har du fått i dina solox snart eller?

Dieselpower!
534 Inlägg
25 juli 2009
Softis skrev:
pattilatti2 skrev:
Softis skrev:

Men då ser det ju fränt ut iaf, och det är rätt coolt med mycket/många basar smile

hur fränt är det att komma med 3st Solo x 18" och få spö av en MDS fjant ? lol

1 468 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Så blev juh min låda. den är inte helt klar då ja inte portat den ännu. men jag tycker det blir bra ändå.
Den är byggd måttmässigt för att passa liggandes i en volvo 745 -90
Vet du om det är lätt att klä en låda?
tänkte på om d e nåt spec klister/lim/tyg osv osv som är bättre att använda?
per-kan skrev:
va nog mest töl på denna killen. satt faktiskt o fundera här om kvällen va de gick med detta projekt. he he. men de verkar mesta va en massa prat. men är du sugen på o höra hur 2 st solo x 18" låter i en 245a i hyffsat rätt låda så är du välkommen o basarna drivs av 2st stetsom 6k som lämnar 7000wrms styck. så de är bara du hojtar till när du vill komma o höra leo.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54071/718047_tal6wz.jpg

1 468 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
hahahaha det skulle ja vilja se XD
Absolutjonas skrev:
Softis skrev:
pattilatti2 skrev:

hur fränt är det att komma med 3st Solo x 18" och få spö av en MDS fjant ? lol

1 468 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
mitt innermått på lådan blev 290 liter om ja inte minns fel.stor som faan tongue
per-kan skrev:

Gladen Audio
2 388 Inlägg
25 juli 2009
Leo86 skrev:
Så blev juh min låda. den är inte helt klar då ja inte portat den ännu. men jag tycker det blir bra ändå.
Den är byggd måttmässigt för att passa liggandes i en volvo 745 -90
Vet du om det är lätt att klä en låda?
tänkte på om d e nåt spec klister/lim/tyg osv osv som är bättre att använda?

Tyg/matta och lim säger jag DLS på bägge, funkar perfekt och tyget går att sträcka nästan hur mkt som helst utan det lyser igenom från lådan och det luddar inte sig som tex biltemas gör så fort man rör vid den.
Bägge grejerna kostar nån tjuga mer än andra varianter men jag tycker dessa är väl värda sitt pris ändå.

Lim: http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=829 
Matta: http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=180

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök