3239
Sök

Laminat/Klickgolv på pickup flak, bra ide?

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Vore det inte en kul grej att lägga klickgolv på flaket och i dörrsidorna på caddyn?
Frågan är ju bara hur bra der kommer att hålla. Det kanske funkar om man lackar det eller nått.

Någon som gjort något liknande förut?

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
16 juni 2009
Det kryper ner fukt i skarvarna och mdfen sväller och det blir skitfult..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

1 675 Inlägg
16 juni 2009
BMTech skrev:

så sant. Lägg plattor istället tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

3 Inlägg
16 juni 2009
Kn ju prova med att lägga en sträng med våtrumssilicon i skarven innan du trycker ihop golvet och så kan du ju köpa golv som ska tåla lite fukt.. annars så finns det ju nu ett typ av klick vägsystem till våtrum som kanske skulle funka....

Jävel
2 018 Inlägg
16 juni 2009
Jag tänkte göra så på min duett, men kollade runt och fick bara till svar att de skulle spricka upp o se förjävligt ut. Fick nöja mej med en vanlig skiva där sen istället tongue

You got to risk it, to get the biscuit :)

510 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Vad har man behandlat vanliga "flakskivor" med då?

4 767 Inlägg
16 juni 2009
Såg det på en finsk caddy som var på bug run i år. Såg helt klart coolt ut smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 juni 2009
Lägg massivt oljat trä med nåt mellan, precis som i däcket på en båt. Kommer hålla hur länge som hällst vid rätt skötsel

Rock'n Roll

510 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Det fins ju plastmattor som ser ur som trä men det blir ju inte alls samma efekt.

510 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Erick skrev:
Såg det på en finsk caddy som var på bug run i år. Såg helt klart coolt ut smile

Inga bilder?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 juni 2009
Ubbe83 skrev:
Det fins ju plastmattor som ser ur som trä men det blir ju inte alls samma efekt.

Har sådan av kvalitet bättre i båten, slitstark som själve f*n ser bra ut men den finns bara i teakfinnish samt att den varken är billig eller speciellt snygg på ett flak tongue

Gör som jag skrev tidigare så blir det oslagbart!

Nåtat och lackat däck
http://www.bjellqvist.se/4lager.jpg
Senast redigerat av TenZer (17 juni 2009)

Rock'n Roll

yrkeschaufför
709 Inlägg
17 juni 2009
BMTech skrev:

exackt ... det kommer se ut som du har knölat ihop ett papper typ tongue
annars en snygg ide

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

yrkeschaufför
709 Inlägg
17 juni 2009
Ubbe83 skrev:
Vad har man behandlat vanliga "flakskivor" med då?

jag tror dom flakskivorna är behandlade med inpregnering..
för att stöta bort fuckten

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
17 juni 2009
TenZer skrev:
Ubbe83 skrev:

Har sådan av kvalitet bättre i båten, slitstark som själve f*n ser bra ut men den finns bara i teakfinnish samt att den varken är billig eller speciellt snygg på ett flak tongue

Gör som jag skrev tidigare så blir det oslagbart!

Nåtat och lackat däck
http://www.bjellqvist.se/4lager.jpg

Det där är ju ett däck i teak som är förnissat...
Går inte att gämföra riktigt med laminatgolv för 69:- kvadratmetern tongue

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

www.sideways.nu
136 Inlägg
17 juni 2009
Om du lägger ett klickgolv och tar in det var natt, skiter i att lägga på det när det regnar och även tar bort det när du tvättar bilen så funkar det tongue wink

Som andra har sagt i tråden så kommer du aldrig kunna skydda det från fukt/väta.

Det finns dock klickgolv idag som går att använda i våtutrymmen dock blir detta en annan kostnad än vad ett vanligt laminat/klickgolv hade kostat om det nu är av den anledningen du kommit på idén att göra något kul till en "billig" peng.

510 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
Barnie79 skrev:
Om du lägger ett klickgolv och tar in det var natt, skiter i att lägga på det när det regnar och även tar bort det när du tvättar bilen så funkar det tongue wink

Som andra har sagt i tråden så kommer du aldrig kunna skydda det från fukt/väta.

Det finns dock klickgolv idag som går att använda i våtutrymmen dock blir detta en annan kostnad än vad ett vanligt laminat/klickgolv hade kostat om det nu är av den anledningen du kommit på idén att göra något kul till en "billig" peng.

Jag har sök lite på nätet men inte hittat något om domdär våtrums klicken, någon som vet vart man får tag på de?

Precis som du skriver så är grejen med klick/laminatgolv att det ska vara billigt. Jag försöker göra så mycket som möjligt för en så liten peng som möjligt (pengarna lägger jag på crossen som ska åka på caddyn)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
17 juni 2009
bauhaus eller nåt annat byggvaruhus lär ha sådant.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
17 juni 2009
Ubbe83 skrev:
Erick skrev:

Inga bilder?

Såg bra ut första dagen men på söndagen hade skarvarna börjat svälla.
http://i303.photobucket.com/albums/nn137/mickecorrado/Bugrun%202009/Bugrun2009123.jpg

Smoke Tires Not Drugs.

www.sideways.nu
136 Inlägg
17 juni 2009
Ubbe83 skrev:
Barnie79 skrev:

Jag har sök lite på nätet men inte hittat något om domdär våtrums klicken, någon som vet vart man får tag på de?

Precis som du skriver så är grejen med klick/laminatgolv att det ska vara billigt. Jag försöker göra så mycket som möjligt för en så liten peng som möjligt (pengarna lägger jag på crossen som ska åka på caddyn)

Kolla med bad butiker i ditt område så bör dom ha bättre koll på det. Tyvärr inte det jag jobbar mest med då jag bara kränger övrig inredning till hus tongue ;D

Lageransvarig/Montör
378 Inlägg
17 juni 2009
Här är en bild till : ) Tagen bland det sista på söndagen .

http://img191.imageshack.us/img191/9894/img6610u.jpg

___
\__
___o__|

Sök