Hade ju lådan tidigare i en 850 - där passade den inte lika bra, så jag tryckte in skumgummi runt lådan för att täcka glipor så att den förhoppningsvis skulle spela lite mer framåt, vet inte om det hjälpte nåt?
Två gånger har jag för övrigt spelat sönder basarna i den lådan.
Första basarna (MB Quart) kom med lådan. När de pajade satte jag i ett nytt par av okänt märke, som jag fick av en kompis.
Dessa höll längre än de förra men gav upp via först skorrande/skrapande ljud och till slut ett prasslande.
Har som kanske märks inte brytt mig så mycket, bara det dunkat lite, men nu får det väl vara ändring på det.
Frågan är om basarna gått sönder för att de helt enkelt inte varit tåliga nog - steget är ett DLS-D1000.
Tycker nämligen inte att jag spelat speciellt högt.
Eller så har de kanske inte pallat tillräckligt låg bas?
Eller så har de gått sönder relativt fort för att de inte varit anpassade för lådan?
Läste också att "dåligt konstruerade basreflexhögtalare" kan få elementen att ge upp snabbt...
Eller så har de gått sönder för att lådan inte stått optimalt/tätt så att mycket ljud lämnats kvar i skuffen som sagt?
Ja, inte vet jag, men det vore intressant att veta vad som är troligaste orsaken
Så att jag förhoppningsvis inte spelar sönder nästa par också.
Har ni några förslag på basar då?
De bör ju vara tåliga åtminstone. Snärtig bas framför muller. Jag är ingen finsmakare direkt, och jag är heller inte gjord av pengar. :p
Bör jag bryggkoppla för övrigt?
Ingen aning hur mycket kraft av steget jag behöver egentligen faktiskt. Kanske har jag ett för kraftigt steg...