4504
Sök

idioter när man övnigskör..

Fartdåre
286 Inlägg
18 april 2006
#21
Inte för att jag övningskörde men häromdagen var det nån å*na som började tuta på mig bara för att jag släppte fram folk som hade företräde vid REK 30km/h och väghinder på min sida. Hur mkt tror ni jag körde efter det då? Haha jag kunde se hur han blev rasande i backspegeln smile Tur att man hade tonat big_smile


305 Inlägg
18 april 2006
#22
Castel skrev:
De flesta jag känner inklusive mig själv, brukar nästan stå på bromsen när idioterna åker halv metern bakom i arslet på en. Man får den reaktion man vill dom lägger sig en bra bit bakåt. O ja smäller det så vet vi ju vems fel det är i maktens ögon. smile Inga moralkakor tack, dom biter ändå inte smile

Bromsar du utan att det är något på vägen eller annat som du måste bromsa för så åker du dit och du bromsar så bilen bakom slår i. Sendan kan man ju tycka det är lite onödigt att förstöra två bilar bara för at ni har olika uppfattning om hur fort han bakom skall köra.
Sen detta med övningskörare så är det bara så att det är något man måste leva med smile. Kommer alltid vara stollar man irriterar sig på i trafiken.


Mustangfrälst
199 Inlägg
18 april 2006
#23
Dirq: Övningskörare har jag inget emot så dom låter jag vara bara så jag får det sagt smile

Jo jag vet att jag åker på det om jag bara bromsar endå, men det kan det va värt. (Kan ju faktiskt ha hoppat en elefant framför bilen så jag va tvungen o bromsa) Gör det bara med bruksbilen. Jag förstår inte varför man skall ligga o smeka en i rumpan. Så annoying wink

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
18 april 2006
#24
jens skrev:
Jag förstår vad du menar, var så för mig också ibland. Är skönt nu att ha kortet.
Om det ligger nån idiot bakom mig väldigt nära brukar jag bromsa till lite, inte för hårt så de kan åka in i arslet på mig, utan bara dutta lite på bromsen. Då brukar de fatta att de ligger för nära. Eller så låter man de köra om sen lägger sig bakom typ 2 meter och blinkar vildt med lyset åt dem. smile

Eller så spolar man rutan med spolarvätska... Då brukar bakomvarande öka avståndet.

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

24 Inlägg
18 april 2006
#25
Sadir önskar alla lycka till med sina körkort, ta de vackert i trafiken.
på bana kan man testa bilen, eller på tex emmaboda om man vill gasa.
smile

1 436 Inlägg
18 april 2006
#26
Nu har jag bytt morfars Skoda till en Volvo 245 från -76. Kan säga att med de pansarkofångarna som sitter på den så känns det mycket lockande att ställa sig på bromsen. tongue

Tycker för övrigt ni ska lyssna på Karlzzon The One han är bäst på att ge igen i trafiken. big_smile

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

409 Inlägg
18 april 2006
#27
StiFf skrev:
hehe det är faktiskt jävligt kul att dutta på bromsen om nån ligger i arslet på mej...hade nån 24m långtradare i arslet för ett tag sen, fan vad sur han blev när han såg mina bromsljus smile

men du tro fan att man blir förbannad en 60 ton tung lastbil vill fram å du bromsar det tar han dubbelt så lång tid att komma upp i hastighet! han har ett jobb och en tid att passa gå åt sidan i så fall och släpp förbi honom! om du tycker att han ligger för nära och du bromsar och han skulle köra in idig så har du 60 ton som trycker fram dig hur känns det att tänka så då? //johan

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

409 Inlägg
18 april 2006
#28
Merca-Hakan skrev:
Dunken skrev:
Jag förstår inte meningen med att hålla på att bromsa o jävlas med sina medtrafikanter, det e sånt som skapar irritation och olyckor. Å sen som StiFf  tyckte var så kul men han kanske inte fattar att vikten på ett 24m ekipage kan vara 60 ton, kontentan av det är att det blir bara skit av personbilen om händer nåt. Vill ni inte ha någon som ligger tätt bakom släpp förbi den då o problemet e borta, åk då inte efter för då e ni ju inge bättre än vad den andra var i beteende. Här har ni en referens http://www.utryckning-uppsala.se/larm/2 … mage3.html jämför skadorna på respektive fordon http://www.utryckning-uppsala.se/larm/2 … ge14.html, nu var det här visserligen en frontalkrock men skillnaden på vikt syns. Det kanske krävs en eftertanke innan handling ibland. Så nu fick ja skriva av mej lite om sånt som irriterar mej o gör att folk dör i trafiken för att inte folk kan uppföra sej. Mvh Dunken       Ps nollvisionen verkar långt borta när man får läsa sånt här.

Håller med dej Dunken!
De kan ju bli lite besvärligt med folk som bromsar å så framför en när man kör lastbil, kör lastbil själv så jag vet hur vissa knasbollar beter sej. hmm

Visst kan de vara jobbigt att ha nån i hasorna hela tiden men man ska väll inte sitta å kike i backspegeln på bilen bakom hela tiden eller, trafikfara eller vadå? Låt dom ligga där bak å tryna bäst dom vill, dom lessnar.. 
Man kan ju köra utan skylt men alla kör ju inte som vettvilingar för att dom ser en som övningskör!

jag håller med er båda man blir ju så förbannad på folk som inte tänker efter! jag kör oxå lastbil så jag vet oxå hur långtid de tar att få igång en lastbil och hur långtid det tar att bromsa och inte fan vill man ha en IDIOT som bromsar för att man ligger förnära då får dem väl fan flytta på sig så man kommer förbi! tack för att de finns någon som förstår! //johan

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

152 Inlägg
18 april 2006
#29
Tycker faktiskt de e kul å hetsa folk som övningskör big_smile  Det är ju djungelns lag?!?!

Saluhallen i göteborg!

864 Inlägg
18 april 2006
#30
Miller skrev:
Tycker faktiskt de e kul å hetsa folk som övningskör big_smile  Det är ju djungelns lag?!?!

vilken jävla idiot, ibland önskar man att det skulle införas en grundlig psykologisk utvärdering för att se om folk är lämpliga för att ha körkort, du ska ju absolut inte ha det iaf...det märks klart o tydligt, va fan ska man hetsa folk som kanske inte är så vana att köra bil, hur skulle du känna dig om personen ifråga då skulle köra av vägen?..ha lite jävla framförhållning på vägen!

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
18 april 2006
#31
netsplit skrev:
Jag är en av dem som brukar retas med er som övningskör smile

Kan jag få din autograf?

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

Wankel
1 080 Inlägg
18 april 2006
#32
Dunken skrev:
Jag förstår inte meningen med att hålla på att bromsa o jävlas med sina medtrafikanter, det e sånt som skapar irritation och olyckor. Å sen som StiFf  tyckte var så kul men han kanske inte fattar att vikten på ett 24m ekipage kan vara 60 ton, kontentan av det är att det blir bara skit av personbilen om händer nåt. Vill ni inte ha någon som ligger tätt bakom släpp förbi den då o problemet e borta, åk då inte efter för då e ni ju inge bättre än vad den andra var i beteende. Här har ni en referens http://www.utryckning-uppsala.se/larm/2 … mage3.html jämför skadorna på respektive fordon http://www.utryckning-uppsala.se/larm/2 … ge14.html, nu var det här visserligen en frontalkrock men skillnaden på vikt syns. Det kanske krävs en eftertanke innan handling ibland. Så nu fick ja skriva av mej lite om sånt som irriterar mej o gör att folk dör i trafiken för att inte folk kan uppföra sej. Mvh Dunken       Ps nollvisionen verkar långt borta när man får läsa sånt här.

jag vet att en 24m väger as och inte skulle hinna stanna OM jag skulle tvärnita men jag saktade inte ens ner, trycker bara ner bromspedalen så att bromsljusen lyser en halv sekund för att dom ska fatta att dom ska öka avståndet...
för att IFALL jag måste pallnita för nånting annat så är det ju jag som åker åt helvete när jag får han i arslet, tänker inte tolerera att han riskerar att döda mej för att han inte håller avstånd...och detta var då på enfilig motorväg, kunde inte släppa förbi han ens

ni kan ju tänka er själva om det nu skulle komma nåt i vägen för mej och jag får allvarliga skador pga nån idiot med långtradare inte höll avståndet och smackar in i mitt arsel...hur skulle det kännas att tänka så då?
Senast redigerat av StiFf (18 april 2006)

MDS Västerås

Fisketokig
2 997 Inlägg
18 april 2006
#33
hehe. samvetet är ju inte helt rent när det gäller övningskörning. folk man irriterar sig på brukar inte få det roligt.

Är det någon som ligger nära bakom så släpper jag på gasen till de ska köra om och lägger sig jämsides, då är det full gas till de ramlar bakom igen. efter 3-4 gånger är endel riktigt irriterade och då brukar de få skena iväg så slipper man dem.

Värst är ändå dem som inte kan se att det står "Aero" bak och försöker om till vilket pris som helst.

Börjar det gå mot 160-170 så ska man fortfarande inte ligga jämsides och ge sig fan på att det går att komma förbi, det orkar bara ett fåtal axxa ifrån en Aero.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 256 Inlägg
18 april 2006
#34
Jag brukar tömma spolarvätskebehållaren på idioterna som ligger för nära och när dom ska om då drar jag fullt och visar fingret när jag kör ifrån! (inte många som kommer om min PT)  big_smile kan oxå påpeka att jag ligger alltid Lagligt +moms dvs..  dryga 25 över hela tiden big_smile
Senast redigerat av Jonni (18 april 2006)


Tuuuurbo
240 Inlägg
18 april 2006
#35
Jag axxa ifrån en 9000 aero iaf


Toya till I die
38 Inlägg
18 april 2006
#36
Martin 9-3 skrev:
hehe. samvetet är ju inte helt rent när det gäller övningskörning. folk man irriterar sig på brukar inte få det roligt.

Är det någon som ligger nära bakom så släpper jag på gasen till de ska köra om och lägger sig jämsides, då är det full gas till de ramlar bakom igen. efter 3-4 gånger är endel riktigt irriterade och då brukar de få skena iväg så slipper man dem.

Värst är ändå dem som inte kan se att det står "Aero" bak och försöker om till vilket pris som helst.

Börjar det gå mot 160-170 så ska man fortfarande inte ligga jämsides och ge sig fan på att det går att komma förbi, det orkar bara ett fåtal axxa ifrån en Aero.

mmm det var ju ett bra tips. precis en sådan herre jag skulle köra om i somras, killen låg i nittio jag låg som 2a av 5 bilar. lägger mig i andra filen å drar på. likadant gör den första killen. han lägger varken märke till bilen som kommer framifrån eller den volvon som också börjar köra om bakom mig, i 150 i panik trycker jag in bilsatan ca 1 cm framför tokens bil för att inte fronta, hade ju en biljävel i arslet så hade ingen möjlighet att slå av och lägga mig bakom igen. känner att ja touchar hans framspoiler, stannar ca 500 meter längre fram, detsamma gör han. totalt jävla VANSINNIG kliver ja ur bilen och fram emot honom. har aldrig haft en större lust att ge någon på käften som då, men hejdar mig. han kräver att jag ska betala skadan som blivit på hans framskärm/spoiler. jag ber honom vänligen men bestämt att dra åt helvete och åker sedan därifrån.

man får en tankeställare när saker "nästan" händer

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
#37
netsplit skrev:
Jag är en av dem som brukar retas med er som övningskör smile

Well then fuck you smile


Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
#38
Miller skrev:
Tycker faktiskt de e kul å hetsa folk som övningskör big_smile  Det är ju djungelns lag?!?!

känner du dig tuff då?


Bmw osv..

409 Inlägg
18 april 2006
#39
va skall man säga!! jag håller med TUFFHAGGMAN! man skulle ha en psyklig kontroll på alla som skall ta körkort för PB för alla är UPPENBARLIGEN inte LÄMPADE för ett körkort efter som folk tycker att det är så jä**a häftigt att störa folk som LÄR sig KÖRA bil. eller folk som tycker att d är så häftigt att gasa så fort någon försöker köra om! gasa fullt hela tiden då så slipper ni ha någon som kör om! ok att man kör fort men d skall ju inte vara någon trafikfara! de var någon som sa här på garaget (POWER IS NOTHING WITH OUT CONTROL)

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

152 Inlägg
18 april 2006
#40
Jag tycker ni ska stoppa en is i käften och slappna av. Jag sa inte att jag rammar folk som övningskör eller skjuter folk med övningskörnings skylt.
Haha.. seriöst, vafan är det för fel på er? Slappna av lite.

"vilken jävla idiot, ibland önskar man att det skulle införas en grundlig psykologisk utvärdering för att se om folk är lämpliga för att ha körkort, du ska ju absolut inte ha det iaf...det märks klart o tydligt, va fan ska man hetsa folk som kanske inte är så vana att köra bil, hur skulle du känna dig om personen ifråga då skulle köra av vägen?..ha lite jävla framförhållning på vägen!"

Du kanske ska ta en lektion i att inte ta det man säger bokstavligt.
Vadå, jag sitter här å väntar på att du ska få barn å jag kan hetsa dom att köra av vägen när de börjar övningsköra? Haha.. vafan är det för fel på dig?

*GRIN GRIN* "Kör fort å dö då" "boooäää".
Sluuuta nu. Folk kör som galningar varje dag, inte bara för att det är en övningskörningsskylt på bilen framför. Det är vardagen. Så är det när man kör bil. ALlt är inte bara frid å fröjd. Man måste lära sig att anpassa sig efter många galningar på vägarna. Man kan inte bara göra som det står i boken bara för att man har rätt. Det kan handla om att rädda sitt eget liv ibland också.

När jag säger Hetsa, så menar jag inte trycka mig i arslet på dom, utan kanske gasa förbi eller något.
Fan vilken seriös j*vla tråd detta blev helt plötsligt.

"Tuffhaggman"  Ta en tång å klipp av fingrarna på ena handen, sen ger du tången till någon som kan hjälpa dig med andra handen. Då kanske vi slipper se dig kalla fler personer i detta forum för idioter.

"det skulle införas en grundlig psykologisk utvärdering....." bla bla tha fu*king bla. Skulle vilja säga KEFTEN - rent ut sagt!

Ta kommentarerna med en nypa salt. Snorungar

Cp...
Senast redigerat av Miller (18 april 2006)

Saluhallen i göteborg!


Sök