UseDubbelTurbo skrev:
så fort man är ute och övnings kör även om man kör i 90 på 70vägen måste precis alla om! speciellt ungdomar som kanske precis fåt körkort dom stämplar gasen och ska styla! så jävla irrterande..
när jag var ute och övningskörde igår så låg det en volvo v40 bakom mig precis i arslet och den var riktigt fjortis stylad! sen vid ett rödlyse från en 50väg in på en 70väg så stämplar jag gasen i botten när det blir grönt så kör jag gasen i botten 1an,2an,3an sen när jag var uppe i 130km/h då blir morssan skit förbannad så ja lättar på gasen och lägger mig lungt i 80 och då ser jag den där jävla cp v40 komma i minst 160bakom och kastar sig ut mot trafiken och nästan kör av vägen
då garva ja ihjäll mig ! men han får skylla ig sj man kan fan inte va frisk i huvudet om man ligger och hetsar än som övningskör! hade blivit gladare om den jävln krockat
så nu har jag skrivit av mig lite
Det är kanske just därför man kör om bilar som det står övningskör på..
Jag brukar visa respekt åt medtrafikanterna och håller min moms hastighet ganska bra.
Men jag kan inte säga att jag är guds ängel heller.Det har ju växt ut horn från pannan ngr gånger.
jag körde i 70(med farthållare) på en dubbelfilig väg,och det är en bil i högra körfältet som låg i ca 60kmh.
Jag blinkar ut för en omkörning lägger mej i vänster fältet och helt plötsligt kommer det en van upp i röven och börjar blinka med hellysena.(han vill tydligen om fort)
Jag fortsätter min omkörning,han blinkar fortfarande som ett djur bakom.När jag kommer om bilen som jag körde om,så lägger jag mej i höger filen och låter vanen köra om.Han gasar ur vanen och lägger sej framför mej och bromsar ner farten.
-undrar vad fan det är för idiot,och börjar tända till lite.
Går ut i vänster filen och ska börja köra om vanen varpå han kastar sej ut i vänster filen framför mej.
Jag går tillbaka till höger fältet och vanen kastar sej in framför mej igen.försöker igen att lägga mej i vänster filen och vanen kastar sej framför mej igen.
-nu tänder jag till på alla 8
Ringer snuten och säger att det är en skum van på XXXX väg som beter sej konstigt.
Efter samtalet med snuten så saktar jag själv ner bilen, så att det är en lucka på ca 20meter mellan bilarna.(måttligt förbannad) växlar ner och stampar på gasen.
BANG
Vanen åker till höger av vägen och jag åker in i mitträcket.
Efter att bilen hade stannet så går jag ur bilen på högersidan och tittar på vanen, varpå jag ser snubben som körde vanen gå ur bilen och springer bort från bilen in i skogen.
Ringer bärgare och snuten igen och förklarar att jag låg här i 70 och det kom en van framför mej som tvärnitade framför mej. Och att jag hade sett honom springa från platsen.
vanen var inte stulen och hade han kommit och börjat bråka,så hade jag löst det också.
(det finns alltid ngn överman eller någon som är värre än sej själv)