4349
Sök

Turboras Saab 9-5 2.3 t HJÄLP

"Unloaded"
1 557 Inlägg
18 september 2009
kalven_ skrev:
azid skrev:
kalven_ skrev:

De gör han inte alls de men kopplingen håller bara för 390nm så den kommer ge upp innan något annat gör de! smiska dit en aero turbo och kör på! har funkat för mig i snart 2000mil! t7 motorn håller för 380hk utan att byta stakar och kolvar! jag har maptuns steg1 biopower och de funkar lika bra efter som före turbobyte!

ja just det... då kan du ju betala renoveringarna åt alla som tror på ditt inlägg när det rasar för dom..

hmm steg 1  är ju inte mer än 230hk... förklara gärna hur du får till att den håller för 380hk..

De finns ett ställe i borlänge som heter nordic uhr som många saab åkare känner till och dom har plockat ihop en t7 motor med störe turbo, spridare, ic, mjukvara, avgas mm, men dom ändrade inget i motorn. och dom plockade ur 380hk! de är iaf vad jag har hört! och maptun steg 1 biopower ger 225hk och 340nm på bensin och 225hk och 360nm på e85!

T7-motorn bör du byta kolvar på innan du passerar 300-320 häst beroende på tur. Det är fakta. Tror icke att Nordic Uhr(eller någon direkt) kör en T7-motor längre än 100 mil @ 380 häst utan att byta till smidda kolvar.

Min gamla Saab med Nordic Uhr steg någonting, 300 häst enligt de iaf, lyckades spränga kolv och den hade allt annat som behövs för att det ska palla/lira bra. Förutom smidda kolvar då dvs.

"When innovation meets passion!"

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
18 september 2009
kalven_ skrev:
azid skrev:
kalven_ skrev:

De gör han inte alls de men kopplingen håller bara för 390nm så den kommer ge upp innan något annat gör de! smiska dit en aero turbo och kör på! har funkat för mig i snart 2000mil! t7 motorn håller för 380hk utan att byta stakar och kolvar! jag har maptuns steg1 biopower och de funkar lika bra efter som före turbobyte!

ja just det... då kan du ju betala renoveringarna åt alla som tror på ditt inlägg när det rasar för dom..

hmm steg 1  är ju inte mer än 230hk... förklara gärna hur du får till att den håller för 380hk..

De finns ett ställe i borlänge som heter nordic uhr som många saab åkare känner till och dom har plockat ihop en t7 motor med störe turbo, spridare, ic, mjukvara, avgas mm, men dom ändrade inget i motorn. och dom plockade ur 380hk! de är iaf vad jag har hört! och maptun steg 1 biopower ger 225hk och 340nm på bensin och 225hk och 360nm på e85!

haha du har hört. låter ju bra... lol pucko

2slow

214 Inlägg
19 september 2009
MrBrain skrev:
Sjukt tacksamm för alla svar man får.
Kikade på speedparts vad dom tar för en turbo, även på lite andra sidor men man får iaf räkna med 4 tusen sen verkstadsjobb. Någon som vet om chippet "försvinner" när jag sätter på en ny turbo?

Eller ska jag sätta på en aero turbo och bygga lite smått i motorn kanske? wink

Mvh Martin

Har en ny Mitsu TD04-15T om du är sugen. PM isf.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...

Bilmekaniker
235 Inlägg
19 september 2009
Saab snålade in lite på turbon på alla utom aerons-annan turbo! Dom struntade o sätta i en varmesköld i turbon och sparade väll 5kr per turbo eller ngt, ska dock sitta i dom nye utbytes!

Har bara bytt ett Mitsu agg så jag hade nog köpt ett sådant!  Glöm inte o köra in den och kyla före du stänger av bilen! smile
Senast redigerat av Peran (19 september 2009)

Sök