däckonline.se

Castel Mustangfrälst
19 april 2006 · 199 Inlägg

Dom är klockrena! Funkar utmärkt!

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
Lone Star
19 april 2006 · 1 231 Inlägg

Ringde till dom nyss eftersom det gått 6 arbetsdagar och jag har ännu inte fått något leveransdatum. Efter x antal försök fick jag tag i någon kvinna som knappt kunde prata svenska och kunde inte svara på varför däcken inte hade kommit. Hon hade tydligen skickat något mail till leverantören och frågat.. det var allt hon kunde säga.

Tycker det är riktigt dåligt att de inte kan säga någt när man ringer, utan det är bara att "vänta".

Får väl se hur det går...

Mitt projekt: Evo III
N33d4Sp33d Ingenjör
19 april 2006 · 256 Inlägg

Lone Star skrev:
Ringde till dom nyss eftersom det gått 6 arbetsdagar och jag har ännu inte fått något leveransdatum. Efter x antal försök fick jag tag i någon kvinna som knappt kunde prata svenska och kunde inte svara på varför däcken inte hade kommit. Hon hade tydligen skickat något mail till leverantören och frågat.. det var allt hon kunde säga.

Tycker det är riktigt dåligt att de inte kan säga någt när man ringer, utan det är bara att "vänta".

Får väl se hur det går...

Du skulle beställt veckan innan påskhelgen wink

Det är inget brott förrän man åker fast
Lone Star
19 april 2006 · 1 231 Inlägg

N33d4Sp33d skrev:

Lone Star skrev:
Ringde till dom nyss eftersom det gått 6 arbetsdagar och jag har ännu inte fått något leveransdatum. Efter x antal försök fick jag tag i någon kvinna som knappt kunde prata svenska och kunde inte svara på varför däcken inte hade kommit. Hon hade tydligen skickat något mail till leverantören och frågat.. det var allt hon kunde säga.

Tycker det är riktigt dåligt att de inte kan säga någt när man ringer, utan det är bara att "vänta".

Får väl se hur det går...

Du skulle beställt veckan innan påskhelgen wink

Beställde söndagen innan påskveckan. Men är tydligen leverantören som krånglar och han börja inte jobba förräns klockan 2 om jag förtod henne rätt.

Bara så irriterande när man ringer och inte kan få snacka med någon som vet.

Mitt projekt: Evo III
bdahl Säljare
19 april 2006 · 341 Inlägg

Lone Star skrev:

N33d4Sp33d skrev:

Lone Star skrev:
Ringde till dom nyss eftersom det gått 6 arbetsdagar och jag har ännu inte fått något leveransdatum. Efter x antal försök fick jag tag i någon kvinna som knappt kunde prata svenska och kunde inte svara på varför däcken inte hade kommit. Hon hade tydligen skickat något mail till leverantören och frågat.. det var allt hon kunde säga.

Tycker det är riktigt dåligt att de inte kan säga någt när man ringer, utan det är bara att "vänta".

Får väl se hur det går...

Du skulle beställt veckan innan påskhelgen wink

Beställde söndagen innan påskveckan. Men är tydligen leverantören som krånglar och han börja inte jobba förräns klockan 2 om jag förtod henne rätt.

Bara så irriterande när man ringer och inte kan få snacka med någon som vet.

vilka däck var det du beställde??

Lone Star
19 april 2006 · 1 231 Inlägg

bdahl skrev:

Lone Star skrev:

N33d4Sp33d skrev:

Du skulle beställt veckan innan påskhelgen wink

Beställde söndagen innan påskveckan. Men är tydligen leverantören som krånglar och han börja inte jobba förräns klockan 2 om jag förtod henne rätt.

Bara så irriterande när man ringer och inte kan få snacka med någon som vet.

vilka däck var det du beställde??

Hankook 274/40 17

Mitt projekt: Evo III
JohnnyN Rutinerad medlem
19 april 2006 · 1 938 Inlägg

Lone Star skrev:
Hankook 274/40 17

275 kanske? wink

edit: ursäkta för min perfektionism big_smile kunde bara inte låta det vara ^^

Senast redigerat av calibra_nox (19 april 2006)

Lone Star
19 april 2006 · 1 231 Inlägg

calibra_nox skrev:

Lone Star skrev:
Hankook 274/40 17

275 kanske? wink

edit: ursäkta för min perfektionism big_smile kunde bara inte låta det vara ^^

yeye tongue

Mitt projekt: Evo III
bdahl Säljare
19 april 2006 · 341 Inlägg

Har lagt en beställning nu....
får se om dom kommer... smile

S-t-r-a-n-D
19 april 2006 · 82 Inlägg

Ska beställa däck därfrån idag. Hoppas bara att dom har hemma så man slipper vänta. 215 35 18''. Har bara hört positiva saker om dom annars så det ska väl gå bra.

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13
Lone Star
19 april 2006 · 1 231 Inlägg

VolvoForLife skrev:
Ska beställa däck därfrån idag. Hoppas bara att dom har hemma så man slipper vänta. 215 35 18''. Har bara hört positiva saker om dom annars så det ska väl gå bra.

Ja det funkar nog fint. Får hoppas att mina kommer nästa vecka iaf.

Mitt projekt: Evo III
Moser .-ϻΘϨƎЯ
19 april 2006 · 1 313 Inlägg

jag har beställt på faktura där ifårn, däcken kom efter ett par dagar, men ja har inte fått nånräkning på dem, fick däcken för ca3-4 veckor sen . man kan ju ha tur att de glömt ta betalt smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
S-t-r-a-n-D
19 april 2006 · 82 Inlägg

Så nu var dom beställda. Tog också faktura betalning

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13
Lone Star
20 april 2006 · 1 231 Inlägg

Ringde killarna idag igen och de skulle kolla med leverantören och sen ringa tillbaka. Men ingen ringde så jag fick själv ta tag i det igen och ringa upp. Visade sig att däcken var slut. Fick alltså reda på det genom att själv ringa nu 10 dagar efter att jag beställde.

Om inte detta vore nog har de fortfarande "mina" däck på sin sida men nu till ett pris 600kr+. Falsk marknadsföring?

Fick ett mail av dom där jag har fått ett förslag på nya däck jag kan beställa, några "maxis", till ett pris 300~kr mer per däck.

Skickade tillbaka ett mindre trevligt mail utan att ha fått svar, får se hur detta går. Extremt missnöjd med deras service och bemötande, ordnar de inte upp det snarast går jag vidare i frågan...

//Christian

Senast redigerat av Lone Star (20 april 2006)

Mitt projekt: Evo III
Svenss0n
20 april 2006 · 643 Inlägg

Lone Star skrev:
Ringde killarna idag igen och de skulle kolla med leverantören och sen ringa tillbaka. Men ingen ringde så jag fick själv ta tag i det igen och ringa upp. Visade sig att däcken var slut. Fick alltså reda på det genom att själv ringa nu 10 dagar efter att jag beställde.

Om inte detta vore nog har de fortfarande "mina" däck på sin sida men nu till ett pris 600kr+. Falsk marknadsföring?

Fick ett mail av dom där jag har fått ett förslag på nya däck jag kan beställa, några "maxis", till ett pris 300~kr mer per däck.

Skickade tillbaka ett mindre trevligt mail utan att ha fått svar, får se hur detta går. Extremt missnöjd med deras service och bemötande, ordnar de inte upp det snarast går jag vidare i frågan...

//Christian

verkar bara som det är du som har problem wink

Volvo 850R (1997)
-Ncs-
20 april 2006 · 321 Inlägg

Fuckface skrev:
Har hört att de använder gamla däck... Däck som är runt 3 - 4 år gamla, fast ej begagnade!

Men jag vet inte, tror knappt på det själv!

Kan bara informera om att från den dagen som däcket tillverkas kan det gott och väl ligga på hyllan i 4-5 år utan att det tar skada.

Mvh

Tough ain´t...ENOUGH!
peternb84
20 april 2006 · 199 Inlägg

Fick mina däck idag, Toyo Proxes T1-R som beställdes i torsdags.

bdahl Säljare
22 april 2006 · 341 Inlägg

nu har jag fått ett leverans datum iaf...
28 april, och dom beställdes 19 april har jag för mig..

Senast redigerat av bdahl (22 april 2006)

Drönirettab
22 april 2006 · 21 761 Inlägg

-Ncs- skrev:
Kan bara informera om att från den dagen som däcket tillverkas kan det gott och väl ligga på hyllan i 4-5 år utan att det tar skada.

Men egenskaperna ändras, gummit hårdnar. Det är jag ganska säker på. Däremot vet jag inte om jag som vardagsbilist skulle märka någon större skillnad vid normal körning.

OE
22 april 2006 · 318 Inlägg

Beställde mina den 14:e och får dom nu den 26:e - äkta Nankang däck  smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang