4392
Sök

Vad händer en gammal bil?

250 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
Hej,
Lite nyfiken vad som händer en motor när den börjar bli sliten, kan den bara sluta fungera en dag?

Har själv en volvo 850 -94, 30 000 mil, lade märket till att jag kunde plocka bort stora rostande bitar av metall under bilen... Antar att man inte kan byta ut bilens balk?

Är det värt att renovera motorn eller ska jag köpa ny bil? RVS något bra?

471 Inlägg
19 juni 2009
klart som tusan att du kan sätta ny balk smile

Skiiit du nedde ! ;)

379 Inlägg
19 juni 2009
nja en motor gå väll nästan alltid att få liv i me massa nya delar o så..men att svetsa bilens underdel e väll en massa himmla jobb må ja tro XD

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

250 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
Jo, precis, men det lär kanske inte vara värt pengarna? Men hört att motorn kan "rasa" eller något smile ...

Jag har inga missljud i motorn men man känner inte sig säker om man vill köra långt. Ingen som kan upplysa mig lite?

Meister
6 763 Inlägg
19 juni 2009
DavidMartin skrev:
Jo, precis, men det lär kanske inte vara värt pengarna? Men hört att motorn kan "rasa" eller något smile ...

Jag har inga missljud i motorn men man känner inte sig säker om man vill köra långt. Ingen som kan upplysa mig lite?

En motor kan gå 5k mil eller 500k mil. Allt handlar om hur välskött grejorna är. Men 30k på en volvo 5:a är ingenting

498 Inlägg
19 juni 2009
Farsans 855 glt -97a har rullat 32.000mil. Den går som en klocka. Endå är han inte så noga med servicen tyvärr.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

629 Inlägg
19 juni 2009
Samma här, flickvännens mor har en 850 GLE som gått strax över 38.000 mil och den går hur fint som helst, och då är den inte precis välservad heller.

Så du får ju väga in om det är värt att lägga ner massa tid / pengar på bilen.
Senast redigerat av Dagge88 (19 juni 2009)

Mröh

250 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
okej, då kan jag kanske känna mig lugn smile Men rosten kan ju bli ett problem vid besiktningen ju. Byta balkar låter kostsamt, någon som vet ungefär?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 juni 2009
DavidMartin skrev:
okej, då kan jag kanske känna mig lugn smile Men rosten kan ju bli ett problem vid besiktningen ju. Byta balkar låter kostsamt, någon som vet ungefär?

om du, eller nån av dina vänner kan setsa så är det inga problem, köp plåt på valfritt företag och svetsa dit.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Sök