3011
Sök

Skoda pickup 97 årsmodell...hjälp!!!!!!

110 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
hej har en skoda pickup diesel 97 årsmodell..det är så att den läcker diesel när man startar den..inget när man kör.kommer från den sidan som pumpen sitter vid kamremmen där bakom...är det pumpen som är kass???kan man fixa pumpen elr köpa ny???tack//marcus

110 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
drivknut som läcker diesel....första gången jag hör de...läs tråden

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juni 2009
Neett skrev:
drivknut som läcker diesel....första gången jag hör de...läs tråden

Haha ursäkta, svarade i fel tråd.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

110 Inlägg
20 juni 2009
Trådstartare
lugnt....det var en rolig grej :-)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 juni 2009
Blir så när man har flera flikar öppna med olika trådar. smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

110 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
ingen som vet :-(

4 005 Inlägg
21 juni 2009
Neett skrev:
hej har en skoda pickup diesel 97 årsmodell..det är så att den läcker diesel när man startar den..inget när man kör.kommer från den sidan som pumpen sitter vid kamremmen där bakom...är det pumpen som är kass???kan man fixa pumpen elr köpa ny???tack//marcus

smile En bränsledriven bil fungerar ju så att man har en tank, en bränslemotor, några filter, och ett par rör som leder fram till motorn.  Så jag skulle gissa att det felet är någonstans i det systemet...

Hur ska vi kunna svara på din fråga utan att ha bilen framför oss med den beskrivningen?

VART läcker det bränsle, har du hissat upp och tittat under bilen?  Läcker det mycket eller lite? Om det läcker när motorn är igång, hur märker du detta? är det inkl på tomgång eller bara när du kör?

261 Inlägg
21 juni 2009
med största sannolikhet packbox för pumpaxeln som läcker. går att byta men troligen är axeln lite glapp så den kommer börja läcka igen.

Sök