4449
Sök

V70 T5-00 bakspeglar åker in vid låsning

678 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Tjenare!
har precis skaffat mig en V70 som är nästintill fullutrustad och då har jag en knapp som fäller in bakspeglarna och nu är min fråga skulle man inte kunna koppla ihop det på ngt sätt så när jag larmar bilen så åker dom in? eftersom jag redan har motorn i speglarna!
Kanske koppla det med dörr låset eller larmet?

Volvofreak
356 Inlägg
21 juni 2009
Det fiinns inget sätt att få dom att gå in automatiskt vid låsning.

// Andreas
S40N T5-04

181 Inlägg
21 juni 2009
Borde egentligen gå, men försök skaffa elscheman  på det å kika lite så ser du ju själv hur det ser ut smile

678 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
jaa man tycker att det borde gå!

4 005 Inlägg
21 juni 2009
BuRrE08 skrev:
jaa man tycker att det borde gå!

Klart det går! Frågan är bara hur de har kopplat ihop allting men det ser du väl när du plockar isär instrumentbrädan och följer kablarna.

Om den bara tar ström från batteriet och knappen styr motorerna direkt så är det bara att koppla på ett relä där som du kopplar in på ditt larm, beror lite på hur ditt larm ser ut också.

Beror helt på dina kunskaper, om du hade kunskaperna så hade du förmodligen inte frågat och då rekommenderar jag dig att inte pilla i det.

678 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
nej nej det hade jag inte tänkt.. avskyr allt med el och göra tongue

629 Inlägg
21 juni 2009
El-schemat kan du hitta på nätet smile sitter själv på de tongue

Volvo.Wiring.v03.2005.MULiTLANGUAGE.DVD.ISO-TBE

Men fassan har så på sin mitsubishi att när man trycker 3ggr på lås knappen så åker backspeglarna in och även samma sak när man låser upp!

Rockabilly
30 Inlägg
15 juli 2009
jag har hört att man kan använda en sådan där billig skitgrej på biltema som gör att innerbelysningen är tänd i 15 sekunder. den ska tydligen kopplas till kabeln som går ifrån "larmningsdosan" i bilen till låsmekanismen i dörren. så när centrallåset får information om att låsa så går det "tjuvström" till biltema fördröjaren som sedan går till spegelmotorn.

nått sådant men vet inte hur du kopplar bara. börja med att lokalisera den box som ger signal till låskolvarna när du trycker på låsknappen.

//everything dosn´t zzuxx

Jag lider för övrigt av misantropi när jag jobbar, schitzofreni när jag tänker
och bestialiskt våld när jag inte får bort en mutter.

1 043 Inlägg
17 juli 2009
Det går inte, är en massa styrdon som styr allt går ej att koppla själv styrs via datasignaler.

Sök