2546
Sök

Förstabilköp - Audi Eller Volvo?

9 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Tjenare

Kör nu en Volvo 745a -90 och lånar ibland en 740 -89.

Min budget ligger kring 30 000. Kan lägga upp till ca 40.

Är sugen på Audi A4 Quattro -95 till -98? och Volvo S40 -98 till -00.

Kanske några andra modeller av audi och volvo som bör finnas å tänka på? Tänker framförallt på en bil som tar lagomt med soppa, skön komfort och driftsäker.

Har fått för mig att både Audi och Volvo kör med kamrem tsk från andra som har kamkedja.
Senast redigerat av dohej (22 juni 2009)

9 108 Inlägg
22 juni 2009
Välkommen till Garaget, läs rubriksanvisningarna och redigera din rubrik efter gällande regler, mvh!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 juni 2009
skulle då säga audi alla gånger och då gillar jag båda märkerna

SSS -12
3 217 Inlägg
22 juni 2009
Jag håller med MrEricsson fullt ut... Så nu har du en av varje! Känns mer sammanbyggt och kvalitativt i Audin! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

9 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Okej. Någon speciell årsmodell du tänker på? Undrar om det är stor skillnad på en Audi A4 Quattro -95 och en -98? Och vad är det som skiljer dessa?

Soubee
22 juni 2009
Har haft både audi och volvo och gillar verkligen båda två. Men som första bil hade jag valt volvon mest för att det känns bättre av någon anledning, reservdelar är lite dyrare till den tyska konkurrenten.
Om nu något skulle behöva fixas till så att säga. smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 juni 2009
Skulle utan tvivel valt Audin, må så vara att den har lite dyrare delar i vissa fall men jag vågar påstå att den tar igen det genom att delarna håller bättre/längre än i Volvon. Dessutom rostar inte A4 lika jävligt som x40. Och så är det quattro inte sorkdrift, i alla fall var du ute efter en sådan.

Finns många A4 Quattro, allt från 1.8tq till 2.8q. Det valet beror väl på lite vad du är ute efter, men jag kan nog tänka mig 2.8 är roligast tongue

Edit: Menar Audi skriver Volvo...
Senast redigerat av Rquired (22 juni 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
22 juni 2009
Rquired skrev:
Skulle utan tvivel valt Volvon, må så vara att Audin har lite dyrare delar i vissa fall men jag vågar påstå att den tar igen det genom att delarna håller bättre/längre än i Volvon. Dessutom rostar inte A4 lika jävligt som x40. Och så är det quattro inte sorkdrift, i alla fall var du ute efter en sådan.

Finns många A4 Quattro, allt från 1.8tq till 2.8q. Det valet beror väl på lite vad du är ute efter, men jag kan nog tänka mig 2.8 är roligast tongue

Varför skulle välja Volvon när du räknar upp alla dessa fördelar med Audin? tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 juni 2009
IceEyes skrev:
Rquired skrev:
Skulle utan tvivel valt Volvon, må så vara att Audin har lite dyrare delar i vissa fall men jag vågar påstå att den tar igen det genom att delarna håller bättre/längre än i Volvon. Dessutom rostar inte A4 lika jävligt som x40. Och så är det quattro inte sorkdrift, i alla fall var du ute efter en sådan.

Varför skulle välja Volvon när du räknar upp alla dessa fördelar med Audin? tongue

Det vet jag inte själv, tänker en sak skriver en annan lol

Menar att han skall köpa en Audi Quattro alltså smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök