Min erfarenhet av nyare (fwd) volvo är, de håller inte tills rosten äter upp dem. För att förtydliga, inte lika bra som de äldre. Långt i från, men det är fortfarande väldigt bra bilar och som du skriver, mycket bil för de här pengarna.
Av de Volvo du räknar upp är nog S40 det bättre valet, nyare, säkrare och smidigare att köra runt i. Hur bra den håller jämfört med 850 vet jag inte, men x40 rostar i rätt frisk takt.
Frågan är om inte Galanten är ett ännu bättre val?, de bilarna håller hur bra som helst. Samtidigt som den i mitt tycke är något roligare (beroende på motor ifs), men ingen av dessa bilarna är körglada direkt heller.
Edit; anta inte för mkt, både Saab och Volvo kostar att serva. Tror inte en japanare är dyrare, speciellt inte eftersom de håller bättre. Och en så här gammal bil servar du väl enklast själv?
Jag hade inte gått över budget för den S40n, tycker inte den ger "mer" för att vara dyrare. Hade hellre satsat på en bil för max 20k, som en 850 T5, Galant eller varför inte Nissan Primera? Håller jättebra och har något "spänstigare" (kul är fel ord) köregenskaper än övriga.
Senast redigerat av Rquired (23 juni 2009)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.