Håller på och bygger grenrör och soppasystem parallelt. Ska till Wargia AB imorgon och hämta "nya" grenrörsflänsar och turboflänsar i rostfritt. Fixturen till bakre grenröret är klart och kollektorn börjas på i helgen. Soppasystemet mäter vi ut slangar och kopplingar nu, verkar bli 9m stålomspunnet och 18 kopplingar i stål eller alu eller både och enbart till sopperiet. Sen blir det stålomspunnet till olja och vatten med. Hoppas verkligen på emmaboda
Lade en beställning på ny vinge igår.
Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Så nu har jag äntligen grenrörsflänsar i rostfritt. Hämtade dessa plus ett par turboflänsar till då diametern var för stor på de gamla för att bygga en vetig kollektor på. Tackar till Wargia AB som vattenskurit dessa till mig.
Mutte har även byggt en bränslecatchtank till mig så nu väntar bara polering av den samt slangar och kopplingar för att börja dra soppasystemet.
Turbofläns
Grenrörsfläns
Catchtank
Maxxtuning.se
Vore kul om du körde en låg/mitten 11a men då gäller de att föraren är med och inte hinkar bira i garaget kvällen före Uppdatera så ofta du kan så man får något att se fram emot på kvällarna om tjejen sviker
Kjolarna är inlämnade på lack. Har även hämtat AN6, AN8 och AN10 kopplingar samt stålomspunnen slang till dessa dimensioner idag. Det blir en dyr historia misstänker jag även om inte jag fått reda på pris idag. Jag ska betala när de 2 sista kopplingarna kommer och även sista slangen som behövdes och inte fanns hemma. Min nya Apexi Auto turbotimer smög in på fotot också Undrar vart min Bee-R tagit vägen?
Maxxtuning.se
här e det en som inte ligger och sover direckt:P gillar den skarpt. massa godis med det gör juy allt mycket roligare att greja med och även kolla:P keep it up
För att göra en liten update. Calle Edlund som även är ett nytt tillskott till GT-Tune har tagit över efter Mutte på grenrören då Mutte har brist på tid. Han har helsvetsat det första grenröret och hjälper nu till med resten medan Mutte tar hand om bränsle mm.
Bränslefilter från Edelbrock 500+hk, dyrt som satan
Fixturen för grenrör 2 färdig.
Grenrör 1 monterat.
Öhh! Trångt att bygga elbows? Hoppas det är möjligt
Millers Oil 10W60 oil kommer användas i bilen!
Även hämtat lite mer stålomspunnet och 2 kopplingar till.
Maxxtuning.se
Jag funderar på att coata grenrören, vet inte om jag testar själv eller lämnar bort det. Några tips på bra ställen jag kan lämna in eller köpa coating. Jag vet om weirdperformance någon som testat där?
Maxxtuning.se