2771
Sök

Leverans tid av DäckOnline???

OEM <3
6 957 Inlägg
5 mars 2010
Uppdaterar lite då:

Beställde och betalade i måndags, middagstid.

Klockan 11.30 ringde en postgubbe igår tors. och sa att stod utanför med däcken, 3 dagar..jag klagar
då inte big_smile

OEM <3

118 Inlägg
5 mars 2010
Är det ingen mer än jag som provat att beställa dem till närmaste "rekomenderade verkstad" för direktmontering?

Vid beställning dök det upp några förslag på verkstäder i Växjö (där jag bor) som de hade sammarbete med, de skickade däcken dit och verkstaden ringde upp mig när de fick dem.
bara att rulla dit, ta en kaffe, snacka lite skit, tacka och bocka! big_smile

allt är till salu för rätt pris..

1 853 Inlägg
5 mars 2010
FredrikGrans skrev:
Är det ingen mer än jag som provat att beställa dem till närmaste "rekomenderade verkstad" för direktmontering?

Vid beställning dök det upp några förslag på verkstäder i Växjö (där jag bor) som de hade sammarbete med, de skickade däcken dit och verkstaden ringde upp mig när de fick dem.

Inte testat det... Vad tog däckverkstan för att lägga om däcken då ?

Förra året beställde jag nya: "Yokohama Parada2 225 35 ZR19 88Y XL BSW, RPB Asymmetric" det tog typ 1 vecka bara satt det får man vara nöjd med smile

/mvh soyd

118 Inlägg
5 mars 2010
soyd skrev:
FredrikGrans skrev:

Inte testat det... Vad tog däckverkstan för att lägga om däcken då ?

Förra året beställde jag nya: "Yokohama Parada2 225 35 ZR19 88Y XL BSW, RPB Asymmetric" det tog typ 1 vecka bara satt det får man vara nöjd med smile

/mvh soyd

hmm.. kommer inte ihåg va det tog.. men när listan på verkstäder kommer upp så står prisuppgifterna också.. så man kan direkt se vilken verkstad som är närmast/billigast.. plus att folk kan lämna omdömmen på verkstäderna big_smile

allt är till salu för rätt pris..

415 Inlägg
5 mars 2010
Jag beställde förra året och betalade i förskott. De tappade bort mina däck på vägen och ingen verkade vilja ta ansvar för det. När man efter två månaders ringande gett upp hoppet om att få däcken överhuvudtaget, kom de fram. Så efter detta betalar jag alltid efter att varorna har kommit, då får det gärna ta någon dag till och kosta någon krona mer. Då vet jag i alla fall att jag inte kastar 4 nya däck i sjön.

, ___
/ _ _ _\_
&#8992;¯¯¯¯¯' [&#9788;===&#9788;]
`()_);-;()_)--o--)_)

956 Inlägg
5 mars 2010
FredrikGrans skrev:

Ja. Det tar längre tid att få de gjort då. När jag beställde dit så var det krångligt och jävligt, för gubben hade inte leverans till den verkstaden först om 2 veckor. Så fick vänta tills då. Sen 1 vecka för att få en ledig tid.

När jag beställde hem de fick jag de på 2 dagar, och monterat på fredagen samma vecka som däcken kom.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
5 mars 2010
Ursäkta att jag lånar tråden lite.
När det ändå finns en tråd om däckonline har även jag en fråga. Är dom billigast på sommardäck (195/45/16, alt 195/40/16), eller finns det något företag som är billigare?
Jag vet att däck är viktiga(så ta inte upp det här), men inte just i detta fallet jag är ute efter.. Är först och främst till för mätning (så det inte tar i skärmkant och rullar fritt vid fullt rattutslag), jag har fälgar med något för låg et hemma redan.

Vh Thomas

Mvh Thomas

2 072 Inlägg
5 mars 2010
MCMLXXXII skrev:
När det ändå finns en tråd om däckonline har även jag en fråga. Är dom billigast på sommardäck (195/45/16, alt 195/40/16), eller finns det något företag som är billigare?
Jag vet att däck är viktiga(så ta inte upp det här), men inte just i detta fallet jag är ute efter.. Är först och främst till för mätning (så det inte tar i skärmkant och rullar fritt vid fullt rattutslag), jag har fälgar med något för låg et hemma redan.

Vh Thomas

tror knappt du hittar billigare däck satsa på däckonline

Sandzoo i da house

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
5 mars 2010
Brandis skrev:
med priserna dom har är det värt väntan enligt mig... 4 helt nya åretrunt däck för 1300 kr...

Finns inget åretruntdäck! Hur kul är det att köra på skitvinterdäck på sommaren? Köper hällre bra begsommardäck på blocket big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Tvivlare
2 266 Inlägg
5 mars 2010
Jag använde direktbetalning, då kom dom efter 2-3 dagar, levererade ända fram till dörren smile aldrig några problem med dom.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
5 mars 2010
sandzoo skrev:
MCMLXXXII skrev:

Vh Thomas

tror knappt du hittar billigare däck satsa på däckonline

Tackar för det svaret.

Mvh Thomas

OEM <3
6 957 Inlägg
5 mars 2010
FredrikGrans skrev:

Tog hem däck till min gamla Jetta på de viset, men jag krängde inte på dom där..tokdyrt tongue

OEM <3

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
5 mars 2010
Jag beställde fyra däck men fick åtta.
Fick bara en faktura på fyra däck.
Tack för dom fyra extra-däcken.

327 Inlägg
5 mars 2010
Ang om Däckonline är billigast, de däcken jag vill ha så är Gummihuset billigare.

135 Inlägg
5 mars 2010
Är däcken regummerade eller helt nyproducerade hos Dackonline?

998 Inlägg
5 mars 2010
gasolinbloood skrev:
Är däcken regummerade eller helt nyproducerade hos Dackonline?

Du kan välja regummerade om du vill ha det annars så är dom nya. Fast dackonline gör inte dom bara köper in och säljer.

3 dagar tog det för mig att få dom.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

ProWanker
211 Inlägg
5 mars 2010
Rs4Danderyd skrev:
Ang om Däckonline är billigast, de däcken jag vill ha så är Gummihuset billigare.

Ja ibland sparar man en del på att kolla upp vad man vill ha för däck sen kolla var de säljs billigast.  Visst har däckonline bra priser men knappast bäst.  Mina bakdäck hitta jag på däckonline men köpte av en lokal däckhandlare istället. spara 1200kr med montering gemfört med bara däcken hos däckonline.
Senast redigerat av Coddas (5 mars 2010)

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

54 Inlägg
12 mars 2010
Hej! Lånar tråden lite när det ändå gäller däckonline... jag beställde 4 däck mot faktura och det var inga problem. Men nu undrar jag om jag ska betala den faktura som kommit nu eller betala när jag fått däcken?? Mailade och frågade och fick svar att jag skulle betala när jag fått däcken... men i texten som står i faktura brevet så har jag 7 dagar på mej att betala ifrån det datum jag fick mailet. men brukar man inte betala när man får fakturan???? Hoppas någon kan reda ut det här med fakturor åt mej. tack på förhand....

Speed FMK
849 Inlägg
12 mars 2010
Om inte jag minns mig fel så ska det betalas inom 7 dagar från det att du får fakturan via mail. Jag beställde också nu i dagarna men man brukar hinna få däcken innan de 7 dagarna gått dock. smile

Mvh Ludde

54 Inlägg
12 mars 2010
Bi0HaZZarD skrev:
Om inte jag minns mig fel så ska det betalas inom 7 dagar från det att du får fakturan via mail. Jag beställde också nu i dagarna men man brukar hinna få däcken innan de 7 dagarna gått dock. smile

Mvh Ludde

Okej men i mailet så står det: Våra faktura är skickat i sammband med orderbekräftelsen, alltså Ni skulle betala faktura inom 7 dagar efter Ni har fått däcken

????neutral

Sök