Tjena! Nu i höst ska jag flytta upp till Arjeplog där jag ska gå gymnasiet. Jag undrar vilken bil man ska satsa på där uppe. Jag är ett Volvofreak men har även börjat kolla in vissa japanare. Jag har då två frågor: Behöver man fyrhjulsdrift där uppe isåfall vilken bil ska man satsa på? jag är sugen på awd för att man ska kunna leka lite på vintern men ändå ha en stabil bil. Har ni några förslag???
Tjena! Nu i höst ska jag flytta upp till Arjeplog där jag ska gå gymnasiet. Jag undrar vilken bil man ska satsa på där uppe. Jag är ett Volvofreak men har även börjat kolla in vissa japanare. Jag har då två frågor: Behöver man fyrhjulsdrift där uppe isåfall vilken bil ska man satsa på? jag är sugen på awd för att man ska kunna leka lite på vintern men ändå ha en stabil bil. Har ni några förslag???
Mvh Bolin
förstår inte riktigt varför du ska behöva nån speciell bil där uppe(långt nere) beroende på hur man ser det. Du kan ha precis vad du själv vill ha. Har bara ett tipps skaffa inte en bil med läpp som är alltför mycket sänkt, läppen har lite tendens att fungera som plog . Men sen är ju bakhjulsdrift alltid trevligt på vintern. och för att svara på frågan om AWD så nej det är inget som du behöver om du vet hur man kör bil.
awd sitter inte helt fel, bor själv i Gällivare och kör en framhjulsdriven Ford Fiesta, sämsta vinterbilen som finns! Farsan har en fyrhjulsdriven Passat och ja måste säga att när det kommer en lite isigare uppförsbacke så är det inga problem med passaten, så om du ska köpa en bil så köp en fyrhjuldriven, men en bakhjulsdriven går också bra, gör inte samma misstag som mig och köp en framhjulsdriven bil, då är det kört!
Sorry, men du ska börja gymnasiet. Antar du är 15 bast? Är du inte lite väl tidigt ute eller gör jag ett stort misstag nu? Sen hur har du tänkt ha råd med en impreza?
Som sagt, man behöver inte fyrhjulsdriven bil bara för att man bor i Arjeplog.
Extralysen är bra att ha, man kan ofta utnyttja dem betydligt bättre än på många vägar "söderut" eftersom trafiktätheten i inlandet/fjällen inte är lika hög.
Subaru håller hög kvalitet, men Imprezza är ju obekväma sportbilen med dyr försäkring. Som förstabil är det då bättre att satsa på en Legacy eller en outback...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sorry, men du ska börja gymnasiet. Antar du är 15 bast? Är du inte lite väl tidigt ute eller gör jag ett stort misstag nu? Sen hur har du tänkt ha råd med en impreza?
Jag har sparade pengar på ett konto där både mina morföräldrar och mina föräldrar har lagt in pengar. Jag är nu 16år!