2533
Sök

Angående: POWERMEET 09! Ska du dit?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
2 juli 2009
Kommer troligen åka in, sen om jag väljer att sitta i en jänk eller vettig bil får jag se. wink
Tar ju sån enorm tid att åka om man sitter i chevan, då man tvingas in i leden. Morsan och hennes gubbe vände efter ett par kilometer förra året, de var trötta på att se folk som pissade och det hade tagit 3timmar...

Sen till de som argumenterar vilka som får åka eller inte så säger jag som i andra forum - vem bestämmer vem som får åka? Vem säger att en cheva van inte kan vara fin? Och vem ska lyckas stoppa folk?

Tidigare år har de haft vakter, men dessa har bara kunnat be folk att åka andra vägar, de har inte kunnat neka folk att åka, vilket de tycker sig ha iår. Jag har åkt hela varvet i min toyota för ett par år sen. Jag lyssnade på de funktionärer som bad oss åka bort, och sen var vi tillbaka 100meter senare, så vill man så kan man, utan att bryta regler. Står inga skyltar vad som gäller, så det är bara svänga in där man vill.

Sen håller jag med de som tycker det kunde vara vettigt med lite andra vettiga bilar. Det heter POWERmeet, och då tycker jag att det är bilar som har kraft som ska vara där, vilket det ursprungligen var. Dock verkar arrangörerna sprungit in i en vägg och fortsatt i samma stil, då de spärrar ut fler och fler, när de bilar som de spärrar egentligen motsvarar den ursprungliga tanken mer än det de gör nu.

Men vi lär väl synas på hälla. smile Jag tänkte titta på när polisen gör sin årliga burnout. wink

KTM 660
537 Inlägg
2 juli 2009
Kommer vara där. Åker om 30 min smile Party on!!

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
2 juli 2009
Åker nog ner med Monzan.
Vet ni om det bara är att åka ner och ställa ut bilen, eller om man måste ringa och "boka plats" om man säger så?

Btw, enda blatten med jänkare lär man vara. smile

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

40 Inlägg
2 juli 2009
TurboWille skrev:
camaro67 skrev:
TurboWille skrev:
Som rubriken..
Måste ju kolla!

Ja ska dit me chevan om ja bara får skiten o inte pissa så jä**a mycke servo olja..

Du är medveten om att du varesig kommer in på området eller får åka på crusingen? Stod i wheels eller power för något nummer sedan. De plockar undan gammla nerpissade vanar och annat skit som inte hör hemma där.

Shit vilken positiv ton du hade då!?
Alltså, ja kan ju fatta att dom vill ha bort de från typ marknaden o sånt, men fortfarande är det allmänna gator.. Ja ska stå som ja gjort alla andra gånger på en parkering efter vägen.. Den tror ja knappast dom kan säga nåt om..
Verkar helt jävla sjukt om man inte får glida in i västerås o bara va me, bara för man inte har en blank challenger..

De måste ju handla om mer specifika delar i så fall..
Alla borde ju fan ha en rättighet att alla fall vara med o kolla.. Oavsett om man har en "nerpissad" van eller inte..

Varför åka bil när man kan gå och varför åka i en van med tio kompisar när man inte kommer ngnstans ändå på crusingen...?

Respektera vad som är bestämt. Låt folk ha roligt och ge fan i å bråka...?

Har varit där i 8 år nu och har alltid varit vanar som utmärkt sig å svinat, och skämt ut många andra som tar någon öl och bara vill ha kul.

Hoppas på en Trevlig Helg iaf.

Mvh

40 Inlägg
2 juli 2009
sirmiro skrev:
Kommer troligen åka in, sen om jag väljer att sitta i en jänk eller vettig bil får jag se. wink
Tar ju sån enorm tid att åka om man sitter i chevan, då man tvingas in i leden. Morsan och hennes gubbe vände efter ett par kilometer förra året, de var trötta på att se folk som pissade och det hade tagit 3timmar...

Sen till de som argumenterar vilka som får åka eller inte så säger jag som i andra forum - vem bestämmer vem som får åka? Vem säger att en cheva van inte kan vara fin? Och vem ska lyckas stoppa folk?

Tidigare år har de haft vakter, men dessa har bara kunnat be folk att åka andra vägar, de har inte kunnat neka folk att åka, vilket de tycker sig ha iår. Jag har åkt hela varvet i min toyota för ett par år sen.

Det är Power Meet för jänkare, V8:or och sådant, inga europeiska bilar, förstår du ej skillnaden...?

Jag lyssnade på de funktionärer som bad oss åka bort, och sen var vi tillbaka 100meter senare, så vill man så kan man, utan att bryta regler. Står inga skyltar vad som gäller, så det är bara svänga in där man vill.

Sen håller jag med de som tycker det kunde vara vettigt med lite andra vettiga bilar. Det heter POWERmeet, och då tycker jag att det är bilar som har kraft som ska vara där, vilket det ursprungligen var. Dock verkar arrangörerna sprungit in i en vägg och fortsatt i samma stil, då de spärrar ut fler och fler, när de bilar som de spärrar egentligen motsvarar den ursprungliga tanken mer än det de gör nu.

Men vi lär väl synas på hälla. smile Jag tänkte titta på när polisen gör sin årliga burnout. wink

57 Inlägg
2 juli 2009
vans, alla europeiska bilar som är nyare än 40 år och bilar som bär fler passagerare än vad fordonet är registrerat för får inte åka på löga rakan ! det e vad dom har bestämt !

57 Inlägg
2 juli 2009
http://powermeet.vlt.se/cruising.asp

under finbils crusing får inte dem vistas skrivs det i tidningen !

3 182 Inlägg
2 juli 2009
lillsebb skrev:
http://powermeet.vlt.se/cruising.asp

under finbils crusing får inte dem vistas skrivs det i tidningen !

coolt med drive in bröllop på crusingen.

474 Inlägg
2 juli 2009
sjävklart ska man dit åker om ca 20min, med epa, kommer ta en jävla tid:P

Meister
6 763 Inlägg
2 juli 2009
Jojje_ skrev:
Åker nog ner med Monzan.
Vet ni om det bara är att åka ner och ställa ut bilen, eller om man måste ringa och "boka plats" om man säger så?

Btw, enda blatten med jänkare lär man vara. smile

De är bara att åka dit. Kommer inte ihåg men jag har för mig att de brukar var 10k bilar. Om det är på utställningen eller om de är med besöksbilar kommer jag inte ihåg.

61 Inlägg
3 juli 2009
Japp klart man ska dit.Kommer ratta min brors chrysler 300l -65.

Lycklig
4 Inlägg
3 juli 2009
Självklart blir det Power meet, man måste bara jobba lite först *suck* Sen blir det att glida dit. Får bli att ta Opeln. Skulle blivit Impalan med automatlådan har rasat... #%&¤'!!!  Hoppas inte allt för många kommer skratta åt min lilla bil.. neutral  Ta det vackert i västerrås alla!!!

1 853 Inlägg
3 juli 2009
Klart man ska dock inte med golfen... den får stå hemma i garaget... men är redan här nu kom i onsdags bara att komma ner pojkar och flickor smile

nä nu ska man dra en frukost och knalla in på området en sväng... det är dock lite mulet väder idag!

/mvh soyd

Suksikaa vittuun "pomot" !
311 Inlägg
3 juli 2009
Fanny_ skrev:
Självklart blir det Power meet, man måste bara jobba lite först *suck* Sen blir det att glida dit. Får bli att ta Opeln. Skulle blivit Impalan med automatlådan har rasat... #%&¤'!!!  Hoppas inte allt för många kommer skratta åt min lilla bil.. neutral  Ta det vackert i västerrås alla!!!

Det är ingen som skrattar åt din "girly" opel ! smile  Har sett den utanför "VV" i västhaga utan att skratta, den är ju fin smile

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
3 juli 2009
Helvetes vilket pissväder här i sthlm, hur ser det ut i västerås tror ni? Lär det vara fint väder imorn [lördag]?

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

1 853 Inlägg
3 juli 2009
Jojje_ skrev:
Helvetes vilket pissväder här i sthlm, hur ser det ut i västerås tror ni? Lär det vara fint väder imorn [lördag]?

har precis slutat regna här nu... i alla fall..

EDIT: nu öser det ner igen typiskt big_smile

/mvh soyd
Senast redigerat av soyd (3 juli 2009)

3 650 Inlägg
3 juli 2009
en polare ringde sina polare i västerås, å de regnade där med...varföör idaaag:P

2 924 Inlägg
3 juli 2009
Tokeer skrev:
Har tänkt åka dit. Hur hittar jag med min gps navigator? Vad för adress ska jag skriva in?

Västerås roll

~ Life is short, have FUN! ~

362 Inlägg
3 juli 2009
fullsize skrev:
camaro67 skrev:
fullsize skrev:

Träffen är ju för amerikanska bilar så varför ska dom då släppa in något annat? roll

Enda regeln igentligen är väll -75 eller äldre. Alltså får du mer än gärna komma in med en gammal pv. Men de brukar vara massor med nyare Corvetter och mustanger inne på området så de tycker jag att man kan släppa en supra eller något annat ballt. Men nu pratar vi igentligen om crusingen. Men samma sak kan gälla där

Ja men det är nog inte många som besöker Big meet som skulle uppskatta en ny Toyota varken på träffen eller cruisingen. Det är väl inge fel i o gilla sånt heller men själv tycker jag det är lagom hård bortsortering som det är nu smile

vi kommer ha precis samma regler i falköping den 25juli och hade precis lika förra året. powermeet precis som vi i falköping har JÄNKEBILSTRÄFF men även en klass europé vilket innebär fina gamla veteranbilar så som amazon,kapitän,mg ja lite allt möjligt. men samtidigt så står det "med undantag" så kommer det nåt som vi anser kan vara sevärt så släpper vi in den.

till cruisingen då. för att få ha crusing och annonsera om detta måste man söka tillstånd av både polis och kommun. detta blir då räknat som rullande utställning och då ställer polisen vissa krav, tex inga vanar (inget ont om dom men det är oftast bra svineri i dom) inga volvo 240/740, inga bmw av alla dess slag och inga andra ointressanta svensson bilar. nu blir säkert många irriterade och skriver att det ska vara öppet för alla. men se det som såhär istället då, vi anordnar detta för vi tycker det är kul med jänkebilar och inga toyotor osv, såna ser vi vardagligen. men alla ni där ute som nu blir irriterade, anordna en egen träff, det tycker ja skulle vara jättekul. jag skulle komma men inte i min jänkare den skulle jag parkera utanför på min kant och inte vara sur för det.....

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

362 Inlägg
3 juli 2009
nu är det 3 timmar kvar till avfärd:)

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

Sök