Beatdiz skrev:
NiV3Rt skrev:
Enligt beskrivningen av det du vill ha så skulle jag tro att ett steg1 skulle duga gott för dig (iaf ett tag
). Steg2 ger inte nämnvärt mer än steg1, men du får ett lite skönare ljud. Ett steg1 ger strax över 260hk.
Det är bara att skriva om det är nåt mer du undrar. Jag är väl hyfsat "saab-allmänbildad" och kan svara på det mesta så länge det inte är åt helvete för tekniskt
Ja det låter ju bra.
Men om vi nu tar och pratar Steg 1.
Visst, jag har läst om att mjukvaran ändras och eventuellt sportluftfilter ska sättas i.
Jag själv tror på luftfilter som ett extra komplement till trimningen. Men varför är det många som ändå ifrågasätter dess funktionalitet?
Jag har väl pratat löst med folk lite här och där och känner en viss skeptism gentemot viss personers kunskaper. he he
"- Du, skaru trimma blire till attt byta hela skiten i motorn, du ska ha en annan kam, ny topp, smidda kolvar, nya vevlager och växellådan, den drar åt helvete direkt, köp nytt"
Då pratar man om max 100hk till.
Helt plötsligt så kostade steg 1 inte längre 9800kr utan 36900kr.
Vad är det man ska tänka på då?
Kan ju då säga att mina kunskaper i praktiken sträcker sig till att kunna byta EGR rör på en Golf Mk2