Tjena
Det är så här att jag bytte kamrem på min 850 och nu vill den inte starta som jag skrivit i en annan tråd
Och jag har testat det mesta och kollat det mesta men jag får inte igång den ändå.
Det jag har kollat på den är följande.
* kollat så det är gnista - och det är det.
* kollat så det kommer bensin - och det gör det.
* haft bilmekaniker här för att kolla om remmen sitter rätt - och dom säger att den sitter rätt
* kollat felkoder - och den ger inga felkoder
* Testat starta med startkablar - och den vill inte starta
* testat rulla igång den - men den vill inte starta ( ja vet att det inte är bra men ja visste inte vad ja skulle göra )
* hört mig för ifall några ventiler är sönder - men det ska dom tydligen inte vara efter vad jag har hört
* låst bilen och låst upp den - men den är likadan ( ifall det skulle vara någon spärr där )
* kopplat ur batteriet och kopplat på det igen efter en timme - men den är likadan.
* Komptest - Men det är ingen komp
* Testat ta bort tändstift och hälla ner olja men det går inte ändå.
Det är nog det jag har kollat men den är lika död för det.
Det som händer när jag försöker att starta den är att allt går runt som det ska och det kommer typ som en avgassmäll ibland men mer händer det inte.
Sedan undrar jag om det hjälper om man byter topp på den? ja menar ifall ventiler och sånt nu skulle kunna ha gått sönder.
Och om man kan det så undrar jag också ifall en topp från en 850R passar på en 850 GLT..
Hoppas någon där ute kan hjälpa mig!
//
Dennis