Tjena, jag undrar om det går att bygga om fronten från en volvo 240 från 80-talet till en 70-tals front på en 80-talare? går detta lätt, någon som gjort det?
Tjena, jag undrar om det går att bygga om fronten från en volvo 240 från 80-talet till en 70-tals front på en 80-talare? går detta lätt, någon som gjort det?
Det går alldeles utmärkt. Beror på hur du vill fronten ska se ut, men det du behöver är:
Framskärmar Frontplåt (plåten som lyktorna sitter fast i) Lyktor
Ev. grill Ev. huv Ev. kofångare Ev. de äldre fästen som passar till äldre kofångare
Är bilen nyare än 84 och framåt så glöm inte att göra hål i skärmarna för blinkers. På tidigare modeller är detta inte ett krav (någon får gärna rätta mig om jag har fel).
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Det går alldeles utmärkt. Beror på hur du vill fronten ska se ut, men det du behöver är:
Ev. grill Ev. huv Ev. kofångare Ev. de äldre fästen som passar till äldre kofångare
Är bilen nyare än 84 och framåt så glöm inte att göra hål i skärmarna för blinkers. På tidigare modeller är detta inte ett krav (någon får gärna rätta mig om jag har fel).
Passar allt detta rakt på? Är de som att byta från 90- fronten på 740 till 940 fronten eller är det som att byta från en -90 till 940 fronten?
okej, gött att det inte är omöjligt iaf. men jag undrar samma som "nordstromj" om det är lika lätt som att byta till 940 front på 740-90a? eller är det mycket svårare?
Passar allt detta rakt på? Är de som att byta från 90- fronten på 740 till 940 fronten eller är det som att byta från en -90 till 940 fronten?
Jodå. Det är ju samma karosser i grund och botten så det ska passa mer eller mindre rakt på, med mer eller mindre modifieringar. Skall dock inte svära på det till hundra procent men det mesta ska i alla fall passa rakt över.
Edit: detta gällde 240. Vet ej hur det är när det gäller 740/940 men gissar på att det är ungefär samma där..i alla fall gällande de nyare karosserna av 7-serien..
Senast redigerat av AirOne (2 juli 2009)
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
akvarieplåten är olika på tidiga och senare -80talmen det är lätt att byta
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Ursäkta men för en okunnig, vad är "akvarieplåten" för något?
Han menar nog att dom bytte den plåten som sitter vid torkarna 1986 till en annan
DVS. Byta på en 85 och äldre slipper man byta denna plåt om man ska köra "gamla fronten" Men om du vill byta på en 86 och nyare så måste den plåten bytas för det ska stämma mot huven
Han menar nog att dom bytte den plåten som sitter vid torkarna 1986 till en annan
DVS. Byta på en 85 och äldre slipper man byta denna plåt om man ska köra "gamla fronten" Men om du vill byta på en 86 och nyare så måste den plåten bytas för det ska stämma mot huven
Jahaa den
ursäkta, men jag lånar den här tråden.. men visst borde det vara ännu lättare att byta till 75a:ans front på en 79:a? de har väl samma skärmar och huv? bara själva lyktorna som skiljer?
ursäkta, men jag lånar den här tråden.. men visst borde det vara ännu lättare att byta till 75a:ans front på en 79:a? de har väl samma skärmar och huv? bara själva lyktorna som skiljer?
Ja.
Huv Plåten framför rutan Skärmar Frontplåt Grill Ljus Blinkers
Lättast är ju att hitta nån härken bil och kapa ur plåten ifrån och ta övriga delar. Jag bytte ju till Flathooden på min 90 och de va inte så värst svårt men det tar ju en stund att passa in plåten och huven så det linjerar med skärmar och allt. Fick även modda gångjärnen lite för att få ner huven annars stämde inte plåten ut mot sidorna
Japp har köpt mig ett riktigt härk nu som huv, skärmar, lampor och allt ska på 90an. Fick för ett riktigt bra pris så lite rostlagning osv kan vara värt de