3906
Sök

Problem med avgashalterna

191 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Om man har problem med:

CO-halt tomgång, för hög,
CO-halt förhöjd tomgång, för hög
HC-halt tomgång, för hög

Finns det några enkla tips att få dessa på rätt sida strecket så att säga? Byta kissen kommer inte på tal eftersom detta ska kollas imorgon. Har pratat med förra ägaren som hade samma problem, hans tips va att köra den ordentligt varm. Andra säger att man ska slå i lite E85 hmm Väldigt kluven i denna frågan och behöver tips från er som har erfarenhet utav detta problem.

Mvh Linus

Åttafemti R

76 Inlägg
2 juli 2009
Kör hårt som fan från jobbet imon till stan:) så ska du se att det blir bra;)

191 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
lol Får nog bli så, varva ur han ordentligt

Åttafemti R

191 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Inte mycket tekniskt folk online så här dags kanske, får helt enkelt köra på förra ägarens tips.

Åttafemti R

Miklen
3 juli 2009
..läckage avgassystem.. tjuvluft..vacuumslangar..jadu.. smile

76 Inlägg
3 juli 2009
japp big_smile varva ut den wink sen testar du innan du åker in till bes för det kan du göra på deras saker;)

191 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Miklen skrev:
..läckage avgassystem.. tjuvluft..vacuumslangar..jadu.. smile

Nej ngt sånt är det inte.. Eftersom förra ägaren botade sitt problem med att varva ur den och värma upp den ordentligt så borde det gå för mig också. Men jag tänkte att det kanske finns fler grejer man kan göra så man inte ligger precis på gränsen.

Åttafemti R

2 911 Inlägg
3 juli 2009
Tempgivare, motorn tror den är kall och fläskar på med soppa.
Värt att kolla, då dessa brukar kosta mindre än det kostar sig att fula med e85 i tanken.

191 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
För er som undrar så gick bilen igenom med marginaler. Killen undrade vad jag gjort med bilen för att få så låga värden helt plötsligt cool Sen tyckte han att bilen låter alldeles för högt, det bjuder jag på wink

Åttafemti R

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
3 juli 2009
Hur var lambda värdet ?

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

191 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
supersupra87 skrev:
Hur var lambda värdet ?

Förra gången var det 1,02 denna gången 1,01. Lambda klarade sig förra gången också.

Åttafemti R

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
3 juli 2009
Lotec skrev:
supersupra87 skrev:
Hur var lambda värdet ?

Förra gången var det 1,02 denna gången 1,01. Lambda klarade sig förra gången också.

Ok, najs.

Undrade bara för att jag har själv "lite" höga värden, lambda på 0.85 tongue

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

Sök