3398
Sök

Köpråd saab el volvo

1 339 Inlägg
4 juli 2009
Nisse1 skrev:
Kika på en Omega kombi runt -03, sista modellen. DÄR har du utrymme vill jag lova!

hahaha, here we go again..

5 111 Inlägg
4 juli 2009
Volvo740an skrev:
haha de e helt otroligt vad alla rekommenderar sina egna märken..Det gällde SAAB eller VOLVO, inte Audi, inte Passat, och inte Mercedes, och usch för nyare Mercedes (90-tal och framåt), elr nja vill man ha en bil som e bajsbrun vid alla kanter så e de väll helt ok, ingen tvekan. Och hon skulle inte ha en ny utan 01-04 ungefär. Då har Volvon större lastutrymme än både Audi och Passat

Fast som sagt, åk o kolla så ser du

Eller så var det som så att hon skrev så här:
"ja vill ju ha så stort utryme som möjligt "
Då kan det kanske vara hjälpsamt med tips om andra bilar som också har utrymme som man inte tänkt på. roll
Själv hade jag inte haft något emot att rekommenderas andra alternativ om jag varit ute efter en rymlig bil. Hade det då kommit fram ett förslag på bil som jag inte hade velat ha själv hade jag nöjt mig med ett "tack men nej tack"...
Har sen inget med "eget märke" att göra, jag har genom åren haft Opel, Volvo, Saab, Ford, Mercedes och Willys... Är ingalunda någon fanatiker av något enstaka märke men nu är det så att jag hört att just E-klass kombi ska vara imponerande stora och med tre hundar så vill man väl ha så stort utrymme som möjligt om man vill ha en "vanlig" kombi.
Omega B är också ett alternativ som sägs vara stort ja... Har också hört att Citroën XM ska ha rätt så bra utrymme, men det är inget jag kan bekräfta.

175 Inlägg
4 juli 2009
Volvo740an skrev:
Nisse1 skrev:
Kika på en Omega kombi runt -03, sista modellen. DÄR har du utrymme vill jag lova!

Är väl bättre att rekommendera större bilar eftersom hon ville ha en som man får plats med hundar i? Herregud..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 juli 2009
Volvo740an skrev:
haha de e helt otroligt vad alla rekommenderar sina egna märken..Det gällde SAAB eller VOLVO, inte Audi, inte Passat, och inte Mercedes, och usch för nyare Mercedes (90-tal och framåt), elr nja vill man ha en bil som e bajsbrun vid alla kanter så e de väll helt ok, ingen tvekan. Och hon skulle inte ha en ny utan 01-04 ungefär. Då har Volvon större lastutrymme än både Audi och Passat

Snacka om att kasta sten i glashus...

(740 köprådstråden, remember?)

Mercedes rostar, Volvo har andra nackdelar. Köper hon en Mercedes som är fullservad är där fortfarande garanti kvar (30år, gäller om den är fullservad), om den nu skulle bli "bajsbrun vid alla kanter"

Visst, vem servar en 20 år gammal MB på märkesverkstad? Men är bilen bara 5-10år är chansen stor att stöta på en med s-bok. Och då kan man fortfarande gå till Mercedes och begära rep.

Även om dessa kommer komma med alla undanförklaringar till varför de inte skall göra någon reperation. Precis som alla (i princip) handlare beter sig numera hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 339 Inlägg
4 juli 2009
Rquired skrev:
Volvo740an skrev:

Mercedes rostar, Volvo har andra nackdelar. Köper hon en Mercedes som är fullservad är där fortfarande garanti kvar (30år, gäller om den är fullservad), om den nu skulle bli "bajsbrun vid alla kanter"

Visst, vem servar en 20 år gammal MB på märkesverkstad? Men är bilen bara 5-10år är chansen stor att stöta på en med s-bok. Och då kan man fortfarande gå till Mercedes och begära rep.

Även om dessa kommer komma med alla undanförklaringar till varför de inte skall göra någon reperation. Precis som alla (i princip) handlare beter sig numera hmm

Garantin gäller bara om där i HÅL i plåten..Tyvär, och även i den tråden gällde det endast VOLVO och även i början Mercedes, då kan man tycka att det står mellan dom två märkena och inte mellan 6 olika elr? Visst jag gillar Volvo men jag skriver inte att dom ska köpa Volvo när dom inte vill ha en Volvo för att det vart inte det dom är ute efter.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 juli 2009
Volvo740an skrev:
Rquired skrev:
Volvo740an skrev:

Garantin gäller bara om där i HÅL i plåten..Tyvär, och även i den tråden gällde det endast VOLVO och även i början Mercedes, då kan man tycka att det står mellan dom två märkena och inte mellan 6 olika elr? Visst jag gillar Volvo men jag skriver inte att dom ska köpa Volvo när dom inte vill ha en Volvo för att det vart inte det dom är ute efter.

Är fullt medveten om vad garantin gäller, håller själv på med att få en rostreperation godkänd av Mercedes. Det behöver verkligen inte vara hål för att garantin skall gälla, men det skall "komma underifrån" och inte genom ett "påslag". Vilket innebär att oseriösa handlare klassar allt som påslag och ser om kunden köper det. Inget som är specifikt med Mercedes ifs.

Vad som hände i 740-tråden är upp till var och en att avgöra, det är ingenting som kommer sluta väl att diskutera här. Ville bara ge en liten vink...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Meister
6 763 Inlägg
4 juli 2009
Volvo740an skrev:
Nisse1 skrev:

Och vad menar du med de?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 juli 2009
Vill du ha diesel så kan jag väll tyvär inte rekommendera någon 9-5, volvo däremot har gjort en hel del bra dieselmotorer och visst är V70in aningen större än 9-5 vad gäller lastkapacitet, men inte mycket...

Om hundarna dina har det trångt nu så kommer det troligtvis inte bli mkt bättre med en V70. Då är det kanske dags att snegla på en Chevy Suburban eller liknande, och dom finns ju med riktigt manliga dieslar! big_smile

Rock'n Roll

Sök