2624
Sök

Felsökning: Kenwood dnx5220, USB fungerar ej.

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
hej jag har köpt en kenwood dnx5220 men har ett problem som e så att jag har vart o köpt en usb men när jag kopplade in d så står d forfarande no divers, så min fråga till er som kan d, vad kan va felet? e d några inställningar som e fel eller nåt annat? eller om d finns nån som bor nära mej som kan hjälpa mej, så klar betalar jag för d, bor på tjörn. snälla hjälp!!!
Senast redigerat av mr_Hasse (4 juli 2009)

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
up

Volvo S40 turbo.

8 156 Inlägg
4 juli 2009
Läs reglerna så går det bättre wink
Jag fixade till rubriken. Bra rubriker är ett måste för att få bra svar.

Sen så ska du tänka på detta tills nästa gång.
§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.

/Moderator Phaetoon

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
4 juli 2009
No drivers antar jag att du menar? Det skulle isåfall betyda att din HU inte känner igen USB-minnet.
Är det något speciellt USB-minne, eller bara ett helt vanligt (utan specialprogramvara)?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Läs reglerna så går det bättre wink
Jag fixade till rubriken. Bra rubriker är ett måste för att få bra svar.

Sen så ska du tänka på detta tills nästa gång.
§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.

/Moderator Phaetoon

tacka skall tänka på d nästa gång.....

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Phaetoon skrev:
No drivers antar jag att du menar? Det skulle isåfall betyda att din HU inte känner igen USB-minnet.
Är det något speciellt USB-minne, eller bara ett helt vanligt (utan specialprogramvara)?

ja det e ju d jag menar.. och det e en helt vanligt som jag köpte på biltema. måste man ha en speciell med programvara??? jag e rätt så ny i detta.. tack för hjälpen...

Volvo S40 turbo.

Gorgilus addictus
4 757 Inlägg
4 juli 2009
mr_Hasse skrev:
Phaetoon skrev:

ja det e ju d jag menar.. och det e en helt vanligt som jag köpte på biltema. måste man ha en speciell med programvara??? jag e rätt så ny i detta.. tack för hjälpen...

Hur stort är minnet?

Vissa enheter kan inte läsa mer än 4 GB minne te x.

Allt för den där jävla hatten!

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
mr_Hasse skrev:
Phaetoon skrev:

Hur stort är minnet?

Vissa enheter kan inte läsa mer än 4 GB minne te x.

den jag har e på 8 gb. hur skall man veta vilken e den som passar till min enheter? har du några tips?

Volvo S40 turbo.

6 Inlägg
4 juli 2009
Har hört att många enheter inte kan läsa minnen i NTFS-format utan bara formaterade i FAT-format, nu verkar det ju vara storleken i detta fallet men kanske kan vara värt att kolla upp också smile

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Sky skrev:
Har hört att många enheter inte kan läsa minnen i NTFS-format utan bara formaterade i FAT-format, nu verkar det ju vara storleken i detta fallet men kanske kan vara värt att kolla upp också smile

skall allt göra.. men vet ej hur eller var jag ska titta på d???? har du nån tips om d?

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
det gick med 2 gb men vill helst ha en på 4 gb hur skall jag veta om det skulle passa min enhet? bara så jag inte köper en till som inte skulle passa?

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Koppla in 4 gb-minnet i datorn, högerklicka på det och välj egenskaper. Om det står NTFS under filsystem så formaterar du om det i FAT32.
Sen fyller du på lite musik och testar igen.

Jag kan inte tänka mig en nu HU idag som inte hanterar större minnesmängd än 2 gb såvida det inte är Kina-prylar.
Kenwood:n hanterar garanterat större minnen än så.
mr_Hasse skrev:
det gick med 2 gb men vill helst ha en på 4 gb hur skall jag veta om det skulle passa min enhet? bara så jag inte köper en till som inte skulle passa?

okej.. men grejen e så att jag har köpt en med 8 gb men den gick inte alls, fast jag har ej tittat på d om d står ntfs skall titta på d o testa på min enhet kanske går, eller hoppas att d går... tack för tipset..

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
har tittat på den jag har hemma som e 8 gb och det står på filsystem att det e FAT32.. men den gick inte alls. då hoppas att 4 går. skall köpa en ny imon o testa...

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
på usb e det bara musik, och på sterio format så tror jag att det e bara för musik har ej pillat för mycket med sterio och har ej hittat nåt än när de gäller usb i enheten..

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
nu har man köpt en på 4 och det gick hur bra som helst.. så nu vill jag tacka alla som hjälpte mej med tips o råd.
Senast redigerat av mr_Hasse (6 juli 2009)

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Kul att det fungerade, du har inte testat med ett annat 8 gb?
mr_Hasse skrev:
nu har man köpt en på 4 och det gick hur bra som helst.. så nu vill jag tacka alla som hjälpte mej med tips o råd.

nej det har jag inte men alla jag har frågat har sagt te mej att jag bör ha max 4 vet inte varför. men skall kanske testa ändå...

Volvo S40 turbo.

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
7 juli 2009
den har inga problem med ens 16gb minnen. vci har kört upp till 80gb hårddiskar med den.
Men det finns mycket kina minnen där ute och de kan ´vara lite lynniga. sandisc , trekstor och mpnga andra stora funkar alltid perfekt + dom är snabbare.

429 Inlägg
7 juli 2009
Du har turen att du köpte 8gb på biltema då, eftersom det är öppet köp där smile Så går ju att lösa, du kan ju alltid ha flera minnen. Alt. köpa ett "seriöst" minne och kolla så du får öppetköp om det inte skulle funka. smile 4 gb räcker ganska långt endå, alltid kul att uppdatera låt listan ibland ^^ Kör med 8gb ipod och tycker aldrig att jag kommer igenom den tongue

// Pontus

x40
1 209 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Roger-T skrev:
den har inga problem med ens 16gb minnen. vci har kört upp till 80gb hårddiskar med den.
Men det finns mycket kina minnen där ute och de kan ´vara lite lynniga. sandisc , trekstor och mpnga andra stora funkar alltid perfekt + dom är snabbare.

okej skall kolla på i fall jag hittar nåt av d. den jag har nu e sandisc och e på 4 och funkar fint. tack för info.

Volvo S40 turbo.

x40
1 209 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
biber skrev:
Du har turen att du köpte 8gb på biltema då, eftersom det är öppet köp där smile Så går ju att lösa, du kan ju alltid ha flera minnen. Alt. köpa ett "seriöst" minne och kolla så du får öppetköp om det inte skulle funka. smile 4 gb räcker ganska långt endå, alltid kul att uppdatera låt listan ibland ^^ Kör med 8gb ipod och tycker aldrig att jag kommer igenom den tongue

hehehe.. ja det kan man säga om man hade sparat kvittot, men nä inte jag, så fort jag kom hem så laddade jag musik och sen gick jag te bilen för att testa. nä det gick inte, sen blev sur så slängde allt... fast mine hittade jag igen men inte kvittot... big_smile

Volvo S40 turbo.

Sök