Saab 9000 Aero, Steg 1 eller 3?

Charlie33
5 juli 2009 · 36 Inlägg

Hallå, har just köpt mig en härlig Saab 9000 Aero -94. Skall uppgradera bilen men har svårt att välja. Steg 1 eller steg 3.

Några saker som jag bollar mellan.
Bränsleförbrukning (normal körning)
Prestanda, jämfört med pris (vad är mest prisvärt?)
Mest motorvänligt? (spelar det ens någon roll?)

Senast redigerat av Charlie33 (5 juli 2009)

Rille0
5 juli 2009 · 2 021 Inlägg

bränsleförbrukning vid normal körning borde inte påverkas alls.
Steg 3 på en aero borde ge runt 290hk? prestandan är det nog inge fel på isåfall.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Hamilton
5 juli 2009 · 8 873 Inlägg

Mest för pengarna får du ut av ett steg 1.

Fotograf på tierpidag.se
Charlie33
5 juli 2009 · 36 Inlägg

Känns som att ett steg 1 ligger närmast till hands, har dock lokaliserat ett steg 3 chip hos en bilskort som gått ca 2.000 mil. För endast 1,500. har ej kollat tillverkare, men ett bra pris! Det gör beslutet lite svårare, med tanke på att jag vet inte hur länge till bilen kommer att vara i min ägo(utlandsflytt) därför kan steg 3beg styrenhet och köpa övriga steg 3 komponeter vara mer ekonomiskt om jag skall sälja bilen... Har ni några åsikter?

WELiN
6 juli 2009 · 50 Inlägg

Personligen skulle jag aldrig köpa en box utan att veta/kolla vad det är för siffror där står i den boxen.

Det är okej att låna bilder som jag tagit, bara de taggas "- photo by WELiN -"
http://picasaweb.google.com/alex.welin/ - Alla mina publicerade bilder.
Charlie33
6 juli 2009 · 36 Inlägg

Hur kan man få information om boxen med hjälp av siffrorna då? ex kolla deras ursprung osv.. Vart kollar med det isf, tillverkaren antagligen?

WELiN
6 juli 2009 · 50 Inlägg

Jag hade hellre köpt ett där någon kan intyga att du tex har spikkänsligheten kvar i programet, då jag sett alldeles förmåga såna exempel.

Det är okej att låna bilder som jag tagit, bara de taggas "- photo by WELiN -"
http://picasaweb.google.com/alex.welin/ - Alla mina publicerade bilder.
Charlie33
6 juli 2009 · 36 Inlägg

Vad menar du med "spikkänsligheten? Kan det inte vara så att den inte är anpassade för just min bil om jag sätter in den utan är anpassad för den tidigare bilen. Alltså att den tror att det är samma bil...?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang