3439
Sök

Olovlig körning

Muttley
6 juli 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
troll mytoman, emm .

Om man är påverkad brukar man hamna i fyllecellen, och får bara bli hämtad av en anhörig som måste visa sig nykter med.
Vet då jag varit med och hämtat en som körde påverkad.

Kan vara en liknande situation som jag råkade ut för.
Körde som en blådåre på E6 (Omkörningar i högerfilen, 200km/h förbi lastbilar i vägrenen o.s.v.) och när han efter en dryg mil kom ikapp mig så visade han varken legitimation eller något som ens var i närheten av något polisiärt.
Men jag ville ju inte reta upp honom ännu mer och be om det så...

Hände inget då heller.
Han "skulle tänka på det över helgen".

cool

Nu känner vi ju till dig med. Så dig litar vi inte på när du skriver så. wink

DFFL
9 020 Inlägg
6 juli 2009
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
troll mytoman, emm .

Om man är påverkad brukar man hamna i fyllecellen, och får bara bli hämtad av en anhörig som måste visa sig nykter med.
Vet då jag varit med och hämtat en som körde påverkad.

Körde som en blådåre på E6 (Omkörningar i högerfilen, 200km/h förbi lastbilar i vägrenen o.s.v.) och när han efter en dryg mil kom ikapp mig så visade han varken legitimation eller något som ens var i närheten av något polisiärt.

Hände inget då heller.

cool

sad Taskigt, för det är faktiskt sant.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
6 juli 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

Hände inget då heller.

cool

naaw stackars firetraxx jag kan bjuda på en glass så blir allt bättre smile

715 Inlägg
6 juli 2009
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:

Hände inget då heller.

cool

japp om det är sant så tycker jag nog ändå trådskaparen är värst om det är sant... För man har ju ingen kontroll om det kommer en gåend på en 50-väg när man ligger i 100 speciellt inte onykter. På motorvägen är där ju inga oskyddade trafikanter

chaib
6 juli 2009
Trådstartare
Inga lögner här tallar sanning, tro mig polisen som stoppa mig va för snäll mot mig och jag undrar hur länge brukar det ta för att få lappen hemskickad? och jag vet att jag har gjort ett misstag det är jag mycket medveten om med:)
Senast redigerat av chaib (6 juli 2009)

Miklen
6 juli 2009
Trådstartare
När ja smällde me en spårvagn så tog det bara 1 år innan beslut om återkallning av körkort drogs igång..jäkligt snabba är dom !!

chaib
6 juli 2009
Trådstartare
jo men i och med att han sa att jag skulle få böter borde jag iallafall få lappen hem inom 1 vecka :S

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
6 juli 2009
Beror på var det 50 väg fanns.
Känner till många 50 vägar där inte finns ett sk!t! Gammalt ind. område om ens det, inte ens stadsbusen håller 50 där...
Men onykter? Fy skäms! Det finns inga norrländska skogar i skåne va? Då hinner man nyktra till innan man kommer hem.... wink

Dessutom är poliser inte dom snabbaste i världen på pappersjobb. Kan komme ett brev lagom till jul om man har tur.
Senast redigerat av Grabber (6 juli 2009)

Stolt kirunabo
234 Inlägg
7 juli 2009
Sätt dig inte bakom ratten igen för fan.
Senast redigerat av audirocks (7 juli 2009)

Psn: Audirocks

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 juli 2009
chaib skrev:
Inga lögner här tallar sanning, tro mig polisen som stoppa mig va för snäll mot mig och jag undrar hur länge brukar det ta för att få lappen hemskickad? och jag vet att jag har gjort ett misstag det är jag mycket medveten om med:)

Släppte polisen iväg dig efter en sådan sak borde det fasen vara han som satt i bur, dela cell med dig kanske?

Kanske lite elakt sagt, men en sådan har sak måste ha ett rejält straff. Om man är polis och inte inser det tycker jag det finns bättre yrken. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

chaib
7 juli 2009
Trådstartare
jo kanske det kommer till jul eller nästa år men vad är chansen att jag får för det skrev inte under på plats eller nåt kan ju bara säga att det inte va jag som körde hmm och om jag har rätt för mig ska såna här säker prioriteras ganska snabbt i och med att jag får snart ta körkortet igen så är det inte så att jag ska få be skedd efter jag har tagit körkortet igen
Senast redigerat av chaib (7 juli 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2009
tkd_rille skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:

cool

naaw stackars firetraxx jag kan bjuda på en glass så blir allt bättre smile

Mjukglass med tuttifrutti-strössel? big_smile

Det är sant det jag skrev, och det var en skitsak jag körde så för...
Hade glömt passet i lastbilen och skulle till GBG och festa.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

No Shame Racing Crew
680 Inlägg
7 juli 2009
du ska vara jävligt glad att du inte körde på ett barn eller någon annan.J***A

No Shame Racing Crew

406 Inlägg
7 juli 2009
Men hur fan fungerar det hela? Om man kör onyckter och förfort och blir stoppad då ska man ju blåsa? Men polisen får ju inte plåsa mig om han inte har ett intyg att visa upp har jag för mig:/ Och intygen får dom bara når dom ska stoppa flera bilar på nyckter kontroll.

MvH Glenn Wiberg

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 juli 2009
mulleina skrev:
FireTraXX skrev:
tkd_rille skrev:

cool

japp om det är sant så tycker jag nog ändå trådskaparen är värst om det är sant... För man har ju ingen kontroll om det kommer en gåend på en 50-väg när man ligger i 100 speciellt inte onykter. På motorvägen är där ju inga oskyddade trafikanter

Säg inte det, vid E20 olskroksmotet sprang det över 2 fyllon över den totalt 6-7 filiga motorvägen vid den platsen mitt i rusningstrafik tongue har ju hänt fler gånger, åkte iväg en natt för ett litet tag sen och då tyckte en snubbe att de va en bra idé att kissa vid påfarten på motorvägen, va nära ögat kan ja säga..
Finns måååånga tillfällen då de funnits oskyddade trafikanter på motorvägen, så där e man inte helt säker, även om de oftast är mindre än på 50 vägarna tongue

Med lem
624 Inlägg
7 juli 2009
Jag hoppas att du inte får ta det igen. Kör man onykter så är man verkligen inte mogen för att ha körkort. Rent ut sagt: Jävla idiot!

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Jospan
7 juli 2009
Trådstartare
Det ligger nog mycket osanning i den här tråden det är jag övertygad om.

1 814 Inlägg
7 juli 2009
Punkt skrev:
Jag hoppas att han kommer ihåg det!

Tror du på fullt allvar att du ska kunna köra onykter, utan körkort och 50km/h över hastighetsgränsen?! Man blir ju för f*n mörkrädd.

Kanske fanns en anledning till att dem drog in det första gången? Vissa är inte lämpade till att ha körkort helt enkelt.

+1

chaib skrev:
japp men som sagt alla gör sina misstag smile

Du gjorde flera på samma gång, Tänk ett steg längre nästa gång. Jag tror verkligen inte du vill sitta där dagen efter som du skadar någon/några allvarligt eller rentav tar någon liv.

46 Inlägg
9 juli 2009
folk som bryr sig om bilar eler liv kör inte onykter. Att köra "olovligt" (utan körkort etc) skiter jag fullständigt i, det är kul och borde inte ses som "hårt". Men rattfylla? Jag kan lova dig att du hellre önskat din egen död än dina 3 polares som satt i bilen och mamman och barnet du fronta med...

42 Inlägg
14 juli 2009
chaib skrev:
japp men som sagt alla gör sina misstag smile

Är du helt j#### patetiskt eller ? Som sagt man blir ju mörkrädd....

Sök