3762
Sök

Är crx något att ha??

397 Inlägg
21 april 2006
#21
Själv är man bodybuilder sen 12 år tillbaka, tränar med puts(ianovski)
så jag brukar byta motor på min jagga, som förövrig har 12 burkar..
Börjar med att lyfta upp bilen (biceps får jobba men det är skönt)
Sen tar jag ett stadigt tag om ena motorfästet och drar som fan!
då får dock hela ryggmuskeln jobba rätt bra, även trapsen får stryk!
Efter ett tag lossnar motorn, å då lyfter jag ur den å ställer den på pall, Superbra övning för
hela överkroppen!
När det är klart brukar jag lägga mig under bakaxeln och göra ett par reps för brösten.. Superbra!
Man tränar även greppet..

Herr
1 722 Inlägg
21 april 2006
#22
WasteGate ;>>>>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
21 april 2006
#23
nej nej nej.. ingen j*vla honda för ***!!!!

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

opeltok
26 Inlägg
21 april 2006
#24
Om det det är liten bil med många hästar för en liten peng kan jag ju rekomendera att du köper en opel kadett gsi 16v brukar ligga runt 10-15 tkr för en i hyffsat skick. Dom pissar ju på både crx å cxr vtech. Kadetten e inte så dur i försäkring om den står på dina föräldrar reservdelar kan man hitta rätt så billigt.

http://www.blocket.se/li?q=kadett+gsi&a … s=&me=

Opel i pannan och bensin i blodet.
Opel Kadett GSi 16v<--- Min Pärla :D

dARKiE
5 031 Inlägg
21 april 2006
#25
WasteGate skrev:
Själv är man bodybuilder sen 12 år tillbaka, tränar med puts(ianovski)
så jag brukar byta motor på min jagga, som förövrig har 12 burkar..
Börjar med att lyfta upp bilen (biceps får jobba men det är skönt)
Sen tar jag ett stadigt tag om ena motorfästet och drar som fan!
då får dock hela ryggmuskeln jobba rätt bra, även trapsen får stryk!
Efter ett tag lossnar motorn, å då lyfter jag ur den å ställer den på pall, Superbra övning för
hela överkroppen!
När det är klart brukar jag lägga mig under bakaxeln och göra ett par reps för brösten.. Superbra!
Man tränar även greppet..

....

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

311 Inlägg
21 april 2006
#26
dj_aggwa skrev:
nej nej nej.. ingen j*vla honda för ***!!!!

där kom en 240 raggare wink

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
21 april 2006
#27
Gladen skrev:
dj_aggwa skrev:
nej nej nej.. ingen j*vla honda för ***!!!!

där kom en 240 raggare wink

Ja, en som aldrig kommer åka annat än Volvo 240 resten av livet.


El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
21 april 2006
#28
civic skrev:
Gladen skrev:
dj_aggwa skrev:
nej nej nej.. ingen j*vla honda för ***!!!!

där kom en 240 raggare wink

Ja, en som aldrig kommer åka annat än Volvo 240 resten av livet.

Nämn en bil som det finns så många som då.^^  finns ingen bättre.. wink

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
21 april 2006
#29
dj_aggwa skrev:
civic skrev:
Gladen skrev:

där kom en 240 raggare wink

Ja, en som aldrig kommer åka annat än Volvo 240 resten av livet.

Nämn en bil som det finns så många som då.^^  finns ingen bättre.. wink

Ja se hur fräscha de är.
Vilken otrolig väghållning de har och komfort !
Och man får inte glömma att de är grymt snygga också.


RoNtO
21 april 2006
#30
1:a växeln uppe på 60, 2:a växeln uppe på 110 går min crx -89 på.. Du kommer inte ångra dig mannen.. ;-)

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
21 april 2006
#31
civic skrev:
dj_aggwa skrev:
civic skrev:

Ja, en som aldrig kommer åka annat än Volvo 240 resten av livet.

Nämn en bil som det finns så många som då.^^  finns ingen bättre.. wink

Ja se hur fräscha de är.
Vilken otrolig väghållning de har och komfort !
Och man får inte glömma att de är grymt snygga också.

ja din har ju bra väghöllning, svänger inte när man vrider på ratten..
å inte tala på komforten, sitta i knät på varandra fast man sitter i olika säten..
fräscha ä dom mä ja.. rost mitt på bakskärm, köfförtlucka m.m.

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

81 Inlägg
21 april 2006
#32
Köp min Celica istället wink Piskar crx prestanda och utseendemässigt smile

Nej men jag hade ju hellre investerat i en 740Turbo än en crx. På tok för lite driv under huven för att vara fwd. Hade ju hellre köpt en slö bakhjulsdriven bil som man kan ha lite kul med istället smile


dARKiE
5 031 Inlägg
21 april 2006
#33
dj_aggwa skrev:
civic skrev:
dj_aggwa skrev:

Nämn en bil som det finns så många som då.^^  finns ingen bättre.. wink

Ja se hur fräscha de är.
Vilken otrolig väghållning de har och komfort !
Och man får inte glömma att de är grymt snygga också.

ja din har ju bra väghöllning, svänger inte när man vrider på ratten..
å inte tala på komforten, sitta i knät på varandra fast man sitter i olika säten..
fräscha ä dom mä ja.. rost mitt på bakskärm, köfförtlucka m.m.

snälla starta ingen diskussion som du inte kommer klara av att vinna. varför slänga alla japsbilar över en kant? finns många japsar som kan leka med din bil rakt fram och på bana utan att ens anstränga sig..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

648 Inlägg
21 april 2006
#34
Tjenare

jag har ägt min CRX i 4år nu ända från helt standard till hur den är nu

först och främst vill jag bara säga  en standard 740tic och Celica GTi drar INTE en CRX 124hp  speciellt inte en celica dom är trötta

0-100 på 8.5 sekunder det stämmer defentivt inte 124hp ligger runt 7.5 standard snarare så att 107hp CRX´n ligger runt 8sekunder

Min CRX har gått 14.75 på 402m   enda trimmet jag har på den är Avgas och grenrör + avskärmat luftfilter..det trimmet är väl nästan ett måste då bilen blir så mycket roligare och kvickare

0-100 går på 7sekunder ibland strax under


försäkringen är dyr för en 18åring med nytaget kort ..kolla upp det innan köp

sen kolla upp rosten låda och kopplingen drivknutarna och stirra dig inte blind på milen..är bara oljan bytt regelbundet så rullar en CRX motor hur långt som helst,skottsäker motor

Motorn är som sagt en pärla och tål hur mycket stryk som helst + att den inte drar nån bensin just..körde min på 0.58 under en långfärd till mantorp och tebax och jag stod på litegrann då o då så det var ingen regelrätt fiskörning..drar aldrig över litern heller vid buskörning

har du mer frågor ang CRX så fråga gärna här eller skicka ett PM så ska jag hjälpa dig så gott jag kan  dela med mig av mina CRX erfarenheter


draminbil.nu
1 382 Inlägg
21 april 2006
#35
WasteGate skrev:
civic skrev:
tror inte TIC'en drar Rexen. man åker ju för halva bensinkostnaden i en crx också (värt å tänka på när bensin kostar 12,40 )

Du pratar om bensinkostnad?
Kolla på vad reservdelarna till en crx kostar, och som  nedanstående författare skrev, försäkring.. osv.. undra om inte crx klassas som sportvagn? då blir försäkring därefter..
Och jag tror inte en crx hänger av en 740 tic med ET motorn.. inte en suck..
Absolut inte i starten, sen kanske det är jämt (om crxen har tur) å sen får vridmomentet tala
som man oftast inte får i en sugis, förutom i jänkare.. så förslag..
Köp en crx, släng i en corvette LT1 motor! perfa.. då har du flera hundra hästar å ett maffigt vrid!
å du, då piskar du volvo skruttförti med hästlängder.. haha..
Ämen seriöst, som förstabil bör du räkna in ALLA kostnader, inte bara soppan.
Även hur lättmekat det är, försök byta koppling på en crx för första gången hemma själv!
på en sevvenfårti åker du till GDS å byter, lyft, plocka bort lådan, pilla den kopplingen, på me skiten å ut å åk.. typ..
Försäkringskostnader,
resdelar,
turbo smile
kvalisort.. osv


jaja.. gillar du CRX ska du såklart åka det!

//Stoffe

Menar du att en turbo har ett bättre vrid hela vägen?? hmmm

Resten håller jag med dig om!


1 741 Inlägg
21 april 2006
#36
men volvo 740 tic eller en crx.. är ju heeeelt olika världar.. en är bakhjulsdriven och rattlåsräser och den andra är framkrafsare och bara älskar kurviga vägar.. är ju helt vad du gillar köra..

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

TVT Member
377 Inlägg
21 april 2006
#37
tecman skrev:
men volvo 740 tic eller en crx.. är ju heeeelt olika världar.. en är bakhjulsdriven och rattlåsräser och den andra är framkrafsare och bara älskar kurviga vägar.. är ju helt vad du gillar köra..

håller helt o hållet med.....kunde inte sagts bättre, de e ju svårt att jämföra 2 bilar som är såå olika....Sj skulle man ju utan att fundera två ggr ta crx:en.....de e ju hur fort man kan åka i kurvorna som räknas hehe wink

Golle
448 Inlägg
21 april 2006
#38
Har haft min Crx i drygt 3 år nu. Helt klart den roligaste bil jag ägt, och absolut inte dyr i reservdelar som vissa påstår.

James May: In other news.... I've fitted a fan!

Majestas
1 319 Inlägg
21 april 2006
Trådstartare
#39
tecman skrev:
men volvo 740 tic eller en crx.. är ju heeeelt olika världar.. en är bakhjulsdriven och rattlåsräser och den andra är framkrafsare och bara älskar kurviga vägar.. är ju helt vad du gillar köra..

Som första bil ska jag ha en liten bil som inte har så mycket motor med som älskar att pressas på kurviga vägar. också lite sound i den oxå wink

Team VeboTrim

LicensSvetsare
280 Inlägg
21 april 2006
#40
tecman skrev:
men volvo 740 tic eller en crx.. är ju heeeelt olika världar.. en är bakhjulsdriven och rattlåsräser och den andra är framkrafsare och bara älskar kurviga vägar.. är ju helt vad du gillar köra..

Vad f*n är rattlåsräser från något?  Jag skulle snarare köpa en 740, men jag förstår inte varför alla tjötar om det, killen har ju inte ens yttrat att han skulle vilja ha en 740!

Jag skulle skarpt avråda från ett crx köp, jag kan inte se en enda fördel med den bilen, punkt slut!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!


Sök