3217
Sök

Köpråd: Ny tjänstebil/förmånsbil för 320tkr

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 juli 2009
#21
Rquired skrev:
TenZer skrev:
Rquired skrev:
För den pengen kan du få en Alpinvit Bmw 318iT med:
Komfortpaket
CD-stereo
Parkeringshjälp
takreling
armstöd
aut. avbländingsbar backspegel
farthållare
aut.klima
regnsensor
Sportstolar
Xenonljus
helljusassistant
Velourmattor
Dragkrok avtagbar
Adaptiva kurvljus
Sportläderratt
Och två förvaringspaket som ger lite fack och spännannordningar här och där

Detta blir 320 600:-

Vet inte vad du menar med lull-lull, men där finns allt man behöver tycker jag i alla fall. 318i är ingen räcer direkt men upplevs inte slö och den är framför allt snål.

Han ville ha en stor bil... 3 serien är ju inte mycket större än en Nissan Micra lol (som förvisso är rätt stora för att va så små)

En Subaru Outback kanske vore något eller en Saab 9-5 Griffin? Inte alls lika rätt som en 300 men mkt bättre än en liten bmw...

Det var TS själv som föreslog en Bmw 318 inte jag. 3-serien kanske inte lastar så mycket, men i körkänsla och stabilitet känns det betydligt större än vad yttermåtten skvallrar om. Alla vill kanske inte släpa runt på en stor klump som 9-5 eller outback. 9-5an är inte mycket stabilare än E91, inte med tanke på hur pass större den är.

Sen beror det lite på VILKEN 9-5 man pratar om... En vanlig SE/Linier är inte mkt att släpa runt en bana vad gäller fjädring nej...

Och stor klump, 9-5an känns ganska smidig och är mkt behaglig att köra

Rock'n Roll

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 juli 2009
#22
TenZer skrev:
Rquired skrev:
TenZer skrev:

Han ville ha en stor bil... 3 serien är ju inte mycket större än en Nissan Micra lol (som förvisso är rätt stora för att va så små)

En Subaru Outback kanske vore något eller en Saab 9-5 Griffin? Inte alls lika rätt som en 300 men mkt bättre än en liten bmw...

Det var TS själv som föreslog en Bmw 318 inte jag. 3-serien kanske inte lastar så mycket, men i körkänsla och stabilitet känns det betydligt större än vad yttermåtten skvallrar om. Alla vill kanske inte släpa runt på en stor klump som 9-5 eller outback. 9-5an är inte mycket stabilare än E91, inte med tanke på hur pass större den är.

Sen beror det lite på VILKEN 9-5 man pratar om... En vanlig SE/Linier är inte mkt att släpa runt en bana vad gäller fjädring nej...

Och stor klump, 9-5an känns ganska smidig och är mkt behaglig att köra

Rent generellt brukar en större bil vara stabilare att köra än en liten, som i sin tur är smidigare. Men vad jag skrev var att 3-serien är i princip lika stabil som en större 9-5a, trots att den är liten och smidig(are)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 656 Inlägg
7 juli 2009
#23
Rquired skrev:
TenZer skrev:
Rquired skrev:

Det var TS själv som föreslog en Bmw 318 inte jag. 3-serien kanske inte lastar så mycket, men i körkänsla och stabilitet känns det betydligt större än vad yttermåtten skvallrar om. Alla vill kanske inte släpa runt på en stor klump som 9-5 eller outback. 9-5an är inte mycket stabilare än E91, inte med tanke på hur pass större den är.

Sen beror det lite på VILKEN 9-5 man pratar om... En vanlig SE/Linier är inte mkt att släpa runt en bana vad gäller fjädring nej...

Och stor klump, 9-5an känns ganska smidig och är mkt behaglig att köra

Rent generellt brukar en större bil vara stabilare att köra än en liten, som i sin tur är smidigare. Men vad jag skrev var att 3-serien är i princip lika stabil som en större 9-5a, trots att den är liten och smidig(are)

villig här att hålla med om både körkänslan och att killen i fråga bör kolla på en bmw specielt en diesel går ruggit billigt dom nya

annars en japan ? kanske en mazda 6 nya modellen ligger på ut pris 220000 ungeför med " sportpaketet "

170 hk ca dricker runt 0.8

en massa grundutrustning

bla stort och mycket välljudande stereo paket från bose låter sjukt bra
där har du 100 k och lägga utrutsning på

och den behöver i princip inte mer en gps och helläder då den har de mesta annat

kolla in dom och provkör en sån de e endel körglädje för ett lågt pris de lovar jag

Mvh


8 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
#24
Tack för alla svar.

Nej, nu står valet mellan 3 olika modeller varav 2 är Audi. Eftersom jag har 10% rabatt på Audi så kan jag alltså handla för cirka 350k.

Vilken ska jag välja?:

1. Audi Q5 2.0 TDI Quattro i standarutförande samt prolinepaket. Pris: 349.700 kr.
2. Audi A6 Avant Multitronic 2.0 TFSI + X-edition. Pris: 349.600 kr.
3. Opel Insignia Sports Tourer med 1.6 turbo, 20" fälgar + typ allt som går att få till den. Pris: Ca 340.000 kr.


Opeln är enligt min mening den snyggaste kombin på marknaden, dock inte interiören. Men det som gör mig sugen på den är att jag kan få den nästan fullt utrustad, samt att det överlag verkar vara en grym bil. Dock är den rätt ful på insidan vilket talar emot. Någon som har erfarenhet av den?

Väljer jag A6:an får jag en automat som jag vill, en snygg och lagom stor bil. Dock tycker jag att standard-interiören är jäkligt tråkig.

Väljer jag Q5:an får jag en manuellt växlad bil, dock stor, jävligt läcker och 4-hjulsdrift. Men inget som helst lulllull.


HJÄLP!

Defloratör.
641 Inlägg
7 juli 2009
#25
intifadaman skrev:
Tack för alla svar.

Nej, nu står valet mellan 3 olika modeller varav 2 är Audi. Eftersom jag har 10% rabatt på Audi så kan jag alltså handla för cirka 350k.

Vilken ska jag välja?:

1. Audi Q5 2.0 TDI Quattro i standarutförande samt prolinepaket. Pris: 349.700 kr.
2. Audi A6 Avant Multitronic 2.0 TFSI + X-edition. Pris: 349.600 kr.
3. Opel Insignia Sports Tourer med 1.6 turbo, 20" fälgar + typ allt som går att få till den. Pris: Ca 340.000 kr.


Opeln är enligt min mening den snyggaste kombin på marknaden, dock inte interiören. Men det som gör mig sugen på den är att jag kan få den nästan fullt utrustad, samt att det överlag verkar vara en grym bil. Dock är den rätt ful på insidan vilket talar emot. Någon som har erfarenhet av den?

Väljer jag A6:an får jag en automat som jag vill, en snygg och lagom stor bil. Dock tycker jag att standard-interiören är jäkligt tråkig.

Väljer jag Q5:an får jag en manuellt växlad bil, dock stor, jävligt läcker och 4-hjulsdrift. Men inget som helst lulllull.


HJÄLP!

Jag hade lätt tagit en 318 utan att ens tveka


Såg att det inte längre var ett alternativ. men överväg saken igen kanske?
Senast redigerat av nitrox (7 juli 2009)

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

90 Inlägg
7 juli 2009
#26
Hade valt Opeln , att betala 350 tusen för en snik audi skulle jag aldrig göra
Senast redigerat av Turbo_danne2 (7 juli 2009)

8 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
#27
nitrox skrev:
intifadaman skrev:
Tack för alla svar.

Nej, nu står valet mellan 3 olika modeller varav 2 är Audi. Eftersom jag har 10% rabatt på Audi så kan jag alltså handla för cirka 350k.

Vilken ska jag välja?:

1. Audi Q5 2.0 TDI Quattro i standarutförande samt prolinepaket. Pris: 349.700 kr.
2. Audi A6 Avant Multitronic 2.0 TFSI + X-edition. Pris: 349.600 kr.
3. Opel Insignia Sports Tourer med 1.6 turbo, 20" fälgar + typ allt som går att få till den. Pris: Ca 340.000 kr.


Opeln är enligt min mening den snyggaste kombin på marknaden, dock inte interiören. Men det som gör mig sugen på den är att jag kan få den nästan fullt utrustad, samt att det överlag verkar vara en grym bil. Dock är den rätt ful på insidan vilket talar emot. Någon som har erfarenhet av den?

Väljer jag A6:an får jag en automat som jag vill, en snygg och lagom stor bil. Dock tycker jag att standard-interiören är jäkligt tråkig.

Väljer jag Q5:an får jag en manuellt växlad bil, dock stor, jävligt läcker och 4-hjulsdrift. Men inget som helst lulllull.


HJÄLP!

Jag hade lätt tagit en 318 utan att ens tveka


Såg att det inte längre var ett alternativ. men överväg saken igen kanske?

Jag är också sugen på BMW 318, det som talar emot den är dock utrymmet. Förutom mig ska det få plats med 2 ungar, fruga och ihopfälld barnvagn. Sedan är vore det bra ifall den tålde lite last när man storhandlar osv.. Men som sagt, jag är sugen i alla fall tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 juli 2009
#28
intifadaman skrev:
Tack för alla svar.

Nej, nu står valet mellan 3 olika modeller varav 2 är Audi. Eftersom jag har 10% rabatt på Audi så kan jag alltså handla för cirka 350k.

Vilken ska jag välja?:

1. Audi Q5 2.0 TDI Quattro i standarutförande samt prolinepaket. Pris: 349.700 kr.
2. Audi A6 Avant Multitronic 2.0 TFSI + X-edition. Pris: 349.600 kr.
3. Opel Insignia Sports Tourer med 1.6 turbo, 20" fälgar + typ allt som går att få till den. Pris: Ca 340.000 kr.


Opeln är enligt min mening den snyggaste kombin på marknaden, dock inte interiören. Men det som gör mig sugen på den är att jag kan få den nästan fullt utrustad, samt att det överlag verkar vara en grym bil. Dock är den rätt ful på insidan vilket talar emot. Någon som har erfarenhet av den?

Väljer jag A6:an får jag en automat som jag vill, en snygg och lagom stor bil. Dock tycker jag att standard-interiören är jäkligt tråkig.

Väljer jag Q5:an får jag en manuellt växlad bil, dock stor, jävligt läcker och 4-hjulsdrift. Men inget som helst lulllull.


HJÄLP!

Vad ska du köra? När du skriver tjänstebil gissar jag på mycket motorväg, brukar vara så nämligen. Insignia ger ett mycket gott intryck, har inte kört på den men känt på den. I den här klassen tycker jag dock den är för dyr, bra bil eller inte du kan få en Audi istället och det är så mycket bättre bil.

Q5 eller A6? Tja suv är härligt och man sitter högt och ser väl samt fyrhjulsdrift är en extra säkerhet. Men hur stor nytta har du egentligen av detta om du nu kör långsträckor? A6 är stabil som tåget i höga hastigheter, nästan så att du kan luta dig tillbaka och vakna när du är framme. Det väger över gentemot Q5 för mig, speciellt eftersom du får mer utrustning i A6an.

Tycker i alla fall du skall överväga en mindre bil som ger ännu mer utrustning, till exempel en A4 så kan du fortfarande använda dina 10% rabatt på Audi. Det räcker till en större motor eller någon annan kul grej jämfört med A6an.

Tycker dock precis som ovanstående att du skall överväga Bmw 318 igen, men OM du nu kör längre sträckor är A6 en större och stabilare bil. Eftersom du inte har någon rabatt på bmw är 5-serien inte aktuell, och lilla 3-serien kan inte tävla med långfärdsloket A6. Kommer du köra mycket stad eller landsväg istället tycker jag dock fortfarande en mer utrustad Bmw 318 är ett bättre köp.

Så med antagandet att du kör långt, köp en A6 smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

OEM <3
6 957 Inlägg
7 juli 2009
#29
Rquired skrev:
TenZer skrev:
Rquired skrev:

Det var TS själv som föreslog en Bmw 318 inte jag. 3-serien kanske inte lastar så mycket, men i körkänsla och stabilitet känns det betydligt större än vad yttermåtten skvallrar om. Alla vill kanske inte släpa runt på en stor klump som 9-5 eller outback. 9-5an är inte mycket stabilare än E91, inte med tanke på hur pass större den är.

Sen beror det lite på VILKEN 9-5 man pratar om... En vanlig SE/Linier är inte mkt att släpa runt en bana vad gäller fjädring nej...

Och stor klump, 9-5an känns ganska smidig och är mkt behaglig att köra

Rent generellt brukar en större bil vara stabilare att köra än en liten, som i sin tur är smidigare. Men vad jag skrev var att 3-serien är i princip lika stabil som en större 9-5a, trots att den är liten och smidig(are)

Skulle inte ens få för mig att nämna Saab i en sån här tråd även om jag vill då de är lite svårt att
leasa dom idag, fars jobb får inte välja Saab längre pga besväret att bli av med dom i efterhand.

Av de 3 som nämns skulle jag sj. tagit A6:an.
Inte lika utrustad som Opeln men ändå tillräckligt för en barnfamlij, mor å fars granne har en
identisk med det du nämner inkl. fru och 2 barn och han är helnöjd med sin Audi.

En annan sak, 1.6?!? i Opeln? När når den toppeffekt? 4-5000rpm? tongue

Neä, ut och åk i alla? låna hem dom 1 dag per bil? borde ju gå att ordna.

Mvh

OEM <3

175 Inlägg
7 juli 2009
#30
Håller med dom flesta andra som säger Opeln. Känns ju inte så jävla kul att få en halvt snikutrustad bil för mer pengar wink Tror inte den blivit utnämnd till Årets bil utan anledning wink

8 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
#31
Vad ska du köra? När du skriver tjänstebil gissar jag på mycket motorväg, brukar vara så nämligen. Insignia ger ett mycket gott intryck, har inte kört på den men känt på den. I den här klassen tycker jag dock den är för dyr, bra bil eller inte du kan få en Audi istället och det är så mycket bättre bil.

Q5 eller A6? Tja suv är härligt och man sitter högt och ser väl samt fyrhjulsdrift är en extra säkerhet. Men hur stor nytta har du egentligen av detta om du nu kör långsträckor? A6 är stabil som tåget i höga hastigheter, nästan så att du kan luta dig tillbaka och vakna när du är framme. Det väger över gentemot Q5 för mig, speciellt eftersom du får mer utrustning i A6an.

Tycker i alla fall du skall överväga en mindre bil som ger ännu mer utrustning, till exempel en A4 så kan du fortfarande använda dina 10% rabatt på Audi. Det räcker till en större motor eller någon annan kul grej jämfört med A6an.

Tycker dock precis som ovanstående att du skall överväga Bmw 318 igen, men OM du nu kör längre sträckor är A6 en större och stabilare bil. Eftersom du inte har någon rabatt på bmw är 5-serien inte aktuell, och lilla 3-serien kan inte tävla med långfärdsloket A6. Kommer du köra mycket stad eller landsväg istället tycker jag dock fortfarande en mer utrustad Bmw 318 är ett bättre köp.

Så med antagandet att du kör långt, köp en A6 smile

Tack för bra och konstruktivt svar. Grejen är den att jag bor i centrala sthlm och kör till 90% inne i stan. På arbetstid har jag bilen till att åka på kundbesök i stor-sthlm, så det är inga långa sträckor jag kör. Det är av den anledningen jag så gärna vill ha en automat-växlad.

Får väl ta mig ännu en titt på BMW. Vem vet, jag kanske kan styra upp en bra rabatt även där.

Problemet med A4:an är den är aningen för liten. Hade en sån hyrbil en gång när min passat sedan var på service, och jag upplevde att A4:an som var en kombi var betydligt trängre en min passat. Antar att samma sak gäller för en 318..

Designer.
1 260 Inlägg
7 juli 2009
#32
Opeln hade jag valt! Men den är inte så stor som man kan tro, men det beror ju på vad man har för behov.  trevlig att köra är den med smile

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 juli 2009
#33
intifadaman skrev:
Vad ska du köra? När du skriver tjänstebil gissar jag på mycket motorväg, brukar vara så nämligen. Insignia ger ett mycket gott intryck, har inte kört på den men känt på den. I den här klassen tycker jag dock den är för dyr, bra bil eller inte du kan få en Audi istället och det är så mycket bättre bil.

Q5 eller A6? Tja suv är härligt och man sitter högt och ser väl samt fyrhjulsdrift är en extra säkerhet. Men hur stor nytta har du egentligen av detta om du nu kör långsträckor? A6 är stabil som tåget i höga hastigheter, nästan så att du kan luta dig tillbaka och vakna när du är framme. Det väger över gentemot Q5 för mig, speciellt eftersom du får mer utrustning i A6an.

Tycker i alla fall du skall överväga en mindre bil som ger ännu mer utrustning, till exempel en A4 så kan du fortfarande använda dina 10% rabatt på Audi. Det räcker till en större motor eller någon annan kul grej jämfört med A6an.

Tycker dock precis som ovanstående att du skall överväga Bmw 318 igen, men OM du nu kör längre sträckor är A6 en större och stabilare bil. Eftersom du inte har någon rabatt på bmw är 5-serien inte aktuell, och lilla 3-serien kan inte tävla med långfärdsloket A6. Kommer du köra mycket stad eller landsväg istället tycker jag dock fortfarande en mer utrustad Bmw 318 är ett bättre köp.

Så med antagandet att du kör långt, köp en A6 smile

Tack för bra och konstruktivt svar. Grejen är den att jag bor i centrala sthlm och kör till 90% inne i stan. På arbetstid har jag bilen till att åka på kundbesök i stor-sthlm, så det är inga långa sträckor jag kör. Det är av den anledningen jag så gärna vill ha en automat-växlad.

Får väl ta mig ännu en titt på BMW. Vem vet, jag kanske kan styra upp en bra rabatt även där.

Problemet med A4:an är den är aningen för liten. Hade en sån hyrbil en gång när min passat sedan var på service, och jag upplevde att A4:an som var en kombi var betydligt trängre en min passat. Antar att samma sak gäller för en 318..

Som svar på ett inlägg du skrev ovan, jag har växt upp med Bmws 3a. En familj på 4a med två hundar har funkat i dessa utan problem. E90 är dessutom en "halv klass" större än vad E36 och E91 är, detta bör rymmas utan problem. Undantaget är väl barnvagnen, en sådan+övrig last kan bli lite krångligt men det funkar om man stället kassarna ovanpå barnvagnen. Och dessutom har du små barn? Glöm inte att du kan lasta i fotutrymmet där dessa sitter för att väga upp platsen barnvagnen tar, där ryms lätt en 4 matkassar åtminstone. Är ungarna skitiga kan man slänga en filt eller nått över som skydd för skorna smile

Att köra i stan med A6 är inget jag gjort, tycker den är för klumpig.

Där är Q5 ett bra val däremot, att sitta högt är väldigt skönt i stadstrafik med god överblick och fyrhjulsdrift är skönt att ha under vinterhalvåret. Tyvärr får du bara en snik Q5, och en sådan är kanske inte kul att ha samtidigt som den blir iskall på begagnatmarknaden när det är dags att sälja den.

3-serien är smidig(are) att köra i stadstrafik samtidigt som den bör rymma familjen, i budgeten får du plats med en del kul prylar dessutom. Jag tror inte att A4 är trängre än 3-serien för övrigt, men jag hade valt den senare i alla fall.

Föresten, ett alternativ kanske? Varför inte en Mercedes A eller B-klass? Välbyggd och riktigt bra bilar, även om Mercedes har haft ett litet lågkonjuktur när det gäller kvalitet. Men jag tycker det verkar som de tagit sig igenom denna nu.

A-klass är en liten bulle där man både sitter högt samtidigt som den är stabil som betydligt större bilar att köra, samtidigt som storleken nära 3.5m gör den till en barnlek att köra. Inredningen är (i alla fall i gamla modellen) praktisk och man kan skjuta baksätet rejält i längsled för att få maximalt bagage eller benutrymme, och dessutom ta ut alla stolar utom förarstolen om man vill köra något riktigt stort.

B-klass är som en A-klass "modellen större" Samma smidiga koncept men mer utrymme. Eftersom dessa bilarna är byggda med ett dubbelt golv är de dessutom mycket säkra och har klarat sig bra i krocktester. Den finns också som miljö(gas)bil, lägre förmånsvärde är kanske inte fel?

En A180 CDI är pigg så det räcker, att modellen känns större än den är bekräftades av teknikens världs Jonas Borglund då han med familj körde 160 mil i ett svep och kom fram fullt utvilade. Denna börjar på 225kkr, kanske ett alternativ?

*Jag är inte säker på att man kan plocka ut sätena på nya A-klass. Nånting säger mig att så inte var fallet, men man kan på våran "gamla" A-klass modell i alla fall smile
Senast redigerat av Rquired (8 juli 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

8 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
#34
Fan också, ni har rätt om BMW 318. Den blir rätt trevlig med min budget. Med denna konfig skulle den landa på 325k (de har en kampanj).

Jag skulle kunna skita i Navigationsystemet och lägga till Dynamic-paketet istället. Eller vad tycker ni? Hur funkar det med parkeringssensorerna som följer med comfortpaketet? Lägger de in en extra display i instrumentpanelen eller?

Din konfiguration          
   
   
   
   
    Totalpris    325 000 sek 
   
   
   
    318i Touring    274 000 sek 
   
   
   
    Färg, interiör och lättmetallfälgar      
   
   
   
    Svart II    668    0 sek 
   
   
   
    Sensatec Beige    KAB4    2 900 sek 
   
   
   
    Paket      
   
   
   
    Comfort package    7RS    20 000 sek 
   
   
   
    Extrautrustning      
   
   
   
    Automatisk växellåda    205    21 700 sek 
   
   
   
    Exteriördetaljer i karossfärg    321    Standard 
   
   
   
    Takreling (Del av Comfort package)    386    0 sek 
   
   
   
    Varningstriangel    428    Standard 
   
   
   
    Automatiskt avbländbar innerbackspegel (Del av Comfort package)    431    0 sek 
   
   
   
    Stolsvärme fram    494    Standard 
   
   
   
    Armstöd fram (Del av Comfort package)    4AE    0 sek 
   
   
   
    Interiörlist Satinsilver matt    4CG    Standard 
   
   
   
    Strålkastarspolare    502    Standard 
   
   
   
    Park Distance Control (PDC) bak (Del av Comfort package)    507    0 sek 
   
   
   
    Regnsensor (Del av Comfort package)    521    0 sek 
   
   
   
    Klimatautomatik (Del av Comfort package)    534    0 sek 
   
   
   
    Farthållare (Del av Comfort package)    540    0 sek 
   
   
   
    Navigationssystem Professional (Del av Comfort package)    609    26 400 sek

1 814 Inlägg
8 juli 2009
#35
Audi A4 eller A6 är lätt de bästa förlagen hittils i tråden. Quattro och en fin Dieselmotor kompanjerat men en automat låda är lyx det smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 juli 2009
#36
intifadaman skrev:
Fan också, ni har rätt om BMW 318. Den blir rätt trevlig med min budget. Med denna konfig skulle den landa på 325k (de har en kampanj).

Jag skulle kunna skita i Navigationsystemet och lägga till Dynamic-paketet istället. Eller vad tycker ni? Hur funkar det med parkeringssensorerna som följer med comfortpaketet? Lägger de in en extra display i instrumentpanelen eller?

Din konfiguration          
   
    Totalpris    325 000 sek 
   
    318i Touring    274 000 sek 
   
    Färg, interiör och lättmetallfälgar      
   
    Svart II    668    0 sek 
   
    Sensatec Beige    KAB4    2 900 sek 
   
    Paket      

    Comfort package    7RS    20 000 sek 
   
    Extrautrustning      
   
    Automatisk växellåda    205    21 700 sek 
   
    Exteriördetaljer i karossfärg    321    Standard 
   
    Takreling (Del av Comfort package)    386    0 sek 
   
    Varningstriangel    428    Standard 
   
    Automatiskt avbländbar innerbackspegel (Del av Comfort package)    431    0 sek 
   
    Stolsvärme fram    494    Standard 
   
    Armstöd fram (Del av Comfort package)    4AE    0 sek 
   
    Interiörlist Satinsilver matt    4CG    Standard 
   
    Strålkastarspolare    502    Standard 
   
    Park Distance Control (PDC) bak (Del av Comfort package)    507    0 sek 
   
    Regnsensor (Del av Comfort package)    521    0 sek 
   
    Klimatautomatik (Del av Comfort package)    534    0 sek 
   
    Farthållare (Del av Comfort package)    540    0 sek 
   
    Navigationssystem Professional (Del av Comfort package)    609    26 400 sek

Dynamikpaketet innehåller mest sportutrustning, sporstolarna är underbara men standardstolarna duger mer än väl. Annars är den här typen av utrustning inte nödvändig till en 318 anser jag, speciellt inte till stadskörning i stockholm då passar navigation och iDrive betydligt bättre in på ditt önskemål om lull-lull smile

En 318 hade jag valt i din situation i alla fall!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

331 Inlägg
8 juli 2009
#37
Jag skulle föreslå en subaru legacy! Rymlig, bra automatlåda och hyffsat snygg design. Många olika motoralternativ och extrautrustning...


Sök