2751
Sök

Hur är detta område i göreborg?

319 Inlägg
14 juli 2009
#41
Drönirettab skrev:
Ääh, håll dig kvar i norrland. Det är lättare att handskas med mygg och "lappjävlar" än folket "där nere". wink
Du örar ju bara din pajsare, en orre skulle du änna ha.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 juli 2009
#42
DIEZEL_NET skrev:
Mortalis skrev:
DIEZEL_NET skrev:
Har bott i bergsjön i 3 år nu trivs hur bra som helst aldrig haft några problem. jag har bilen parkerad i flerbilsgarage aldrig varit några problem där..  ni som inte har bott i bergsjön ska inte skriva att det är ett dåligt område. det e bara så jävla överdrivet det dom skriver i tidningarna.
Mina föräldrar bodde där när de flyttade ner till göteborg under en kort period för att de inte gick att få tag i annat boende helt enkelt just då.
Var iaf mer inbrott i förråd/garage än månaden hade dagar i princip och mycket överfall (personrån/våldtäksförsök) på vanliga promenadstråk till och från kommunikationer.
Så nej, tidningarna överdriver inte.
inbrott i förråd o sånt händer väl överallt men det jag menar är det inte är så farligt som folk tror ...  tror den delen av bergsjön är av dom lugnaste ställen jag bott på ... aldrig hänt nåt förutom att det e e bilrace varannan dag 500 meter bort från mig smile
Visst finns de olika delar av alla "hoods" som har det lite lugnare, men då får man nog speca var i de områdena som de e lugnt.
Minns inte namnen på gatorna nu, men när man åker mot kortedala å tar höger i sista rondellen innan kortedala försvinner, de höghusen där och husen bakom är sisådär trevliga..
Rätt kul ändå att ja va hos en föredetta kollega där och lämnade av hans laptop jag fixat med, dagen efter läste man att på samma gata så blev en kille knivskuren o rånad på en laptop. Tur de inte va jag hehe tongue



Sök