3397
Sök

mx3 startar inte

82 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
hej.. var på strippen (och tittade i torsdags..) då gick bilen som den skulle.. men
dagen efter när jag skulle köra till jobbet så startar den inte?? har startspärr.
det enda som händer på starten är att det surrar (antagligen br-pumpen lr ngt.. startmotorn
varken klickar eller drar runt.. helt dött.. någon som vet lr tror sig veta vad detta plötsliga fel beror på??

Tacksam för hjälp!

PersonbilsTekniker
155 Inlägg
22 april 2006
se om du kan koppla förbi larmet och startspärren på något sätt....

"Glidare"
254 Inlägg
22 april 2006
Slut på batterie?smile

21 761 Inlägg
22 april 2006
Uteslut batteriet först genom att mäta polspänningen när du vrider till startläge. Om spänningen går ner långt under 11V, tex 9V eller lägre, så är batteriet antagligen knäckt.
En granne körde bilen till affären en gång, bilen startade hur bra som helst när hon åkte hemifrån men när hon sedan skulle hem så klickade det bara i startmotorn. Det hade mest troligt blivit kortslutning i batteriet, fick köpa ett nytt.
Det är ju inte säkert att batteriet är orsaken men jag tycker det är bäst att kolla det först, det är så enkelt.
Senast redigerat av Drönirettab (22 april 2006)

82 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
tjena tack för tipsen.. kollade batteriet.. fullt krut där.. men senare när jag bara kollade i motorrummet och tjejen testade så starta den :S ngt skumt har d iaf vatt.. kanske det var startspärren som svinade sig.. big_smile men nu funkar den tills nästa gång..

Sök