2610
Sök

Riktiga bilar är bakhjulsdrivna?

291 Inlägg
10 augusti 2005
skulle va roligt o se en framhjulsdriven bil på en drifting tävling..big_smile

4 Inlägg
10 augusti 2005
Bakhjulsdrivet är det enda rätta,det har min 740 lärt mig...

195 Inlägg
29 december 2005
Heil carnage! stämmer fint

SAABlare
190 Inlägg
29 december 2005
4wd e manligast! (kör fwd)  wink

Mja Mjo! Så kan de gå!

Maskinmontör
139 Inlägg
29 december 2005
helt klart bakhjulsdrivet wink

Rwd 4 Fun :D

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
29 december 2005
men tomten flyger ju.... =P  de e fubbis

Aero T16 skrev:
Försök att köra från tomten när det har kommit 3 dm nysnö och det är blankis under. Då se man hur kul det är med bakhjulsdrift..
Senast redigerat av turbotompa (29 december 2005)

291 Inlägg
29 december 2005
carnageman skrev:
Rallysladd med framhjulsdrift: www.sr1.se/filmer/ss500.wmv <---- Jäkla sevärd film!

http://www.sr1.se/rally.gif

Men rally går väl inte ut på att sladda bredast o snyggast genom kurvorna, man skall ju åka snabbt genom kurvorna oxå...
Måste bara tilläga att fan vad det är kul att köra på isen med bakhjulsdrift, var ute på sjön och körde idag, fan vad härligt, bara att ligga hur brett som hellst, och hur mycket som hells... ingen som kan klaga..tongue hehe
Senast redigerat av Aatos (29 december 2005)

17 Inlägg
29 december 2005
Det enda roliga med bakhjulsdrift  är att börna.. Men hur ofta gör man det med bruksbilen?
Och om man jämnför framhjulsdrift/bakhjulsdrift så finns det mycket fler härliga och trimvänliga framhjulsdrivna bilar.. så om man inte gör ringar varje dag så hade jag valt fwd..

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
29 december 2005
Om man vill ha roligt och leka mkt anser jag att bakhjulsdrift är överlägset roligast, dock tycker jag att det ska vara riktig bakaxel då o inte nån löjlig svenson sierra som man åker omkring och gör enhjulsbörnisar med.

Men det går givetvis att ha skitkul med fwd också, har man en lätt bil med lite pulver och en krycka som biter ordentligt och man vågar lite så går det t.o.m. ha svinkul :p
Vad jag hört i rallysvängen är att det går att åka fortare med en fwd än vad det gör med en rwd.

4wd har jag bara provat en gång när jag provkörde en Subaru Legacy turbo men då vågade jag inte prova hur det gick att sladda med den wink

- Time Attack -

12 086 Inlägg
29 december 2005
Tråden är felaktigt upplag tycker jag.

Jag tycker nog att bakhjulsdrivna bilar är både roligare och bättre i presdanda sammanhang. Har kört rwd nu i 3 månader och jag skulle inte ha haft hälften så kul med en fwd.. dock ser jag skönheten i en fwd ändå! det här slitet i framhjulen som får bilen att dra sig framo tillbax på vägen.. (vi snackar lite pulver förståss) jävligt go känsla!

utbudet av fwd är så mkt större än rwd o eftersom jag inte har något emot fwd så lär de bli de i framtiden. Jag har ju oxå istort sätt gift mig med min Maxima som är fwd så..
Men så länge jag finner lek i snö roande lär jag köra rwd på vintern!

och en bil är riktig så länge den driver på hjulen.

253 Inlägg
29 december 2005
Var nyss ute och åkte quattro i Audi 200TQ...har åkt 4wd förr i snön och på isen men kan säga att inget är så underhållande som detta. Visst är RWD roligt men man kan inte hålla i så som man kan med en Quattro!!

Dalsland......Varför trängas?

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
29 december 2005
det e sant det är kul med bakhjulsdrift men ställer du en bakhjuldriven bil på 150hk och en framhjulsdrivenbil på 150hk så får du ju ut mer effect på däcken på en framhjulsdriven bil så i slutändan så drar ju en framhjulsdriven bil en bakhjulsdriven bil lätt.....så det är bättre med framhjulsdrift både på vintern o sommaren......men jag håller med om att det är roligt att åka brett tongue

///Widell

"A Johlsson"
302 Inlägg
29 december 2005
"Själv så tycker jag att det bara är riktiga bilar som är röda, för det är en racing färg och Michael Schumacher's ferrari är röd och han är bäst av alla...."
... har för mig att en 8-åring sade det en gång och ja, eftersom det finns folk som anser att det bara är "riktiga" bilar som har bakjulsdrift så måste han ju ha helt rätt gällande färger då, även om jag personligen tycker att hans liknelse är lika barnslig och oväsentlig som denna trådens... men tack för att återigen ha öppnat mina ögon med ytterligare en betydesleful tråd. ;p

*försöker dölja all ironi*

Skämt och sido, lever med fwd jag och fortsätter med det, de flesta 4wd som man kört känns ju som blyklumpar och r riktiga landsvägsok, vill ha en lite alert framhjulsdriven vagn att leka runt med i täta gathörn. Bakhjulsdrift... ja, det har väl sin charm,men va f-n, Golfen gjorde de inte bakhjulsdriven så... jag stannar med framhjulsdrift personligen jag. smile
Senast redigerat av dasonyistozon (29 december 2005)

elektriker
591 Inlägg
29 december 2005
Riktiga bilar har FWD! kolla bara min t.ex;) håller med den där åttaåringe i tidigare svar att riktiga bilar ska vara röda;P

---------------> Kimpan

Besserwisser
312 Inlägg
29 december 2005
740Drift skrev:
Det enda roliga med bakhjulsdrift  är att börna..

ha ha, hur kul är det att burna egentligen?

Fredrik, Laxå

Avstängd
138 Inlägg
30 december 2005
Det har ingen betydelse (alla volvofantaster.) om 740 n har bakhjulsdrift eller inte den tål ju inte ens lite smisk, (som alla påstår) då kör de som kärringar isf.. typ så att man varvar 7000 jämt och börnar varje start och kurva... skräp....! köper ALDRIG en volvo igen... Svenskt bonnasmide va min bil iaf..Spängd blåst Topplockspackning det har ju ingen betydelse om delarna är så billiga när man inte får göra annat än o laga hela tiden...

Håller på framhjuldrift helt klart roligast!!!

-88 740GL 2,3i/8v 2wd 115,8 hk/187 Nm  Vinterbil???

Turbo behov
72 Inlägg
30 december 2005
varför gör int recaro helsoffa?

118 Inlägg
30 december 2005
widell1111 skrev:
det e sant det är kul med bakhjulsdrift men ställer du en bakhjuldriven bil på 150hk och en framhjulsdrivenbil på 150hk så får du ju ut mer effect på däcken på en framhjulsdriven bil så i slutändan så drar ju en framhjulsdriven bil en bakhjulsdriven bil lätt.....så det är bättre med framhjulsdrift både på vintern o sommaren......men jag håller med om att det är roligt att åka brett tongue

stämmer bra dädärt..dom där "slöa" 325 orna hinner inte med mej o det är lika mycket hk ungefär.,.om man får skryta lite (=

fresh'n'clean
147 Inlägg
30 december 2005
Beror på vad definationen av "riktig" bil är..
Jag skulle inte vilja påstå att min bil inte är en riktig bil.. Däremot kanske den hade varit roligare på sommaren om den vore bakhjulsdrien.
Äh den där frågan var löjlig redan från början.

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

864 Inlägg
30 december 2005
Aatos skrev:
skulle va roligt o se en framhjulsdriven bil på en drifting tävling..big_smile

ungefär som att säga: skulle va roligt att se en benlös SPRINGA 100meter, finns nog en anledning till att det ingår i reglerna att driftingbilar ska ha RWD, men då är frågan..gör den regeln att det bara är bakhjulsdrivna bilar som är riktiga? fråga sen dig själv vad som definerar en Riktig bil...//gott nytt år på er

Sök