2540
Sök

Starten till ett liv tillsammans med någon annan ; Hur friade du?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Att fria till någon är väl en sjukt stor grej, allt ska vara bra och det ska gå rätt till, tycker man.

Så släng upp det som du gjorde, så kanske man kan få lite tips om hur man kan göra.
Givetvis inte exakt samma sak, men kanske få sig en liten tanke och göra nått liknande.

Gick det bra på det sättet som du gjorde?
Senast redigerat av ExXtr3me (15 juli 2009)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

DFFL
9 020 Inlägg
14 juli 2009
Gav henne en nyckelring, hon sa nej. (Ja, jag skämtade)
Sen försökte jag inte igen, jävla tur. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
14 juli 2009
Jag sade till henne "Ligg ner kvinna, vi ska umgås" och på den vägen är det. 8 år nu...

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
14 juli 2009
blacken skrev:
Jag sade till henne "Ligg ner kvinna, vi ska umgås" och på den vägen är det. 8 år nu...

Nej, "sära på benen kvinna- vi ska umgås" så är den ;P

Killen sa det till mig, nu är det över 6 år sedan hahahhaha!

Förlovade oss på en julafton och det hade vi båda bestämt att vi skulle. Men det är ju inte samma grej som att fria. så I don´t know =P

I do it my way

blacken
14 juli 2009
SweetBabyDoll skrev:
blacken skrev:

Förlovade oss på en julafton och det hade vi båda bestämt att vi skulle. Men det är ju inte samma grej som att fria. så I don´t know =P

Joo, visserligen så går den så. Men jag är ingen mansgris, utan är snäll, hänsynsfull och väldans sofistikerad. Så jag begagnade mig av ett finare och delikatare ordval vid aktuellt tillfälle...

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
14 juli 2009
blacken skrev:
SweetBabyDoll skrev:
blacken skrev:

Joo, visserligen så går den så. Men jag är ingen mansgris, utan är snäll, hänsynsfull och väldans sofistikerad. Så jag begagnade mig av ett finare och delikatare ordval vid aktuellt tillfälle...

På det viset ;P

I do it my way

Tomten
1 065 Inlägg
14 juli 2009
jag som skulle vara oseriös och jävligt alla hann före tongue

Vi förlorade oss degen efter hon tog studenten. Var nere i hamnen där hon bodde. Vi satt på en parkbänk och tittade när folk badade och åkte båt  osv. Sen gick man ner på ett knä och frågade om hon ville Förlora sig med mig. Duckade lite snabbt när hon försökta nocka mig. hehe skämt i sido. Hon tittade på mig med sina hundvalps ögon och sa jag. Dagen efter flyttade hon upp till sundsvall med mig om det inte var samma dag till och med.
Allt kändes rätt men någon romantiker är man då inte.

fast vi hade ju prata om det innan men inte när det skulle goo down tongue
Senast redigerat av Tomten (14 juli 2009)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Inte ngn som har gjort det och överraskat den andra?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 juli 2009
Stannade bilen en sen stjärnklar natt vid en sjö, bad henne lägga på luren där hon pratade (som vanligt) med sin mor.
Gick ut till vattnet, tog mobilen (som jag preparerat innan) tryckte play och "Everything i do" började spelas lite tyst, gick ner på knä och ställde frågan "Vill du gifta dig med mig?"
Och fick ett ja...

Men idag är vi inte tillsammans, men det beror nog på annat än frieriet. wink

Enligt mig finns bara en fråga, och det är just den ovan. Att fråga om förlovning? Nä, förlovning är tiden mellan frieri och giftermål...

2 911 Inlägg
15 juli 2009
Vi förlovade oss aldrig, däremot "tattulovade" oss, vi gjorde likadan tatuering. Mest för att jag hatar ringar och frugan gillar tatueringar.

Faktiskt hon som förde fram det, vilket va lite bakvänt möjligen.
Efter att vi va överrens skulle jag skicka nåt gulligt på SMS, men då jag avskyr SMS och aldrig skickar några blev det rejält galet med T9 inkopplat.
Texten hon fick var: "" Räknar dig min lilla sommarsallad ""
Minns inte vad jag skulle skriva, blir bara påmind om bilden på det sms;et ibland smile

Nu är vi gifta, två barn på 1år och har bott tillsammans sedan början på 2000

Evolution Garage
478 Inlägg
15 juli 2009
Satt på Café del Mar på Ibiza förra sommaren o kollade solnedgången, o drack lite drinkar när jag gick ner på knä och frågade, fick ja smile
Senast redigerat av Mr_Redbull (15 juli 2009)

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Själv skulle jag ha gett henne en ring den 8onde augusti.. Hon fyller år då, men hon gjorde slut i förrgår.. :'(

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

61 Inlägg
26 juli 2009
ExXtr3me skrev:
Själv skulle jag ha gett henne en ring den 8onde augusti.. Hon fyller år då, men hon gjorde slut i förrgår.. :'(

Inget att gråta över...nu kan du njuta av din frihet istället.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Inte direkt det jag ville..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
26 juli 2009
Om man föräter sig har man ätit för mycket..
Om man försover sig har man sovit för mycket..
Om man förlovar sig har man ..........................

(lovat för mycket, ja!)

/Mattias

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
26 juli 2009
friade i fredags till min tjej genom att ta med sushi ut på en gammal ångbåtsbrygga o sitta o äta den o njuta några timmar vid vattnet, sedan blev hon lite kall o jag undrade om hon ville ha min jacka.
när hon fick den på sig så sa jag att det finns en sak i ficka på jackan åt dig.
tog fram asken med ringen åt henne o frågade om hon ville gifta sig med mig.

märkligt nog sa hon ja... konstig tjej det där wink

Caddslav
133 Inlägg
26 juli 2009
sir_daniel skrev:
friade i fredags till min tjej genom att ta med sushi ut på en gammal ångbåtsbrygga o sitta o äta den o njuta några timmar vid vattnet, sedan blev hon lite kall o jag undrade om hon ville ha min jacka.
när hon fick den på sig så sa jag att det finns en sak i ficka på jackan åt dig.

Kör en Offtopic då och slänger in ett stort grattis till dig här smile

Själv håller nog jag och tjejen på det ett tag till smile man är bara 25 så jag hinner nog med det med...

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:

Jahadu där ser man.. Jag åkte i väggen och du fick till det, på samma dag.

Grattis iallafall!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
27 juli 2009
tackar, känns riktig bra.
hade köpt ringen för ca 1.5 månad sedan från indien (vitt guld och 0.3 karat diamenter) o den kom hem för ca 1 månad sedan (efter ändrat storleken på den i indien) och väntat på rätt tillfälle bara.
ringen i fråga (plus min håriga hand med min examensring, ska köpa en stilren förlovnings/vigselring i vitt guld)
http://i247.photobucket.com/albums/gg159/sire_daniel/20090726346.jpg
Senast redigerat av sir_daniel (27 juli 2009)

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
27 juli 2009
sir_daniel skrev:
tackar, känns riktig bra.
hade köpt ringen för ca 1.5 månad sedan från indien (vitt guld och 0.3 karat diamenter) o den kom hem för ca 1 månad sedan (efter ändrat storleken på den i indien) och väntat på rätt tillfälle bara.
ringen i fråga (plus min håriga hand med min examensring, ska köpa en stilren förlovnings/vigselring i vitt guld)
http://i247.photobucket.com/albums/gg15 … 726346.jpg

va gullit smile grattis på er roll

Sök